Stuit bevallingen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladymistique, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ik was eigenlijk best benieuwd, wie heeft een stuit bevalling gehad, en heb je gekozen voor keizersnee of natuurlijk, en zeker niet on belangrijk, hoe lag je kleine qua stuit?
    viel het je mee, of viel het zwaar tegen en hoelang heeft het in totaal geduurd?

Ik was hier benieuwd naar omdat mijn eerste direct een stuitje was. Dominique lag in een onvolkomen stuit, dus beentjes omhoog..
    Ze kon ook niet gedraaid worden met 36 week omdat mijn baarmoeder te strak was;) dus gewoon stuit gedaan.. en volgens mij heb ik geluk gehad.. heb namelijk bijna geen last van ontsluiting gehad.. en heb 5 persweëen gehad en dat was in totaal 18 min en ze was er..

Hoe is dat bij jullie verlopen???

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Mijn dochter lag ook in een (volgensmij) onvolkomen stuit. Alleen... wij wisten dit niet! De vk dacht dat ons meisje al ingedaald was en er goed voor lag.
    Toen mijn vliezen om 22.30 uur braken kwam ik meteen in een weeënstorm terecht. De vk gebeld maar ze wou pas de volgende ochtend komen. Reden: 1e kindje, ongeveer 1 cm ontsluiting per uur. Na het 3e telefoontje van mijn man is ze toch uiteindelijk gekomen. Rond 3.30 uur had ik al 10 cm ontsluiting en konden we nog naar het ziekenhuis rijden (erg fijn zo'n ritje met persweeën). Ik had nog wel de keuze tussen een keizersnede en natuurlijke bevalling. De gynaecoloog heeft mij het laatste aangeraden omdat het goed ging met mijn dochter en met mij. Dus uiteindelijk ook natuurlijk bevallen. In zo'n situatie kan je ook niet meer rustig nadenken en het ene alternatief met het andere alternatief afwegen.

Als ik van te voren de keuze had gehad en er rustig over na had kunnen denken dan had ik waarschijnlijk wel voor een keizersnede gekozen. Een stuitbevalling is toch een risicobevalling.

Ik ben benieuwd of onze tweede meid ook in een stuit ligt straks op het eind. Ik hoop het niet!

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Mijn zoontje lag ook in stuit met de benen en armen voor het gezicht. Omdat ik prematuur (met 28+6) bevallen ben, is mij niet gevraagd wat ik wilde. Ik zal alleen nooit meer voor een stuitbevalling gaan! Mijn zoontje zat nl. met zijn hoofdje vast bij mijn bekkenbodemspieren (omdat ik nog niet uitgerekend was, waren die nog er stug) en met 3 man hebben ze aan zijn lijfje moeten trekken om hem eruit te krijgen. Hij was bont en blauw bij zijn billen. Ik vergeet dat beeld nooit meer!

4. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    mijn dochter der billen waren ook blauw...
    Ik heb wel bewust gekozen voor natuurlijk.. ook alleen ik ben met toeval achter gekomen dat ze in een stuit lag.. mijn man wilde graag dat ik naar het ziekenhuis ging, na het overlijden van zijn neefje.. ( was maar een dag oud).

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    De eerste bij ons ook onvolkomen stuit. Ik durfde een stuitbevalling niet aan en daarom gekozen voor een geplande keizersnede.

De tweede lag wel goed en dit is een vaginale bevalling geworden. Hoewel onze dochter bij de geboorte maar 2300 gram was, ben ik mega ingescheurd en had een behoorlijke knip waaruit ik een bloeding kreeg en 2,5 liter bloed verloor.
    Dus als ik erop terug kijk ben ik heeeeel blij dat ik bij de eerste heb gekozen voor een keizersnede, want die had ik er met zijn 3750 gram nooit uitgekregen!

6. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik woon in Belgie en hier is het de norm dat je met een ks bevalt
    Ze proberen het nog te draaien rond 36 weken
    Op 36 weken is de bevalling gewoon begonnen in het ziekenhuis aangekomen bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben ( dat heb ik ook wel gevoel hoor ;) )
    Toen er een echo werd gemaakt bleek hij met met zijn billen ingedaald te zijn:D
    En moest er snel een ok klaar gemaakt worden !!

Dus hier een spoed ks omdat de regels van het ziekenhuis zo zijn
    Achteraf ben ik er ook wel blij mee

No 2 is trouwens natuurlijk geboren en nu zou ik niet anders meer willen het herstellen gaat stukken sneller !!

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je vaginale bevalling verloopt. Bij mij was het herstel even zwaar, maar wel op een andere manier.
    Na de keizersnede heb ik heel veel last gehad van mijn buikspieren en was ik veel minder mobiel.
    Na de natuurlijke bevalling heb ik drie weken niet normaal kunnen zitten en kampte ik tot voor kort met erge vermoeidheid vanwege het bloedverlies.

8. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Bij mijn ks is het litteken ontstoken geraakt en na een week opengeprongen .... ik kan je verzekeren errug pijnlijk ;)
    Toen een week lang verzorgd door de thuiszorg - lees iedere keer gaasjes met betadine gel in in ontstoken buik stoppen en dat 2 x per dag zodat het vuil eruit kwam -

Met mijn natuurlijke bevalling gescheurd, gehecht en idd een paar dagen moeilijk gelopen maar vergeleken met mijn ks was dat een eitje ;)

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

heb meerdere bekenden om mij heen die en een gewone en een stuit bevalling hebben gehad en die de stuit in alle 3 de gevallen makkelijker vonden dus als ik voor die keuze kom ga ik voor een stuit bevalling,
    draaien doe ik niet aan, vrienden van vrienden van ons zijn op die manier hun kindje kwijt geraakt omdat de navelstreng om t nekje zat en door t draaien straktgetrokken werd, gevolg beeb in buik overleden... :( moet er toch niet aan denken, zou t mezelf niet kunnen vergeven...

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Wilma: in dat geval kan ik het me helemaal voorstellen!!!! Wat zul jij hebben afgezien!

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een stuit kindje. Volkomen stuit de laatste weken daarvoor onvolkomen stuit, ze zat in kleermakerszit in mijn buik. Ik heb geen draaipoging gewild (hartvormige bm) en wilde zeker niet in stuit bevallen dus met 34 weken de ks al gepland voor 39 weken.

12. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Zo heavy!:$
    Mijn arts gelukkig een rot in het vak, heeft toen bij het poging tot draaien een inwendige echo gedaan en buiten op, dat er duidelijk beeld kwam van hoe en wat en waar de placenta lag, en vooral dat vond hij belangrijk ( misschien vanwege de navelstreng??)
    Toen hij ging voelen voordat hij het zou draaien.. deed hij een stap achteruit ( schrok me kapot.. dacht dat er wat met de kleine was) en hij zei direct, hier ga ik me niet aanwagen.. jij gaat bevallen in het ziekenhuis.. dat was dus heel duidelijk, toen hoorde ik dat dus dat mijn baarmoeder te strak was voor een draaiing.

Deel Deze Pagina