hallo , ik had in het begin een laagliggende placenta, met een 32 wkn echo moesten ze kijken of hij omhoog gegaan was, en dat was zo, alleen ontdekten ze een kleine soort van bij placenta.. ben ik de enige of zijn er meer die dat hebben? kan het kwaad ? de gyne zei van niet, maar zat er wel raar van te kijken had ik het idee..
Hoi hoi, Ik lees net je stukje, bij de bevalling van mijn tweede was er bij de geboorte ook een bijplacenta te zien. In het hele prille begin van mijn zwangerschap zat er nog een vruchtzakje met inimini vruchtje. Dit vruchtje was bij de volgende controle verdwenen. Mogelijk houd dit verband met een bijplacenta. Ook het laag onderin de baarmoeder liggen van de placenta. Ik zou me hier geen zorgen over maken hoor! Het komt vaker voor. Als het kindje alles maar goed doet. Groetjes Audrey
okee dankjewel, maar wat houd dat dan precies in, dat er 2 waren in het begin ofzo ? en dat dat ene vruchtzakje weer is verdwenen ? met de 1e echo was ik 9 wkn en daar was verder niks op te zien.. maar gelukkig hoef ik me verder geen zorgen te maken dan
Mijn eerste echo was toen met 7 weken, daar waren twee vruchtzakjes op te zien. Het ene zakje was gevuld, het andere was heel moeilijk te zien. Een week later was het bijna weg. En de weken daarop bijna niks meer van te zien op wat stolsels na. Het heet dan vanishing twin syndroom. Een hoop zwangerschappen beginnen als tweelingzwangerschap en omdat er tegenwoordig soms al heel vroeg in de zwangerschap echo's worden gemaakt komen ze dit steeds vaker tegen. Het lichaam ruimt het andere vruchtje op en daar is later niets meer van terug te zien. Dat is wat er bij mij ook was. Alleen had ik een vreemde laagliggende placenta, waar ze een bijplacenta aan zagen na de bevalling. Dit zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn. Moet je verder ook maar niet over nadenken. De verloskundige die toen de bevalling deed had het al vaker gezien, niets om je zorgen over te maken. Nu ben ik voor de derde keer in mijn leven zwanger en nu zitten er twee baby's van 15 weken, die zeker gaan blijven zitten. Straks dus 4 kinderen. En dan hou ik het voor gezien haha Groetjes Audrey