Hallo, Met puregon 50 Ie heb ik helaas geen/nauwelijks eicellen die groeien daarom moest ik over naar 75 Ie maar daar heb ik nu 2 keer overstimulatie van gehad. Nu heb ik orgalutran spuiten erbij gekregen zodat ze de teveel aan eicellen weg kunnen prikken. Wie heeft dat ook gehad? hoe doen ze dat?
Het verloopt precies hetzelfde als een punctie bij IVF of ICSI, alleen wordt er daarna niets met de weggehaalde eicellen gedaan..
Ik wist niet dat dit kon. Ik heb twee keer overstimulatie gehad, de tweede keer hadden ze het erover om er evt een ivf van te maken (maar kon uiteindelijk niet). Wist niet dat dit ook een optie kan zijn. Interessant.
Jep op die manier. Ze kunnen er ivf van maken maar dat doen ze niet vaak aangezien ze dan een ander soort/dosering medicatie hadden willen geven van tevoren. De spoed-ivfs zoals die heten, zijn niet vaak succesvol.
Ik had bij mn 2e iui ronde teveel follikels door de GF. Er zijn er vijf leeggehaald en daar is verder niets mee gedaan. Gewoon leeg gemaakt en weg. Dus niet gebruikt of bewaard voor ivf of zo. Wist niet dat ze evt iets bij zouden kunnen geven waardoor ze nog ivf "waardig" konden zijn.
Bij mijn eerste ronde menopur spuiten heb ik ook een punctie gehad om 1 follikel weg te zuigen. Ik had 68 dagen gespoten en toen had ik 3 follikels in plaats van 1. Ze vonden het zonde om deze poging verloren te laten gaan, omdat ik al zo lang aan het spuiten was. Er is daarom besloten om 1 of 2 follikels weg te zuigen. Uiteindelijk bleek bij de punctie dat er 2 grote follikels waren en één kleinere. Ze hebben één grote weggehaald.
Hier ook tijdens de iui een punctie gehad vanwege te veel eitjes. Nu laten genoeg zkh de poging overgaan en bij sommige mag je kiezen om er een aantal weg te laten halen. Ik mocht het potje met het eitje meenemen, want ze doen er toch niets meer mee. Als je het niet meeneemt gaat het in de prullenbak. Bij mij zag je wat wittigst en daarin zat ergens het eitje. Het eitje zelf kan namelijk helemaal niet zien. Ik kreeg eerst de punctie om de teveel eitjes weg te halen en gelijk erna de inseminatie IBM iui. Succes