hoi allemaal.... ik zit even met een vraag... wij wonen gewoon in een eensgezinswoning, niet te groot maar ook zeker niet te klein... nu zat ik laatst te denken.... wij gaan binnenkort van start voor een 2de wondertje wat wil zeggen dat de slaakamer (waskamer) die we nog over hadden in gebruik wordt genomen!! wij hebben 3 slaapkamers, voor ons zelf, dochtertje en hopelijk snel één voor haar broertje/zusje. maar mijn was hing daar altijd te drogen. nu is het in de zomer geen probleem, maar in de winter???? ik weet even niet waar ik hem moet laten. de zolder heeft geen vaste trap, dus ook niet praktisch en de badkamer...daar kan ook geen droogrek meer staan. hoe doen jullie dat? of hoe zouden jullie dat aanpakken. we hebben wel een droger, maar daar doe ik mijn kleding niet in... gebruik ik eigenlijk alleen voor beddengoed, handoeken, slabbers en onderkleding!! hopelijk brengen jullie mij op ideeen voor als het hopelijk snel zover is... lieve groetjes....
wij hebben zelf ook een klein huisje met 3 kids en ik hang echt hele grote dingen over de deuren heen als de kids slapen en over stoelen en ik heb in de winter ook wel eens wat buiten hangen maar wij hebben gelukkig een afdak achterom...babykleertjes hang ik over de verwarming...maar meer een deels gooi ik bijna alles in de droger.Ik heb daar een extra progamma op voor babykleertjes zodat ze niet krimpen en daar doe ik ook de kleren op die normaal niet in de droger mag als je een traphekje hebt kan je ook daar een wasrek aan hangen die heb je speciaal voor traphekjes maar ik vind het niet zo veilig
tja.. in ons vorige huis hadden we ook ruimtegebrek.. ik heb toen zo'n rekje gekocht, die je aan de deur kunt hangen... maar goed.. dat is 1 rekje en straks met 4 personen.... hmm... ja, en ik had bij ons op de slaapkamer altijd een groot rek staan... die stond er altijd! maar ja, of dat de oplossing is?!
tja fijn is het niet maar bij ons hangt het in onze slaap kamer. past zo'n rek en eentje aan de deur.
Dat wordt dan idd wel lastig. Wij hebben de was op zolder hangen. Ik weet niet of je een huur huis hebt ? anders zou je eens bij de woningstichting kunnen informeren hoever je huur omhoog gaat als je via hun een vaste trap naar zolder laat maken.
hier gewoon in de woonkamer, is meestal na een dag toch wel droog. mocht er visite komen, jammer dan.
wat leuk al zo snel wat reacties... wij hebben een koop huis, we hebben al wel eens geinformeerd naar een vaste trap naar de zolder te laten maken, maar hebben toen voorrang geggeven aan de gehele badkamer en de schuur plus voor en achtertuin.... in de loop van de tijd komt er wel een vaste trap, maar nu nog even niet (sparen haha) ik zat idd ook al aan van die rekjes te denken die je over de deur klikt, maar als je ziet wat er nu aan mijn rek hangt met drie...pff wat voor was heb ik dan wel niet met 4 en dan zo'n klein rekje!!! misschien moet ik dan wat meer in de droger gaan stoppen maar ik vind dat zo zonde van onze goede/prijzige kleren... ben zo bang dat ze er 3 maten kleiner uitkomen!! in de zomer hang ik zowiezo alles lekker buiten maar ik zoek echt nog naar de juiste oplossing voor ons voor in de winter!!
hier ook overal en nergens. op onze slaapkamer, over de verwarming etc. meestal plan ik het zo dat ik een was heb ( heb er altijd 2 per dag meestal) bv hanndoeken enzo die in de droger kunnen en een was met goed wat niet in de droger mag.
Beddengoed hing ik nog wel eens aan de railing met zo'n speciaal rekje. Hing het gelijk mooi uit en hoefde ik het niet te strijken. Een rekje op de douche is ook handig. Lekker de kachel aan en de was is lekker vlug droog. En het is een kleine ruimte dus makkelijk te verwarmen.
Hier staat het meestal in de woonkamer.. We hebben een inklapbaar rek, met 3 verdiepingen, normaal gesproken past daar wel 1 waslading op. (zo'n ding: http://letgoedop.nl/images/diversen/droogrek.jpg) Als er visite komt, zet ik het meestal eventje in de slaapkamer, of de bijkeuken. Maar anders is de woonkamer toch het handigst..
Wij zijn met z'n vieren, maar hang eigenlijk alles wel op de rekjes die je aan de deur kunt hangen. Daar hebben we er 2 van. 1 hangt er aan de deur van de badkamer, de andere aan de deur van onze slaapkamer. Als ik een donkere was draai met alleen maar kinderkleding ben ik wel beide rekjes nodig. Sokken hang ik altijd over het traphekje of de verwarming. Redt me er eigenlijk wel prima mee, alleen beddengoed hang ik op zolder.
Een rek aan de railing van het trapgat. Rekjes aan de deur. Over de verwarming en stoelen. Wasrek in de badkamer de hal of op de overloop. Wasrek in de huiskamer. Tja..........
Ik heb een rek voor aan de deur waar ik het ophang, en ook een staande rek deze staat meestal bij ons in de slaapkamer. Ik was op bepaalde dagen dus het staat niet de hele week door bij ons op de slaapkamer
Ik neem aan dat het dan 2 kleine wasjes per dag zijn? Wij hebben 5 wasjes per week, waarvan 2 kleine (draai ik eigenlijk altijd in het weekend). Als je 2 grote wasjes per dag hebt heb je echt veel was! Even on topic: wij hebben gelukkig een (kleine) zolder waar we de was doen. Een aantal jaar terug een vaste trap gemaakt, echt heerlijk! Maar anders zou ik een rekje in onze slaapkamer zetten en evt. ook een rekje aan onze deur en als we een keer echt veel was tegelijk zouden hebben, ook een rekje in de woonkamer. Wij hebben geen trapopgang waar we een rekje zouden kunnen ophangen, in ons vorige huis wel, is wel erg makkelijk, want snel droog! Hier gaat de 60 graden was in de droger (beddengoed, handdoeken, slabbetjes, spuugdoekjes, vaatdoekjes enzo) en een gedeelte van de kleding (Hema en H&M spul). De rest hangen we op op zo'n rekje waar deepfreeze het over heeft en dat past dan meestal net (is dus de donkere en gekleurde 40 graden was wat niet in de droger mag).
eh nee. altijd wel 1 grote was er bij hoor. sowieso handdoeken altijd veel. maar hier wel 2 theedoeken per dag( geen vaatwasser) 2 handdoeken( man heeft altijd erg vieze handen) 2 vaatdoeken, 2 x per dag schoon ondergoed. maar heb idd ook wel wasjes bv wol met maar drie truitjes en die draaien dan op een heel kort programma. die tel ik dus ook mee
Aha... maar dan vind ik het nog wel veel als ik kijk naar onze 5 wasjes per week (60 graden gekleurd, 60 graden wit, 40 graden donker, 40 graden gekleurd (klein) en ons beddengoed (60 graden, klein)).
Hier staat in de winter een groot rek in de huiskamer (alleen in het weekend) en 2 rekjes aan de deuren. Nu met de kleine draait de wasmachine dagelijks wel een was. We hebben geen droger, geen plaats voor in huis.
Je hebt van die rekken die je in het trapgat kunt hangen...dan hangt er wel was als je de trap oploopt maar is toch een loze ruimte... En verder zette wij het altijd in de woonkamer slaapkamer badkamer ging niet, dus werd het keuken.... Toen kochten we een droger met een sensitive programma...en dat is ideaal! Dan is het net niet helemaal droog...vouw ik het op en leg het nog even opgevouwen in de woonkamer (verwarming aan) en dan droogt het opgevouwen verder...nog geen problemen mee gehad. (het is niet nat, maar eerder een beetje klammig..ook niet echt zelfs nog minder als klammig..maar niet kurkdroog, hoop dat jullie het snappen!!)
Wij hebben onze was inderdaad ook in het trapgat hangen. Ideaal, is ook al vrij snel droog! Wij hebben het gewoon aan zo'n rekje voor over de deur, maar dan in het trapgat.