Wat doen jullie als ....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door takel, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takel

takel Lid

2 mrt 2009
    19
    0
    0
    Hallo meiden,

Wat doen jullie als je baby lekker ligt te slapen en je even weg wilt of weg moet. Wachten tot je baby wakker wordt of uit het bedje halen, aankleden en dan in de kinderwagen leggen zodat het daar verder slapen?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmmm.. meestal weet ik het op voorhand als ik ergens heen moet en zorg ik dat hij aangekleed is. als ik merk dat hij erg moe word leg ik hem gewoon lekker in de buggy. als hij daarin in slaap word is het geen probleem. gewoon muts op. dekentje erover heen en weg ermee.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik wacht altijd tot hij wakker is eigenlijk. Tenzij het echt belangrijk is, maar dan weet ik het vantevoren en houd ik er rekening mee.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hangt van de afspraak af, als het niet echt belangerijk is zoals ff naar je moeder dan laat ik hem ff slapen totdat die wakker is, sms mijn moeder dan dat het later wordt, maar een afspraak zoals bij een dokter ja dan maak ik hem wel wakker... Maar goed zodra ik wat afspreek dan slaapt meneer de hele middag haha ;) schijnt altijd zo te zijn ;)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik probeer het eigenlijk zo te plannen dat ik geen afspraken maak onder slaaptijd. Moet ik toch ergens heen zorg ik dat er oppas is of dat hij van te voren al in de wagen ligt zodat ik hem niet hoef wakker te maken.

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik plande alles om de slaapjes heen eigenlijk. Alleen 's ochtends op dagen dat we beide werken, maak ik mijn dochter wel eens wakker (alhoewel ze tegenwoordig altijd zelf al wel wakker wordt). Overdag heb ik dat nooit aan de hand gehad. In het begin sliep ze nauwelijks en daarna had ze een vrij strak ritme. Als het met CB ofzo tijdens slaaptijd móést, probeerde ik haar ritme die dag gewoon wat om te gooien (eerder/later slapen).
    Als ik belangrijke afspraken heb, plan ik die tegenwoordig 's ochtends, dan gaat het altijd goed. Heb ik 's middags een afspraak, dan zeg ik dat ik na het middagslaapje van mijn dochter kom, ongeveer rond .... Dan weten mensen dat ik iets later kan zijn.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    ik leg dr dan in dr slaapzak in de kinderwagen. kan ze doortukken:) meestal halverwege heenweg/ terugweg even bij oma lang, uit de slaapzak en meteen eventjes eten..
    met de mc / auto ga ik meestal na een fles weg

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    aangezien ik de kinderen altijd smorgens al aankleed ;) is het nooit een probleem geweest als ik toevallig weg moest terwijl ze liepen te slapen, ik kan me ook niet voorstellen dat je je kind een paar keer per dag omkleed (pyjama aantrekt) als het gaat slapen eerlijk gezegd.

daarbij sliepen ze meestal gewoon door als ik ze hun jas aandeed, en zo niet, tja dan sliepen ze later wel weer verder ;) ze waren in ieder geval eigenlijk nooit van slag als ze wakker werden gemaakt.

het is wel zo, dat als ik niet echt de deur uit hoef, ik ook echt wel wacht tot ze weer wakker zijn.

9. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik wacht ook tot hij wakker is en anders verschuif ik de boel even zodat wena de voeding weg kunnen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae slaapt slaapjes van hooguit 3 kwartier.. dus daar kan ik vrij gemakkelijk om heen plannen. En als ze echt zo moe is en we moeten echt weg, slaapt ze lekker in de auto of in de wandelwagen.

11. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ligt eraan! Als ik mijn oudste naar school moet brengen of ophalen en Esmee slaapt, dan laat ik haar liggen en ga ik even alleen.

Als ik boodschappen oid moet doen en zij slaapt dan wacht ik totdat ze wakker wordt en ga ik dan weg. Ik maak haar niet wakker.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als het echt een belangrijke afspraak is (cb, dokter ofzo) dan maak ik haar wel even wakker. Anders niet, dan bel/sms ik dat het wat later wordt.

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wachten tot ze wakker is, tenzij het een afspraak is waar ik niet onderuit kan en ze per se mee moet. Bijvoorbeeld als we naar het consultatieburo moeten. Anders laat ik haar lekker liggen. Ik maak afspraken ook altijd vrij ruim, vermeld er bij dat mijn dochter dan en dan ongeveer wakker is, maar dat het ook iets later kan worden. Tot nu toe hebben mensen hier nog alle begrip voor. Ik kan het persoonlijk niet over mijn hart verkrijgen als ik haar zo lekker zie slapen om haar wakker te maken.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik plan om de slaapjes heen; maak haar eigenlijk nooit voor iets wakker. Ze ligt trouwens overdag gewoon in haar kleertjes in bed (alleen t broekje doe ik uit), dus ze hoeft niet helemaal omgekleed te worden als ze eruit komt.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ik weg WIL dan wacht ik vaak even tot het mannetje wakker wordt. Als ik weg MOET, tja... dan moet ik hem wel wakker maken maar ik hou eigenlijk altijd rekening met zijn slaaptijden (is ook behoorlijk ritmisch hier dus is gemakkelijk te regelen)

17. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk rekening met de slaapjes te houden, maar soms kan het niet anders en maak ik haar wakker.

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse nog zo klein was dat hij in de kinderwagen sliep, legde ik hem vast daar te slapen. Zo kon ik gaan wanneer ik wilde.
    Nu is dat wat minder makkelijk, hij slaapt nu 's middags twee uurtjes.
    Soms kan ik het wel wat 'verschuiven'. Normaal slaapt hij meestal van 1 tot 3, soms lukt het ook om hem al om 12 uur in bed te leggen, dan wordt hij meestal rond twee uur al wakker.
    Nu heb ik wel geluk dat hij vrij flexibel is en makkelijk slaapt.

Veel succes ermee.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik wacht tot ze wakker wordt, tenzij ik echt weg MOET, (zoals naar de gastouder toebrengen). Maar ik probeer m'n dagen wel zoveel mogelijk te plannen en breng Thirza liever een half uurtje te vroeg bij de gastouder, dan dat ze dan midden in een slaapje erheen gesleept moet worden.

20. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik ga meestal net na de fels weg dan kan ze slapen in de wagen of MC. Maar als ik deoudste van school moet halen moet ze toch echt haar bedje uit. De school is hier niet ver vandaan maar ik durf haar niet te laten liggen. Gelukkis maakt ze er zelf geen probleem van en is ze daarna gewoon vrolijk wakker.

Deel Deze Pagina