Oo, nu twijfel ik! Ik wilde eigenlijk tzt deze kopen, de Polisport Bubbly Maxi voor 40 euro bij bol.com. Die vind ik iets mooier om te zien en heeft ook goede reviews. Ze hebben allebei goede voetbescherming, maar de hoogte van de rug kan ik niet beoordelen. Heeft de Kruidvat een hoge rug? Is een hoge zijkant fijn of juist niet fijn? Lijkt me voor je kindje fijn om wat steun te hebben als je de bocht om gaat, maar lijkt me wel weer lastiger om een 5-jarige met bijbehorend gewicht over dat randje heen het stoeltje in te moeten tillen? Of valt dat 'probleem' mee?
Ik vind het een prettig stoeltje! Mijn zoontje (2,5) zit er erg goed in! Kan zelf in slaap vallen erin En mijn dochter van 6 zit er heel soms een klein stukje in. Die lange benen zijn lastig, maar de zijkant hebben we echt geen last van.
ik heb hem toevallig vanmorgen gekocht, het plan is om hem er straks op te gaan zetten, als het lukt. ik heb van te voren natuurlijk niet even gekeken welk gereedschap ik moet hebben, en het stoeltje staat al in de kelder bij mn fiets
Kijk, dat wist ik nog niet Maar ik heb vandaag zowel het stoeltje bij de Kruidvat als bij de fietsenwinkel er tegenover de Polisport Bubbly maxi bekeken. Ze zijn van hetzelfde merk!! (zwart, met grijze voetsteuntjes en grijs kussentje) In de Bambino stoel zit een Polisport sticker. En om het nog mooier te maken, als je op GMG Tipp (zelfde merk als Yepp) googlet, dan kom je een Halfords foto tegen van een stoeltje die exact de Polisport bubbly maxi is (maar dan met 5-puntsgordel). Ofwel GMG, Polisport en Bambino lijken me uit dezelfde fabriek te komen. Bambino stoeltje = Polisport Koolah (op de foto komt dat model overeen) GMG Tipp = Polisport Bubbly maxi Het nadeel van de Kruidvat en Bubbly Maxi vind ik dat de voetensteuntjes lastig met veel kracht te verstellen zijn. Nu gebruik ik hem maar voor 1 kind tegelijk, dus dat hoef ik dan maar 1x per jaar te doen ofzo, dus voor het prijsverschil met Yepp geen probleem (bij Yepp gaat het wel supersimpel). Maar de bandjes van de Bambino en Bubbly zijn ook veel moeilijker los en vast te maken dan bij de Yepp. Dus vraagje voor de kenners, moet je die voetenbandjes elke keer los en vast maken als je je kindje erin zet? Of buig je dat een beetje opzij en wring je de voet eronder? (en alleen met een grotere schoenmaat even wat groter zetten) Heeft het nog nut dat dat Kruidvat stoeltje bij het hoofd zo naar achter buigt? Ik lees bij de Polisport Koolah over een norm EN 14344 met "ergonomische vorm bij het gebruik van een valhelm". Zit dat ook lekker zonder helmpje, dat kind met hoofd achterover kan leunen? De rugleuning leek wel korter dan de Bubbly doordat hij ombuigt. En de Koolah heeft ook bij de schouders zijkanten, dus meer steun, maar oudere kindjes zitten dan misschien meer klem. Maar voordeel is dan wel weer dat ze minder bewust naar de zijkant uit het stoeltje kunnen gaan hangen, lijkt me stabieler fietsen. Als ik toch niet kan kiezen denk ik dat ik morgen maar gewoon de Bambino haal
Mijn moeder heeft hem, prima stoeltje, maar vergeleken met de Yepp is die wel wat wiebelig. Maar voor dat geld zeker een goede koop.
Hebben jullie fietstassen op je fiets? Zo ja, past het stoeltje dan goed? Wij hebben een bobike en daar past geen normale fietstas onder dus we zijn nu aan het kijken voor een ander stoeltje!