Wij hebben alleen een vriesvakje, wat al gauw vol is (brood, kip, gehakt, doperwten e.d. alleen al voor onszelf). Dus wat is handig mbt invriezen van groentehapjes? Een ijsblokjesvorm voor in het begin? Zo'n harde of een flexibele (moet dat trouwens nog BPA-vrij zijn?) Ik heb ook nog van die kleine vierkante bakjes van Xenos, die zijn denk handig voor daarna. En hoeveel vriezen jullie in?
Je moét niets invriezen hè, voor alle duidelijkheid. Heb ik nooit gedaan. Met een babycook en een zak diepvriesgroenten heb je op een kwartier eten klaar.
Ik heb een grote vriezer in de kelder (gelukkig!!). Zou het echt niet trekken elke dag ook nog voor de baby's te koken Ik kook één keer per week en gooi echt bijna alles in de vriezer: bloemkool, speziebonen, wortel, aubergine (gezeefd), tomaat (zonder vel en pitjes), courgette (niet gezeefd), rode biet, pastinaak, broccoli, pompoen en fruit ook: appel, peer, mango, zelfs druif (gezeefd, maar dat wordt dan dus sap). Doe alles gepureerd hier. Áls je wilt invriezen, is een grotere vriezer wel echt aan te raden. Daar kan je het ook langer in bewaren nl. 3mnd. In het vriesvak korter. Ligt geloof ik aan de temp. Zie ook hier: https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/eerste-hapjes/klaarmaken-en-bewaren.aspx Ik gebruik ook die xenos bakjes en die van de hema (rond) daar past heel handig 150g in. Ik vries alles apart in en geef alles ook apart omdat ik dan het idee heb dat ze de smaken beter leren. Fruit mix ik nu alles door elkaar (2 of 3 fruitsoorten), maar als het straks zomer wordt en er meer fruit weer is, en ze nieuwe soorten gaan krijgen, doe ik die eerst weer apart. Succes!
Bpa vrij is plastic nr. 5 dan zie je een driehoek op het plastic met een 5 erin. Kan prima van Xenos of andere goedkopere winkels zijn als je de 5 maar ziet. Curver bijvoorbeeld is ook gewoon nr. 5.
Handigste is om gewoon niet in te vriezen. In een vriesvakje vriest het niet snel genoeg in waardoor je veel kwaliteitsverlies hebt (vitamines weg, smaak weg) en je kunt het hooguit 3 weken bewaren. Zo moeilijk is het niet hoor, om gewoon elke dag even wat eten voor baby uit de pan te vissen voor je het zout erbij doet. Kijk voor tips en een schema even hier: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
Oké bedankt, handig om te weten! Ik heb 2 ijsblokbakjes gekocht en nog wat kleine bakjes van Xenos. Allebei met een 5. Ik heb nu wat groentes ingevroren. Fruit maak ik altijd terplekke klaar, maar groente vind ik wel handig als wij iets eten wat onze zoon niet mag.
Ik vries in in avent bekertjes met deksel (bij etos), ook handig voor andere hapjes of n hapje in de koelkast ( wij koken af en toe voor 2 dagen)
Ik heb een tafelmodel vriezer en ook die zit snel vol, dus ik gebruik diepvrieszakjes. Zo kan er meer in! Ik kook gewoon en wat over is gaat de vriezer in.
Hier hetzelfde. Ik heb ook geen grote vriezer, met de babycook heb je iedere dag binnen 15 min vers en gestoomd eten.