Bij oppas moeite met andere kindjes...Help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gies, Feb 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gies

gies Lid

Sep 18, 2007
    65
    0
    0
    Mijn zoontje is 15 maanden en heeft bij de nieuwe gastouder moeite met andere kindjes ( nog 3 andere). Hij kan niet goed tegen de drukte van de kindjes, het hem willen aanraken, en het omgaan met uitgestelde aandacht. Het gaat de ene keer beter dan de andere, maar op een slechte dag huilt hij er veel... Hij is al op een kdv geweest en daar was het vaak krijsen. Uiteindelijk na veel ellende, ermee gestopt, ook omdat ze om de haverklap belden dat we hem moesten komen halen. Vervolgens bij een gastouder gezeten waar hij alleen was.Toen ging t prima, maar die is ermee gestopt. Nu dus weer problemen. Thuis is hij tot nu toe enigst kind. Hij is thuis ook best aanhankelijk maar kan ook wel alleen spelen.Dat probeer ik ook erg te stimuleren...Hij zal toch eens moeten leren dat er ook andere kindjes zijn behalve hij.....! Ik wordt er een beetje wanhopig van. Wie heeft er een tip?

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien moet je je kindje thuis ook leren dat ie niet a-la-minute aandacht krijgt als ie erom vraagt (en dan met name bij het spelen, of vervelen). Of vaker in contact laten komen met andere kinderen. Het kan zijn dat ie gewend is dat alles om hem draait (wat normaal is bij een eerst kind), en dan moet ie ineens aandacht delen en op zn beurt wachten.
    Gewoon thuis oefenen, als ie zich verveelt met een speeltje, niet meteen iets anders aanbieden, maar wachten of ie zelf iets anders kan vinden om te spelen.

3. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    oei lijkt me erg lastig.
    maar hij is dus ook al op veel verschillende opvangen geweest dus kan me voorstellen dat ie nog niet echt zijn plekje heeft gevonden.
    Jill had dit ook op haar nieuwe kdv nadat we waren verhuisd. Heeft zeker een half jaar geduurd voordat ze het naar haar zin had.
    Ik ben toen ook haar meer zelf gaan laten spelen , ook dit duurde even maar nu speelt ze hardstikke leuk zelf.
    ik denk dat het echt een kwestie van tijd is en dat zodra hij gewend is heb beter naar zijn zin heeft.

Share This Page