Verzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Enise, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Jullie hebben hier vast ervaring mee, hoe zit het nou met die verzekeringen? Ik heb 'als het goed is' een aanvullende verzekering bij de Zilveren Kruis. Nu zal ik denk ik in september/oktober een kijkoperatie krijgen en als dat goed is zullen we doorgaan met IUI (tenzij ik spontaan zwanger raak). Alleen weet ik niet wat ik met mijn verzekering moet doen. Want ik neem aan dat niet alles wordt vergoed? Moet ik een extra pakket aanschaffen? En wanneer moet dit gebeuren, nu al of wachten tot IUI? Waarschijnlijk kan je niet elk moment je pakket verhogen? En is het niet opvallend vlak om vlak voor je IUI je pakket te verhogen?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb de gezinsplanningmodule bij de FBTO.
    Daar wordt alle IUI vergoed inclusief de medicijnen. Je hebt kans dat ze over medicatie nog wel ens moeilijk kunnen doen aangezien deze oevreenkomen met de IVF medicatie. Maar dan heb je aan een verklaring van je gyn genoeg zeiden ze mij toendertijd.
    Er staat in mijn polisvoorwaardenboekje dat onder zodra bevruchting BUITEN het lichaam plaatsvindt ze 3 pogingen vergoeden. Het opnieuw tellen begint pas als je minimaal 13 weken zwanger bent geweest (of was dat 15?)
    Anders moet je gewoon eens contact opnemen met je verzekering.

Ik had trouwens IUI in eigen cyclus dus was een relatief goedkope dame. Maar heb vooraf wel gemeld dat we met IUI aan de slag gingen.

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Enise, ik zat ook met 101 vragen. Hier op het forum ben ik veel wijzer geworden maar het beste om te doen is je vragen op te schrijven en het aan de telefoniste vragen bij de Zilveren Kruis.
    Ik ben even op hun site geweest en er is zowizo geen info over iui. Alleen ivf wordt omschreven en dat icsi behandelingen ook gelijk staat aan ivf. Dus dan zou je haast denken dat iui ook volledig vergoed wordt (ik weet niet hoe het zit met bijkomende medicijnen). Maar jammer dat daar dus niks over vermeld staat.
    Succes!

Groetjes Vanilia

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Oh en ik denk dat een aanvullende verzekering niet nodig is. Met een basispakket zit je volgens mij al goed. Althans dat staat zo op hun site.

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Toen ik IUI deed, was ik verzekerd bij Zilveren Kruis met het hoogste aanvullende pakket en alles werd netjes vergoedt.

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Enise,

Mijn verzekering (Avero Achmea) vergoedt het niet. Ik zou het even heel goed navragen!

Veel succes,

Groetjes Elke

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Bedankt voor de antwoorden. Dan denk ik dat ik maar eens snel contact ga opnemen met de Zilveren Kruis om dit even na te vragen.

Maar is het niet raar om dat nu al te vertellen dat je in behandeling zit en kans hebt voor IUI? Doen ze daar niet moeilijk over?

8. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Hallo Enise,

Bij ons werd de medicatie tot nu toe niet vergoed! Alleen bij IVF word de medicatie vergoed!
    We zijn bij de friesland zorgverzekeraar!

Gewoon bellen!

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik ben drie sterren verzekerd bij Zilveren kruis. Ik kreeg het gewoon vergoedt zonder enig probleem

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Enise, gewoon bellen! Daar doen ze echt niet moeilijk over. Zou ook niet weten waarom? hHet hoort bij hun taak. Het is toch heel logisch dat je alles precies tot in de punten wilt weten voordat je ergens aan begint. Succes hoor.

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hormonen voor IUI gaan per 1 augustus a.s. naar het basispakket, zie tekst hieronder van nu.nl.

3 juli 2008

Per 1 augustus 2008 is de medicatie ter ondersteuning van milde vruchtbaarheidsbehandelingen weer volledig opgenomen in het basispakket.

De medicatie wordt gebruikt ter ondersteuning van vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen als IUI (intra uteriene inseminatie, waarbij het opgewerkte sperma direct in de baarmoeder wordt ingebracht) en OI (ovulatie-inductie, waarbij een eisprong wordt opgewekt). Deze ‘milde’ vruchtbaarheidsbehandelingen gaan in veel gevallen vooraf aan psychisch en fysiek zwaardere IVF/ICSI behandeling. IVF/ICSI behandelingen zijn sinds 1 januari 2007 volledig vergoed. Dat patiënten tot nu toe wel zelf de medicatie voor de milde behandelingen moesten betalen, is dan ook onlogisch.

(Bron: Freya)

12. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Draaimolen,

Als dit zo is ben ik erg blij. Ik heb namelijk een basispakket bij Agis. Dat betekent dat iui bij ons helemaal gedekt is behalve een aantal hormoonbehandelingen niet. Maar als alles vanaf 1 augustus wordt gedekt zou dit erg mooi zijn. Ik ga het even navragen bij mijn ziekenfonds.

Grt Vanilia

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Draaimolen,

Als dit zo is ben ik erg blij. Ik heb namelijk een basispakket bij Agis. Dat betekent dat iui bij ons helemaal gedekt is behalve een aantal hormoonbehandelingen niet. Maar als alles vanaf 1 augustus wordt gedekt zou dit erg mooi zijn. Ik ga het even navragen bij mijn ziekenfonds.

Grt Vanilia

Deel Deze Pagina