hoi, Ik maak me zorgen. Mijn jongste is vandaag voor het eerst een hele dag bij mijn so geweest zonder dat mijn man en ik erbij waren. Mijn oudste was er ook. Toen mijn oudste nog kleiner was, was hij altijd onrustig savonds als hij zonder ons bij so was geweest. Dat is nu over en nu heeft mijn jongste het ineens ook. Het is al 22 uur geweest en ze slaapt nog steeds niet. Ze hebben het alleen als ze bij so zijn geweest, niet als ze bij mijn ouders zijn geweest. ik heb zelf met seksueel geweld te maken gehad vroeger en ik schiet hier dus direct van in de stress, terwijl ik verder geen lichamelijke tekenen kan vinden. kan iemand mij gerust stellen, tips, ervaringen, anything?
mijn zoontje is ook vaak onrustig als mijn so zijn geweest of wij daar.. komt omdat sm t idee heeft op gevat dat hij vooral veel moet lachen.. ze is dus erg druk met hem.. vind t wel eens vervelend maar ze is ook gewoon blij hem weer te zien.. ik kijk t dus f aan bij mijn ouders is dat stuk minder maar zij zijn rustiger van aard... weet niet hoe t is als jullie er bij zijn?!
ja ze zijn ook heel druk met ze... daarnaast lopen er ook nog 2 hondjes rond die heel druk zijn in een kleine huiskamer. Bij mijn ouders is veel meer ruimte en kunnen ze zelf hun gang gaan. Dat je het herkent stelt me al gerust.
Kan zijn dat het toch te druk voor je kindje is geweest, sommige kinderen zijn gevoelig en houden van ritme. En als er een dag is dat afwijkt van de normale gang van zaken, kunnen ze hier van slag raken.
O dat herken ik wel.. Alleen dan het stukje dat mensen oppas veel met ze willen doen of veel met ze 'sjouwen'. De oudste werd er altijd hyper van. Nu nog, maar mee om tegaan.
Ik herken het ook! Als ze bij opa en oma zijn geweest moeten ze even gereset worden. Die willen van alles doen in 1 dag wat wij normaal met ze in een week doen haha. Overal mee naar toe, aan zoveel mogelijk mensen showen... Goed bedoelt natuurlijk maar wij/jij zit er s'avonds mee. Als het echt te erg wordt zou ik gewoon een balletje opgooien. Maar ik herken het helemaal hoor meid!
Gelukkig maar Ik vind het niet zo heel erg dat het te druk is geweest, zo vaak zijn ze daar niet zonder ons en opa en oma zijn heel lief. Het is alleen dat ik door mijn eigen verleden heel snel heel panisch ben.. Dat is niet zo handig.
Mijn dochter heeft dat ook, bij mijn ouders (met ons er bij) geen probleem, bij schoonouders (ook met ons er bij) wel. Verschil is dat ze bij mijn ouders eigenlijk alles kan doen wat ze wil; ze kan lekker rondrennen, alles bekijken, overal aanzitten, en ze wordt ook rustig benaderd. Bij mijn schoonouders is er veel meer verboden, ze mag niet overal aanzitten (de muren bv al niet, dus komt er op neer dat er continu iemand achter haar aan loopt om te zeggen 'nee, dat mag je niet aanraken...'), en mijn schoonvader laat d'r ook niet echt met rust (vaak optillen, dat soort dingen). Dus mja, bij mijn ouders slaapt ze als een roosje, bij mijn schoonouders heeft ze nog nooit kunnen slapen; veeeel te veel indrukken te verwerken. Nu we dat weten, houden we er wel rekening mee (niet te laat naar huis bijvoorbeeld), maar ze vindt het bij opa en oma super leuk, dus dan hoort die 'overprikkeldheid' er maar bij.
Hier waren mijn 2 oudste kinderen ook altijd overprikkeld als ze elders hadden gelogeerd. Zoek er aub niets achter. Ouders gaan er altijd maar vanuit dat kinderen altijd alles maar leuk en gezellig moeten vinden maar dat is in de werkelijkheid vaak heel anders. Wanneer de kinderen ouder worden kunnen ze er ook beter mee omgaan.