Ik heb geen idee hoe dat gaat.... Ik heb een erg slechte rug, en begin sinds gister pijn te krijgen... Ben al blij dat ik het al bijna tot de helft " normaal " heb vol kunnen houden... Woensdag moet ik daarom ook naar de gynaecoloog om goed te kijken of er niks aan het schuiven is met mijn wervels... Maar nu moet ik sowieso al rustiger aan doen.... Ik werk al weinig dus was het aanraden om de ziektewet in te gaan... Alleen heb ik afgelopen dinsdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt word ivm de crisis ( werk in de kinderopvang ) en ben ik bang dat ze gaan denken dat ik daarom de ziektewet in wil... Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wil mezelf niet naar de gal helpen door stug door te gaan, maar ook mijn baas niet laten denken dat ik nu toch geen werk meer heb dus maar bij de pakken neer ga zitten....
Neem even contact op met jullie arbo-arts. Als hij vaststelt dat je ivm zwangerschapsgerelateerde klachten ziek bent gemeld, dan hoeft je baas je loon niet meer te betalen. In dat geval krijgt je baas namelijk geld van het UWV, dus dan hoef je je daar ook niet schuldig over te voelen! Edit: Voor de duidelijkheid: jij ontvangt dan nog gewoon je normale loon hoor.