bij pretecho verplicht controles op baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelybaby, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mensen meervoud? Jullie? :(
    Ik noem niemand kortzichtig of onverantwoordelijk! Zoals je kunt lezen, vertel ik waarom IK heb gekozen voor het SEO en vel ik over anderen geen oordeel! :)

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Persoonlijk weet ik echt wel dat er ook goede redenen zijn te bedenken om wel een 20-weken echo te willen, maar er zijn minstens zoveel goede redenen om het niet te doen. Helaas wordt daarover vaak veel te weinig verteld / voorgelicht.
    Ieder zijn eigen keuze en ik begrijp mensen die wel een 20-weken echo doen (de grootste meerderheid tenslotte), maar ik sta 100% achter onze keuze om het niet te laten doen en daar zijn echt goede redenen voor. Helaas snappen veel mensen daar weinig van...

Ennuh... ik snap dat je het een beetje 'kortzichtig' vond door de wat kort-door-de-bocht formulering van mijn medestandster, maar veroordeel niet meteen.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Sorry, maar dit is toch echt het veroordelen van anderen hoor!

Ennuh... het is dus niet alleen het niet willen weten en geen zorgen hoeven maken enzo. Er zijn andere redenen. Maar goed...

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Met 'jullie' bedoelde ik gewoon 'andere mensen'.

Sorry Zogelukkig, ik bedoelde jou niet!

5. zogelukkig

Zucht.....moet het nou echt weer zo?
    Alsjeblieft; quote even mijn geschreven woorden waarin ik iemand zou veroordelen? Lukt niet he, nee, want net als jij spreek ik voor mijzelf en ik veroordeel dus niemand! Ik leg uit waarom IK WEL het SEO heb laten uitvoeren, jij legt uit waarom jij daar niet voor hebt gekozen!
    Even goede vrienden toch? Ik heb respect voor ieders keuze! Altijd. Zoveel mensen zoveel meningen!

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is precies wat ik bedoel.
    We zitten hier niet om elkaar te veroordelen.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om het niet te doen.
    Heel vaak hoor je dat er 'iets mis kan zijn' waardoor mensen de laatse 20 weken in de stress zitten en dat er gewoon een gezond kindje uit komt.

Ik doe zelf die echo wel maar ik snap heel goed dat mensen ervoor kiezen het niet te doen.

7. zogelukkig

Oh, gelukkig maar! ;)

8. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ook ik had het niet over jou. En ik vind het dus ook gewoon vervelend als ANDEREN wel veroordelen. We zijn hier niet op het forum om elkaar af te zeiken. Ik heb begrip voor mensen die andere keuzes maken dan ik, maar vind het heel vervelend als anderen (met name Imd in dit geval) meteen hun oordeel klaar hebben en je onverantwoordelijk noemen, zonder dat ze er goed over nadenken.
    Ik val jou niet aan, maar wil wel aan Imd duidelijk maken dat ik dit soort veroordelingen in forums niet echt waardeer.
    Ik heb alle begrip voor jouw standpunt, want ik snap de goede redenen om het wel te doen echt wel. ik zie alleen ook goede redenen om het niet te doen en zou het fijn vinden als anderen dat niet veroordelen.

9. zogelukkig

Ik ben het helemaal met je eens! ;)

10. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    Ik snap niet waarom er weer zo gedaan moet worden.
    Ieder zijn keuze...
    Ik heb uitgelegd waarom IK het niet wil, en zie dat totaal niet als onverantwoordelijk!
    Ik vind het erg dat je gelijk zo'n opmerking naar je hoofd krijgt..
    Ik weet zeker als diegene die zijn oordeeltje zo klaar heeft te horen krijgt dat haar kind een aandoening aan het hart heeft, echt niet meer zo geniet als voordat ze het niet wist..
    En als het dan toch gezond geboren zou worden, denk ik dat ze heel anders over de echo gaat denken..
    Vroeger werden ook alle kinderen zonder medische echo geboren..
    En nu zou je onveratwoordelijk zijn als je er niet voor kiest?
    En de vraag in dit topic had een hele andere achtergrond..

liefs

11. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hoezo zou mijn reactie kort door de bocht zijn minipi? Ik noemde alleen énkele van mijn redenen om geen 20 weken echo te doen, er zijn er nog meer maar daar wil ik inderdaad ook niet over uitwijken op dit forum.
    Verder vind ik dat ik absoluut niet veroordelend sprak/spreek over mensen die het wel laten doen, dus vind het erg jammer dat er zo heftig gereageerd word door bijv Imd.
    Dat is nou precies de reden dat ik het vaak maar gewoon niet vertel aan mensen, om zulke reacties niet te hoeven aanhoren. Niet een 20 weken echo doen heeft bar weinig te maken met je kop in het zand steken. En verantwoordelijkheidsgevoel begint bij de zwangerschap? Alsjebliefd zeg! Dus nu zou ik ook geen goede moeder zijn omdat ik geen 20 weken echo neem? Vind ik wel érg ver gaan.
    Ik snap heél goed waarom mensen een 20 weken echo nemen en het is ook fantastisch dat er ook ontzettend veel leventjes mee gered worden. Ik persoonlijk kies er alleen niet voor, is dat zo erg?
    Blijkbaar is mijn berichtje raar gevallen of verkeerd gelezen, ik was alleen aangenaam verrast dat er nog meerdere zijn die er ook niet voor kiezen. Is dat zo erg en raar?
    Ik veroordeel hier niet maar word vervolgens wel keihard veroordeeld door een mede forumster. Voelt niet leuk kan ik je zeggen.

12. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    Vlinder, trek je er niets vanaan.
    Dit zijn gewoon mensen die graag oordelen en onrust scheppen in een topic.
    Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt hoor..
    Voor ons geen 20 weken echo!
    Daar schamen we ons niet voor hoor, ik denk dat anderen zich eerder moeten schamen.
    ik verwijt ook niemand die de echo wel doet, moeten zij weten!

liefs

13. zogelukkig

Nu veroordeel je zelf ook!

14. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    Maar op een andere manier dan jou..
    Want ik bedoel het gedrag op dit topic en jij in een heel ander opzicht omdat iemand een andere mening heeft.

Maar goed..einde discussies, ik heb al antwoord op mijn vraag gekregen!
    Je mag dus ook als plaatje naar je baby kijken..lijkt me heerlijk!
    Even een kijkje in je buik..

liefs

15. zogelukkig

Whatever meid, maar ik veroordeel niet! ;)

16. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Sorry dat heb ik niet zo handig verwoord; ik ben het in principe helemaal met je eens, maar in je eerste berichtje (waar het hele gedoe over begon) sprak je erover alsof het alleen was zodat je bij een afwijking zou kunnen kiezen voor abortus en dat is uiteraard niet het geval. Ik snap dat je dat niet echt denkt, maar zo kwam het een beetje over. En doordat ik een beetje aangebrand was vanwege de reactie van Imd heb ik het vervolgens niet zo handig verwoord. Sorry daarvoor, maar zoals gezegd ben ik het met je eens en vind ik het fijn dat er meer mensen zijn die net als ik bewust geen SEO hebben gedaan.

17. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Maakt niet uit joh, snap maar al te goed dat je aangebrand was door Imd. ;) En zo bedoelde ik het idd helemaal niet, was helemaal mijn punt niet dat mensen soms voor abortus kiezen door een afwijking. Volgens mij zei ik alleen dat het wel gebeurd soms en dat dat gewoon niet mijn keuze zou zijn. Anyway, had maar beter helemaal mijn klep kunnen houden geloof ik :(

18. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou me man wou het graag, dus vandaar dat k het heb laten doen! Wij zijn zwanger enne niet IK..Anders hoefde voor mij niet.. Enne bij me vorige zwschappen had ik geen 20 weken echo gehad, want dat bestond toen niet!

Bij me 1 en 2e zwschap Termijn echo gehad en zelf een pretecho laten doen bij me 2e zwschap vanwege geslacht...

Ieder zijn keuze!

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hihihi. Het is niet het gezelligste gesprek geworden, maar ach... volgens mij is nu we duidelijk hoe iedereen erover denkt :)

20. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Ik ben onder medische controle, dus ik heb al een heel fotoboek vol echo's ;)
    Maar heb nu speciaal voor de opa's en oma's een pretecho gepland. Op de site van mijn echobureau staat dat ze verplicht zijn het te melden aan de arts/vk. Er staat niet letterlijk dat ze het ook aan mij moeten melden...?
    Maar deze echoscopist is ook werkzaam bij het medische centrum en doet dit thuis erbij en ze is docent echografie aan de hogeschool. Dus het zal inderdaad per bureau verschillen.

Deel Deze Pagina