Ik ben vandaag voor het eerst bij een osteopaat geweest met Bas. Ik ben zo blij dat ik ben gegaan. Ik ben hier heen gegaan omdat Bas echt ontzettend veel spuugt en hij kan niet poepen. Eerst heb je een soort van intake. Hij vroeg hoe de zwangerschap en de bevalling geweest waren. Zwangerschap goed, maar bij de bevalling bleek dat Bas een sterrenkijker was. Hij heeft zo een hele tijd gelegen. Toen ben ik op mijn zij gedraaid en na een paar uur is Bas goed gaan liggen. Hij begon onderaan de voeten bij Bas zodat hij aan zijn handen kon wennen. Daarna ging hij steeds verder naar boven toe. Hij keek naar de elasticiteit van Bas. Hij gaf aan dat hij wel tegendruk voelde en dat hij Bas niet zo gemakkelijk dubbel kon vouwen zeg maar. Bas begon heel hard te huilen toen is hij toch maar meteen naar zijn hoofd gegaan. Hij voelde in zijn nek dat er een wervel scheef zat. Deze is waarschijnlijk tijdens de bevalling (door het sterrenkijken) verschoven. Hierdoor heeft Bas ook een voorkeurshouding, want wanneer je probeert om zijn nekje de andere kant uit te laten draaien dan gaat zijn hele lichaam mee (wat niet de bedoeling is)Toen ging hij naar zijn borstbeen en daar bleek dat zijn sleutelbeen aan de linkerkant op slot zat. Dit heeft hij verholpen. De nekwervels geven normaal gesproken een signaal aan de hersenstam en deze zorgt weer voor het signaal naar de organen (In Bas geval de maag en darmen.)Doordat het eerste signaal al verstoord is (nekwervel naar hersenstam) wordt er geen (goed) signaar naar de organen gegeven. Hierdoor spuugt Bas zoveel en kan hij niet poepen. Waarschijnlijk hoeven we nog maar 2 x op consult en dan is Bas hopelijk van zijn klachten af. Ik heb er wel veel vertrouwen is. Groetjes, Linda
Waarom ben je zo blij dat je bent gegaan als je nog niet eens weet of het heeft geholpen als ik vragen mag?
ik denk dat ze blij is omdat ze nu eindelijk weet waar zijn klachten vandaan komen. Bij mijn zoontje heeft de osteopaat wel geholpen tegen zijn verschoven werveltje. Hij was gelijk een ander ventje. Super vrolijk en helemaal niet meer huilen
Hier was Thomas na zijn eerste bezoek aan de osteopaat van zijn krampjes af en na drie keer hadden zowel Julian als Thomas geen last meer van hun voorkeurshouding!
Gewoon dat ik weet dat er wel degelijk iets aan de hand is met Bas waarom hij pijn heeft en spuugt en niet kan poepen. Het heeft een oorzaak. Het zit in ieder geval niet tussen mijn oren. @merleQ: Mag ik misschien vragen waarom jij vaak negatief doet over zoiets? Het komt gewoon zo op mij over. Ik heb eerder een topic geopend over het Kiss-syndroom en daar reageerde jij ook al niet al te gewoon op een osteopaat. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik ben gewoon heel blij dat ik ben gegaan en dat wilde ik even laten weten. Ook voor anderen die misschien twijfels hebben bij een osteopaat. De osteopaat zei ook dat het goed was dat ik gekomen was (en nee hij zal het heus niet zeggen om alleen zijn potemonnee te spekken)
Fijn meid dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Bij Hugo (extreme krampjes) en Julian (voorkeurshouding) heeft het ook super geholpen. Hopelijk zie je snel resultaat bij je kereltje.
Ik hoop ook dat we snel resultaat hebben, want zoveel spugen op een dag dat doet gewoon pijn in zijn keeltje. Het kon wel zo zijn dat hij een paar dagen uit zijn doen was, maar zijn lichaam moet weer de juiste balans vinden en dat heeft even tijd nodig.
@ Linda: Jasper was ook een sterrenkijker en zijn werveltjes zaten ook scheef. 3 behandelingen later hadden we een heel ander kind. Na de 1e behandeling heeft hij de hele nacht geslapen. De 2e behandeling zou 2,5 week later plaats vinden, maar omdat Jasper weer huilerig werd hebben we m vervroegd. Na de 2e behandeling zie je heel vaak dat ze huilerig zijn en dit kan wel een paar dagen aanhouden. Dus als dat bij jullie ook gebeurt, dan weet je dat dat er bij hoort. Na de 3e behandeling hadden we een vrolijk mannetje i.p.v. een huilbaby! Ik was na de 1e behandeling ook zo opgelucht en blij dat er een oorzaak was voor al dat huilen. Hopelijk merken jullie ook zo snel verschil!
Wat ontzettend fijn meis! Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je nu al heel erg bent opgelucht bent, al is er misschien nog concreets uitgekomen. Wij hebben volgende week een afspraak staan. Dit omdat Dean soms ontroostbaar kan huilen. Het echt een enorm vrolijk kereltje, maar als hij begint is het einde zoek.. En slapen overdag is ook drama.. Ik hoop zo dat het gaat helpen. En als er niks gevonden wordt, dan kunnen we dat in ieder geval ook uitsluiten. Succes en ik hoop dat het bij jou in ieder geval snel zal worden opgelost!
Hoi linda, ik had hetzelfde blije gevoel hoor toen ik er weg kwam, ook mijn zoontje was een sterrekijker en is ook zo geboren, hij wou niet meer draaien tijdens de bevalling en kon ook niet poepen in het begin. Ben toen ook met hem naar een osteopaat geweest en dit heeft een geweldig resultaat gehad... Niet meteen maar 2 a 3 weken later begon hij zelf te poepen! en dit gaat nu nog steeds prima, het eten is nog wel eens een probleem hier maar het gaat stukken beter dan dat het was. Ik hoop dat jij ook zo'n goed resultaat mag zien strax, en anders er nog een keer naar toe ben er ook 2x geweest.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat je bent gegaan. Voor 2 jaar terug ben ik er met mijn dochter ook geweest,omdat ze dr fles niet meer wilde drinken, zie topic huilen tijdens de fles wie heeft er tips. Ik heb toen volgens mij weken aangemodderd op advies van het CB, want die waren tegen de osteopaat... Uiteindelijk heb ik toch gebeld met de osteopaat en een afspraak gemaakt. Na de eerste behandeling hadden we binnen 48 uur weer een meisje wat helemaal krampvrij was en super dronk. Dus ik maakte toen ook een vreugde sprongetje. Ben met haar in het totaal 5 keer geweest geloof ik. En wel hebben nu een super vrolijk kind! Ik zei toen al meteen, bij nummer 2 ga ik direct na de geboorte. Ik ben 27 dec 08 bevallen en we zijn half januari voor de eerste keer geweest, omdat mijn zoontje onwijs krampjes had, veel spanning in zijn lijfje en een voorkeurshouding. we zijn toen 2 keer geweest en toen dachten we dat t over was, ben toen trouwens wel bij een andere osteopaat geweest omdat degene waarbij we met onze dochter waren geweest ziek was. Nu ben ik toch weer gegaan naar dezelfde osteopaat als toen we met onze dochter waren geweest omdat de voorkeurshouding niet weg was. Nu na 2 behandelingen gaat het al een stuk beter met het draaien naar links, en maandag as moeten we weer. Ja ik kan de osteopaat wel aan iedereen aanraden. En nog een leuke bijkomstighied, sinds ik voor de 2de keer bij de osteopaat ben geweest, slaapt mijn zoontje door, zijn we van 7 naar 5 flessen gegaan en drinkt hij flessen van 200 cc. En kan hij goed met een difrax M speen overweg, zodat hij met 15 min-20 min de fles leeg heeft,( voorheen was dit 45 min!) iets wat hij absoluut niet kon voor dat we bij de osteopaat waren geweest! Mijn zoontje is nu 10 weken.
He Linda, super zeg! Lekker he, om te horen dat er echt iets is, (alhoewel je natuurlijk liever had gehad dat er uberhaupt niks was... ). Maar ff de bevestiging dat je moederlijke intuitie het bij het juiste eind had, vond ik erg fijn! Nou, hopelijk heeft het net zo snel resultaat als hier bij Thirza... Die ging echt van voor de behandeling aan elk half uur een paar slokjes drinken vanwege het zuurbranden door het spugen, naar om de 3 uur drinken en helemaal niet meer spugen... Overigens: hier komt het spugen wel terug als ze verkouden is en ziekig... Maar goed, dat hoor ik van meer kindjes die verder nooit spugen. Maar ben benieuwd welk efect je ervan gaat merken de komende dagen,
Ik ben ook erg benieuwd hoe Bas het de komende dagen gaat doen. Vanvond heeft hij nog wel veel gespuugd, maar dat kan ook de spanning zijn en de balans die hij nog moet vinden in zijn lichaam. Hij heeft net zijn flesje op. Hij krijgt 150cc (wordt ongeveer 170cc. Normaal gesproken laat hij wel 10cc staan, want meer kan hij gewoon niet op. Net had hij 170cc weggedronken en hij begon te huilen dat hij nog meer wilde (sabbelen op handjes en speen was niet goed. We hebben toen nog maar een flesje van 60cc aangemaakt. Deze heeft hij helemaal leeggedronken. (Kwam wel een beetje spuug erna uit, maar is daarna als een blok in slaap gevallen.)
Super, weet je? dit soort verhalen haalt bij mij altijd een kleine grinnik naar boven. Ik hoop echt voor je(jullie) dat de resultaten geweldig blijven. Veel liefs, Janna
Bas is vanmorgen de hele ochtend aan het huilen geweest. Hierdoor natuurlijk ook weer spugen. Gelukkig heeft hij wel 2x gepoept. Nu is hij lekker aan het slapen, maar ja vind ik ook niet gek nadat hij de hele ochtend wakker is geweest. Ik wist dat hij wel uit zijn doen kon zijn, maar had eigenlijk geen idee wat ik moest verwachten. Was dat bij jullie kindjes ook de dag nadat jullie bij de osteopaat zijn geweest en zo ja wanneer werd jullie kindje wat rustiger? Alvast bedankt. Groetjes, Linda
He Linda, hier dezelfde drama's hoor, the day after... gewoon helemaal niet meer willen slapen, brullen, enz. Bij Thirza knapte het na 2 dagen op, die heeft steeds de dag zelf (we gaan altijd 's ochtends vroeg) en de dag erna las, de 3e dag ook nog wel iets, maar dan knapt ze ook steeds merkbaar op...
Bas was vanmorgen al heel anders als afgelopen 2 dagen. Vanmorgen na zijn fles heeft hij wel wat gespuugd (ik verwacht ook niet dat dit in één behandeling over is). Ik heb hem in de babygym gelegd en hij was behoorlijk vrolijk. Lachen tegen de giraf en slaan met zijn handjes tegen de knuffeltjes. Dat heeft hij nog niet eerder zo gedaan. Wel kijken maar vrijwel meteen daarna was het altijd huilen. Nu niet. Toen hij moe begon te worden heb ik hem eruit gehaald en in bed gelegd. Ik nu zo blij dat hij al een keer zo leuk gespeeld heeft, want eerder konden we niet echt met hem spelen omdat hij altijd maar moest huilen. Ik moet nu natuurlijk nog het resultaat op langere termijn afwachten maar ik heb echt geen spijt dat ik ben gegaan.
@ lindabreusers: Wat ontzettend fijn zeg dat het helpt bij je kindje! Ik ben er wat dat betreft misschien een beetje een leek in, maar wat is precies een osteopaat? Ik merk namelijk ook dat mijn zoontje totaal niet lekker in zijn vel zit, veel darmkrampjes heeft, veel huilen en nergens van kunnen genieten. Ik vermoed nu dat het KMA is (zie ander topic van mij), maar als dat het niet is, is wellicht een osteopaat wel wat....
@Moonlight159 Bekijk deze link maar eens. Daar staat alles over osteopathie. http://www.osteopathie.nl/ Wij dachten eerst ook aan kma, maar de kinderarts zei dat Bas daar niet de symptomen voor had. Hij had namelijk geen ezeem en dat hoort er volgens de KA wel bij . Baby's kunnen door allerlei oorzaken niet lekker in hun vel zitten. Bijvoorbeeld door een hele snelle bevalling, maar ook door een langdurige bevalling. In mijn geval dus een bevalling met een sterrenkijker. Bas heeft heel lang ingedaald gezeten op deze manier. En dan ook echt diep. Mijn vliezen zijn met 35+1 gebroken en Bas is geboren met 36+2. 8 dagen lang met gebroken vliezen gelopen (zonder infectie of weeen). Ja beetje weeen, maar dat wist ik niet. Ik had constant de drang om te 'poepen' zeg maar. Waarschijnlijk heb ik dus steeds met het drukken Bas zijn nekje klem gezet. Heel zielig, maar dat wist ik natuurlijk ook niet. En ja poepen hoefde ik dus niet, maar wel constant de drang omdat hij erop drukte
Ben net weer geweest. Bas heeft de hele behandeling lekker liggen kijken en lachen. Dat was wel fijn, want dan kon die osteopaat natuurlijk ook beter zijn werk doen. De vorige keer heeft Bas alles bij elkaar gekrijst en gespuugd. Toen moest de osteopaat na zijn behandeling het laken vervangen. Nu weer, maar dan vanwege zijn poep. haha Het begon al in de wachtkamer. Bas huilen en aangezien hij zondagmiddag voor het laatst gepoept had kon het wel eens zo zijn dat zijn broek vol zat. En ja hoor. Oke op de speeltafel maar even verschonen. Toen waren we aan de beurt. De osteopaat heeft Bas zijn bekken soepel gemaakt met de bedoeling dat hij wat beter kan poepen. Niet de bedoeling dat het al direct effect zou hebben, maar voor een uurtje later of zo. Daar dacht Bas wel ff anders over. Tja toen zat zijn broek dus weer vol en aangezien de osteopaat ook zijn flexibiliteit bekijkt was zijn luier verschonen. Dus toen zat het laken vol met poep haha. Tja dat krijg je ervan. Maar ik moet zeggen die behandelingen hebben echt al geholpen bij Bas. Hij is zo'n vrolijk mannetje. Nu moeten we over 2 weken weer terug komen.