Welke thee mag je nou wel of niet drinken tijdens de zwangerschap? Ik hoor veel verschillende dingen over groene thee en mij is het nog niet helemaal duidelijk. Welke thee is wel goed en welke niet?
Rooibos en Kamillthee kun je gerust drinken. Groene thee, thee met een smaakje en gewone thee beter niet meer dan 4 kopjes per dag, omdat er theïne in zit.
Ik drink elke dag iets van 6/7 bakjes thee, smaakjes. Ik heb weer op een ander forum gelezen dat dit geen probleem moet zijn... ik twijfel dus ook over deze vraag. Over 2 weken moet ik naar de verloskundige, dan zal ik het haar ook even vragen. Liefs Elma
thee met smaakjes kunnen helemaal geen kwaad. Wat je beter niet kunt drinken zijn kruiden soorten zoals zonnatura korrel thee en dat soort thee..
Hoe kom je er nu bij dat thee met smaakjes helemaal geen kwaad kunnen? Daar zit ook gewoon theïne in hoor, net zoveel als in gewone thee. Je mag het best drinken, maar beperkt, zo'n 3 à 4 koppen per dag...
Ja juist. Alle theesoorten waar theïne in zit niet meer dan 4 kopjes per dag. Daarom noemde ik de rooibos en kamillethee ook op, want daar zit geen theïne in.
En met zoethoutthee en sterrenmix moet je uitkijken als je al hoge bloeddruk hebt. Niet te veel van drinken.
sorry hoor dit is wat mijn verloskundige tegen mij zei toen ik ernaar vroeg. ik drink wel iets meer dan 3 koppen per dag aan smaakjes thee nu maar hopen dat de kleine er niks van heeft overgehouden
hhhmmmmm ik drink me zowat een ongeluk in de rooibos thee had er trouwens nog nooit van gehoord dat thee kwaad kon maar rooibos thee gelukkig dus niet?! gelukkig maar want ik kan de hele zwangerschap al niet zonder.. terwijl ik het eerder nooit dronk vreemd he....
Ik drink gewoon hoeveel ik zin in heb, sjonge lijkt wel of we op een zwangeren strafkamp moeten zitten ofzo
Huh? Maar in groene thee zit toch juist geen theine? Niet dat ik dat drink ofzo, ik ben een 'gewone' thee fanaat en hou het dus meestal wel bij een max van ongeveer 3 of 4 bekers per dag. Maar ik heb toch echt altijd begrepen dat 1 van de voordelen van groene thee is dat er juist geen theine in zit.
in groene thee zit wel theine! van de site van pickwick: Welke varianten zijn theïnevrij? Alle theesoorten waarin zwarte thee of groene thee aanwezig is, bevatten theïne. Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne. Naar boven >> 4. Bevat Groene thee wel theïne? Pickwick Groene thee bevat inderdaad theïne, net als alle andere Pickwick varianten waarin zwarte thee of groene thee aanwezig is. Een kopje zwarte thee of groene thee bevat gemiddeld 20 tot 35 mg cafeïne. Thee gezet per pot (2 zakjes van 4 gram in een liter water) bevat wat minder theïne dan thee gezet per kopje (125 ml) met een zakje van 2 gram. Het theïnegehalte in thee is afhankelijk van de manier van zetten. Groene thee met Sinaasappel en Pepermunt bevat ongeveer 18 mg theïne, ongeveer net zoveel als Groene thee met Ginseng. liefs elfje
Thnx voor de info Elfje! Dan ben ik waarschijnlijk verkeerd ingelicht Of zou het per merk verschillen ofzo?
ja dat kan best denk ik.... van "de tuinen" bijv. heb je pure groene thee.... misschien zit daar geen theine in?
Als groene of zwarte thee geen theïne bevat dan staat het erop. Van zichzelf dus wel. Hoewel groene thee wel minder bevat dan zwarte thee... Van Zonnatura hebben ze 'gewone' thee waar de theïne uitgehaald is. Weet even niet hoe het heet... Even een ander vraagje: wat gebeurd er eigenlijk als je teveel cafeïne/theïne binnenkrijgt? Ik heb het vast wel geweten maar ja... zwangerschapsdementie...
bij zonnatura hebben ze zwarte theine brije thee, dat staat er ook gewoon zo op. Caffeine en theine ontrekken vocht, dat is 1 van de schadelijke werkingen volgens mij..... ik drink elke morgen bij het ontbijt 1 kop groene thee, heb ik ook nodig voor de spijsvertering. Verder heb ik gemerkt dat kamille thee ook heel goed werkt als je eten te hard gevallen is. DAar heb ik na de warme maaltijd nogal last van......en dan geeft het echt verlichting! grtjs twinny
Nou allemaal op het water, droog brood en worteltjes dieet! Zwanger zijn wordt zo'n sleur als je werkelijk overal op let *zucht*
In PICKWICK groene thee misschien wel maar er zijn ook groene thee soorten die niet van pickwick zijn... Volgens mij is de cafeine die erin zit ook een grotere boosdoener dan de theine. Ik heb nog nergens gelezen dat je maar 3 of 4 mokken per dag van groene thee (en thee in het algemeen) mag drinken.. koffie wel.. ik lurk ook gewoon de hele dag thee (groene). Dat je kindje er iets aan over houdt lijkt mij sterk.. maar goed.. ik ben geen expert..