Ons zoontje heeft tot 13 maanden bijna iedere nacht bij ons in bed geslapen/gelegen. Manneke voelden zich zo ellendig (heel veel last van zijn oren, en zat absoluut niet lekker in zijn velletje). Dit was de enigste manier dat we nog een beetje aan onze nachtrust toe kwamen. Met een beetje geluk sliep ik dan een uurtje of 4, en nog geen eens aaneengesloten. Toen in 1x was het over. Letterlijk van de een op de andere dag. Nu slaapt hij door als hij geen last van zijn oortjes heeft. Morgen krijgt hij buisjes en amandelen eruit, en hopelijk is het dan klaar met de nachtelijke onrust.
Volgens mij snap jij de betekenis van consequent zijn niet. Consequent zijn is namelijk duidelijk zijn in regels en regelmaat. Steeds het zelfde doen in een situatie zodat het kind weet wat het kan verwachten. Als Ts haar kindje altijd bij haar in bed heeft en ze zich daar beide prettig bij voelen en ze doet dat steeds hetzelfde en op de zelfde manier dan betekent dat dat Ts juist erg consequent is in haar handelen. Ts : gewoon doen waar jullie en je kindje zich prettig bij voelen. Hier eentje die in haar eigen bed slaapt maar dat is omdat ze nergens anders slaapt. Zou het juist wel gezellig vinden als ze af en toe rustig bij ons wil liggen zonder drama dat ze wil spelen en ruimte nodig heeft.
Ons zoontje wordt ook af en toe wakker 's nachts en roept dan echt om 'mama'. De laatste tijd neem ik hem dan ook bij ons in bed. Omdat het veel gemakkelijker is dan 100x heen en weer lopen (zeker nu ik zwanger ben), iedereen gewoon zn rust krijgt, EN het ook wel gezellig is Soms leg ik hem na een uurtje weer terug in bed, en soms slaapt hij bij ons tot de volgende ochtend. Hij heeft nu de leeftijd dat hij zelf veilig uit bed kan komen, dus als ik 's ochtends eerder wakker ben, dan ga ik me vast klaarmaken in de badkamer en laat ik hem gewoon liggen. Ik laat de badkamerdeur op een kiertje zodat ik hem nog in de gaten kan houden. En als hij wel al wakker is, zet ik hem op zn eigen kamer met wat speelgoed. Ik weet dat het CB het afraadt, maar voor ons werkt dit. En de volgende nacht slaapt hij ook weer gewoon de hele nacht in zn eigen bed, dus niets aan de hand lijkt me.
Oei, het was niet de bedoeling om met mijn stukje een discussie te gaan beginnen. Hartstikke fijn dat iemand mijn manier goed vindt, maar net zo prima als iemand anders het op haar eigen manier doet. Als het werkt voor je kindje is het toch goed?
Bedankt voor jullie antwoorden hij wordt nog steeds wakker maar leert nu ook zo ontzettend veel, plus die vervelende tandjes zijn hem zo aan het pesten En maike, natuurlijk mag jij er zo over denken. Maar mijn mening hierin is dat je hier wel erg gemakkelijk over denkt. Het ligt er ook aan hoe je kindje is, elk kindje is anders. En de ene heeft er wel behoefte aan om bij papa en/of mama te zijn en het andere kindje weer niet. Plus wat anderen ook al noemden het kan ook iets medisch zijn. Ik denk dat iedereen het moet doen zoals zij denken het goed te doen
In het begin hebben we haar in bed genomen want toen was ze erg aanhankelijk en werd ze alleen maar rustig als ze tussen ons in lag en dan een hand van ons op dr borst oid. Maar dat hebben we denk ik maar 1-2 maanden gedaan. En toen had ze dus ook nog nachtvoedingen, dus ja. Nu slaapt ze al een hele tijd lekker in dr eigen bedje en komt ze alleen nog in de ochtend voor dr 1e fles <3