Hoi, onze dochter is anderhalf. Ik lees verschillende verhalen over de overstap naar een groter bed. Ik heb het gevoel dat dl zich opgesloten voelt in haar ledikantje. Sinds kort staat de slaapbank op haar kamer, waar ze rustig op ligt (niet om te slapen, maar als bank, boekje lezen oid), in ons bed en beneden op de bank kan ze rustig liggen, maar haar ledikantje is dramaaa! In slaap komen gebeurd onder luid gegil, hysterisch gespring en gekrijs. S middags duurt dit vaak max. 10 minuutjes dan valt ze om, 's avonds houdt ze dit twee uur vol. Maar zodra ze wakker wordt is het weer krijsen! Meteen. Als we haar eruit willen halen blijft ze nee gillen. Als we haar laten staan gilt ze nog harder. 'Sochtends halen we haar ondanks dat ze nee schreeuwt, toch eruit (tussen 6 en half 8) en dan slaapt ze bij ons altijd nog tot een uur of 9, soms wel tot na 10en. Oftewel ze is ondanks het protest in haar bedje, nog niet uitgeslapen. Nu twijfel ik dus over een groter bed of de zijkant uit haar ledikantje. Dan heeft ze geen opgesloten gevoel. Aan de andere kant slaapt ze in een slaapzak en ben ik weer bang dat ze dan valt (al kan ze er gewoon mee lopen).
Misschien gewoon proberen met de zijkant eraf? Hier ook gedaan bij de oudste met een uivalbeschermer van de ikea erop en dat werkte goed.ze was wel al wat ouder maar ze sliep meteen een stuk beter en is er nog nooit uit gevallen, ook niet uit het 1 persoons bed waar ze nu in slaapt. En werkt het niet kan je nog altijd weer de zijkant er terug op zetten.
Bedoel je dit sarcastisch? Haha, ik weet het allemaal niet meer. Er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze nog veel te jong is? Heb je er zelf ervaring mee? Hoe beviel het?