Misschien een beetje een stomme vraag hoor, maar als je rijstebloem door de fles doet, moet je er dan nog steeds nutriton door doen? We doen nu wel nutriton door haar flessen, i.v.m. verborgen reflux. Op zich wilde ik nog niet beginnen met rijstebloem, maar ik vroeg me gewoon af hoe dat moet, want het lijkt mij dat de bloem ook verdikt. Geen nutriton meer? Of iets minder? En als je rijstebloem door de melk doet, doe je dan evenveel melk als normaal in een fles?
rijstebloem is dik in de fles maar wordt onderweg naar de maag o.i.v. speekselenzymen al vloeibaar. dus het wordt gemakkelijk opgerispt en kan flinke zuurbranden geven. voor een kind met reflux is nutriton logischer. als je nutriton en rijstebloem samen doet moet je wel uitkijken dat je niet op een betonfles uitkomt.
eens met Dirksmama. Ik heb het bij mijn dochter destijds 1x geprobeerd zonder nutriton te geven (omdat ik ook dacht dat het al dik genoeg ziu zijn in de fles), maar het kwam er sneller uit als dat het erin ging. Sindsdien ook nutriton erin.
Hier ben ik inderdaad een beetje bang voor! Ik vraag me nu al wel eens serieus af hoe mijn dochter dat toch doet, die melk eruit zuigen!!! Ik heb vandaag nog wat verder gekeken naar wat voor pap er allemaal is (gekeken bij etos, kv en ah). Als je met 6 mnd begint, moet je dan ook met rijstebloem beginnen? Of kan je dan meteen met fijne granen starten? En wat zijn van beide pappen de voor- en evt. nadelen?
@ Janna: Ik zou zelf geen rijstebloem gebruiken. Veel baby's raken hier verstopt van. Mijn voorkeur gaat uit naar fijne granen.
Bedankt voor jullie reacties! Als je fijne granen gebruikt, moet je dan ook nutriton toevoegen? Geven jullie pap van fijne granen in de fles of met een lepeltje? Ik heb op meerdere plekken gelezen dat dat laatste beter zou zijn voor de ontwikkeling van de mond en het eten, maar het lijkt me dat het dan een eeuwigheid duurt voor ze het op heeft. Of geef je van pap minder dan van alleen melk?
Hier geen nutriton toegevoegd bij de rijstebloemflessen. Ging net zo goed als de andere flessen met nutriton. Wij dien altijd 189cc water + 6 schepjes voeding + 3 schepjes rijstebloem (schepjes/lepeltje van de gewone voeding). Geen verstopping trouwens. Als de rijstebloem op is stappen we over op de fijne granen. Daar kan ik dus geen advies over geven nog.
hier ook beiden. inderdaad omdat de rijstebloem vloeibaar wordt weer en dit dan dus telkens weer omhoog kwam ivm verborgen relfux. Kan wel een betonfles zijn, maar hij heeft nergens last van ofzo hoor