Dilemma!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door charity2010, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi dames,
    wij zitten met een onwijs dilemma!
    Ik ben in verwachting van ons 2e wondertje, en nu zijn we dus druk namen aan het verzinnen.
    We hebben nog geen meisjes naam maar daar komen we denk ik wel uit. Een jongens naam is voor ons veel moeilijker, daar hebben mijn vriend en ik totaal verschillende meningen over. Zelfs in mijn eerste zwangerschap konden we h.et niet eens worden over een jongens naam... Nu bleek gelukkig dat de eerste een meisje was. En nu hebben we een naam gevonden die we allebei geweldig vinden maar er is een probleem. Een goede vriend van mijn vriend is ongeveer 2 jaar geleden vader geworden, het kindje was helaas dood geboren, verschrikkelijk! Mijn vriend had in die tijd helaas weinig contact met hem en dat is sinds kort weer hersteld. Nu blijkt dat zijn overleden zoontje dezelfde naam draagt als die wij in gedachten hadden voor ons kindje als het dus een jongentje zou zijn.
    Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen! Ik heb het met mijn vriend overgehad om met zijn vriend te praten om te vragen wat hij er zou van gaan vinden als wij ook die naam zouden gebruiken voor ons kindje. Nu kan het best zijn dat hij dat wel een eer vindt en ermee akkoord gaat maar het natuurlijk ook heel goed zijn dat hij het niets vindt, wat ik ook kan begrijpen. Het ligt voor hem nog steeds heel gevoelig en we weten nu dus ook echt niet of we moeten gaan praten met hem of toch opzoek moeten naar een andere naam. Mijn vriend durft dus ook niet goed het gesprek met hem aan te gaan en ik zelf al helemaal niet want zo goed kan ik hem nou ook weer niet. Baal er ontzettend van want dit is echt de eerste naam die we beide mooi vinden en hij komt ook echt nauwelijks voor.

Misschien weten jullie hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik zou het zeker eens bespreken met die vriend en partner! En aan zijn eerste reactie zal je denk ik wel al snel merken hoe hij ertegenover staat!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jeetje.... moeilijk zeg!

Je kunt twee dingen doen:
    1: accepteren dat die naam blijkbaar niet voor jullie is weggelegd. Dan hoef je de confrontatie niet aan te gaan en zoek je naar een andere naam.

2: praten met die vriend en zijn vrouw/vriendin. Dan merk je idd snel genoeg hoe zij er tegenover staan.

Alleen jullie kunnen bepalen welke keus je maakt! Ik zou iig zeker niet de naam zomaar gebruiken zonder de ouders van het overleden kindje in te lichten.

Succes!

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier ben ik het helemaal mee eens. En als het echt DE naam is voor jullie moet je gewoon de confrontatie aangaan. Wie weet zijn ze vereerd, maar wie weet juist niet, zeker niet als het een niet vaak gebruikte naam is...

moeilijk hoor!
    heel veel sterkte met jullie keus

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou gewoon met ze gaan praten en het overleggen.

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Lastig zijn die dingen altijd wij hadden ook zoiets mijn zusje en ik waren tegelijk zwanger bij haar is het helaas misgegaan met 10 weken:(
    Toen ik een keer met me moeder aan het wandelen was zei ik tegen haar dat we al een jongens naam hadden en zei het tegen haar.
    Toen kreeg ik te horen dat als mijn zusje een zoontje had gekregen het dezelfde naam zou krijgen.
    Heb toen gelijk met mijn man overlegt en een andere naam gekozen uiteindelijk is het een meid dus doet er niet meer toe.
    Maar wij deden het om geen ruzie en verdriet te creeen in de familie maar een vriend is toch iets verder weg dus als het voor jullie DE naam is zou ik het met hun bespreken en anders een andere naam bedenken je hebt gelukkig nog even de tijd:)
    Succes met de keuzes!

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor de reacties! Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad en we gaan het indd met hem bespreken. Maar dat doen we ook pas als we zeker weten dat dit een jongentje zou worden. Intussen blijven we nog flink doorzoeken naar andere namen voor 't geval we toch een andere naam zullen vinden en het niet nodig zal zijn om de confrontatie aan te gaan. Hoewel we toch vinden dat het wel DE naam is.

Heeft iemand nog tips met leuke site's voor babynamen?
    Heb al heel wat afgegoogled.. Ben opzoek naar een naam die je toch niet zo heel vaak hoord, of in ieder geval eentje die niet zo 'standaard' is om maar zo te zeggen. Onze dochter heet Charity en we willen graag een naam die daar bij past, voor zowel als het een jongentje of een meid zal zijn..

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    SVB - Kinderbijslag - Kindernamen uit 2010
    De site van kinderbijslag 2010 :)...
    Hier zie je ook aparte namen.. en namen die dus haast niet voorkomen en namen die heel veel voorkomen. Ohja, en ook is er een top 10 of top 20 met de meest gekozen namen in 2011. succes met je keuze:)...

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor de tip! Daar staan zeker wat aparte namen tussen!! De desbetreffende naam waar het in topic omgaat komt maar 2x voor is dan wel op een heel andere manier geschreven als dat wij hem willen..

10. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik zou voor een andere naam gaan. Als ik nl die vriend was, is er een grote kans dat ik zou zeggen dat het prima was, maar het uiteindelijk toch heel moeilijk vinden als het kindje er eenmaal zou zijn.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou voor een andere naam gaan, zeker als het een naam is die zelden voorkomt.

Ook al gaat de goede vriend akkoord, hoe akelig moet het voor hem en zijn partner zijn om te horen dat X zijn eerste stapjes heeft gezet, of dat X zo'n mooie tekening heeft gemaakt.

Wij hebben ook een niet veel voorkomende naam voor onze dochter uitgekozen en om heel eerlijk te zijn, ik zou het niet kunnen verdragen als ik andere ouders met een kindje in dezelfde leeftijd steeds haar naam zou horen noemen mbt tot dingen die zij nooit heeft mogen meemaken.

Maar ik realiseer me echt wel dat de naam van mijn dochter niet van mij is, dat iedereen die naam vrij mag kiezen, dat dit niet aan mij is. Maar me dat realiseren en er mee om kunnen gaan zijn voor mij op dit moment nog totaal verschillende dingen.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Wij hadden zelf ook al zoiets dat het voor hem best moeilijk zou kunnen zijn om die naam telkens te horen. Maar opzich heeft hij het nog wel vaak over zijn kindje, tuurlijk ligt het nog gevoelig maar hij heeft het wel een plaatsje kunnen geven. Zijn toemaligr vriendin is nu zijn ex, hij heeft weer andere vriendin en daarmee verwacht hij zijn 2e kindje over 4 weekjes.. Mijn vriend kent hem erg goed en denkt zelf dat hij best vereerd zou zijn, dus we wachten tot de 20 weken echo en mocht het dan een jongentje zijn gaan we met hem overleggen.

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Je kunt natuurlijk gewoon die vriend van je vriend vragen wat hij er van vindt. En anders, je hebt nog 31 weken om over een andere naam na te denken, gelukkig nog genoeg tijd!

Deel Deze Pagina