bij ruim 4 weken al gigantische buik, tweeling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben ruim 4 weken zwanger, en mijn buik is echt al groot. Wildvreemde mensen zien het meteen, mijn buik steekt bijna 10 cm voor mijn borsten uit (normaal gesproken ben ik slank en heb ik geen buikje).
    Zou dit op een tweelingzwangerschap kunnen duiden? Ik heb (nog) niet meer kwaaltjes dan toen ik zwanger was van mijn dochter.

Ik nag pas over 2 weken voor een echo... spannend!

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    is niks van te zeggen...mijn buik leek met 10 weken al alsof ik 20 weken zwanger was en het is echt maar 1 kindje ;)

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook zo ... zelfs mijn bloedwaarden gaven een tweeling aan maar het is er echt maar 1 !! we hebben al 6x een echo gehad dus dan hadden ze nr 2 wel gevonden

nu is mijn buik al zo groot dat iedereen vraagt of ik al uitgerekend ben;)
    gelukkig ben ik volgende week op de helft ... kan ik straks in ieder geval zeggen dat ik er overheen ben :D

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook zo..snel een grote buik...iedereen zag het eigenlijk al voor we het wilden vertellen (ook slank en toen ineens een buik die er normaal niet was) heb wel gevoelige darmen, in het begin is het nl echt alleen van je darmen die opspelen. Maar wel krijg je bij een 2e,3e, etc wel sneller een buik ook omdat je baarmoeder sneller groeit.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ook ik heb al een paar dagen zwangerschapskleding aan. ik kan mijn eigen niet meer. maar kun je een foto plaatsen van je buik? ben namelijk erg nieuwsgierig!!

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Toen ik nog pril zwanger was had ik totaal geen buikje, toch zwanger van een tweeling!

Dat was op 't laatst wel anders hoor :p
    De grootte van je buik zegt eigenlijk niks!

Gefeliciteerd nog!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij een 2e gaat het vaak veel harder inderdaad. Ik heb continue het gevoel gehad in de 2e zwangerschap dat ik 8/10 weken verder was ofzo als ik naar m'n buik keek...echt bizar.

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bij een tweede gaat het gewoon véééél harder. Ik droeg mijn broeken weer van week 6! Nu 20 weken zwanger en mensen denken dat ik al moet bevallen!!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier bij de tweede zwangerschap ook en enorme buik. Met 5 weken was het al niet meer te verbergen en met 10 weken leek ik al minimaal 20 weken zwanger. Het was er toch echt maar eentje...

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij zegt je buik niets over meerlingzwangerschap. Zeker niet zo vroeg. Waarschijnlijk is het vocht en misschien je darmen die al wat langzamer gaan werken.
    Soms kun je een 2ling voorspellen aan de hand van de bloed-Hcg-waarden, maar ook dat zeker niet altijd.
    Zou dus voorlopig maar gewoon uitgaan van 1 kindje...

11. bapsie

bapsie Niet meer actief

is niet waar, bij mij groeide mn buik bij de eerste al niet heel hard maar wel goed, maar is nu nog minder hard aan het groeien, pas 8 weken later positiekleding nodig etc en heb gewoon maatje 38, dus hoeft zeker niet altijd zo te zijn!

12. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Het hoeft inderdaad niet altijd zo te zijn, maar ik lees dit hier meer en meer op deze site en ik ben er zelf het levende bewijs van:p

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik al snel een buikje kreeg ongevee met 7 a 8 weken. En ik heb er nooit over nagedacht dat het er 2 konden zijn, en dat zin het wel! Omdat het de eerste zijn en mijn buik zo vroeg begon te groeien had ik het kunnen weten, maar omdat het de eerste twee zijn denk je daar niet overna, maar meer van goh ik verbeeld het me, of het zal er wel bij horen.

Als je al vaker zwanger bent geweest kun je gewoon veel sneller een buik krijgen. Dan bij de eerste, en is het wel je eerste ja dan zou het wel eens twee kunnen zijn.

Deel Deze Pagina