bij schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

heey meiden moet even mijn verhaal kwijt en even kijken wat jullie zeggen...

wij zijn in december naar almere verhuisd omdat ik in verwachting was en wij eigenlijk het huis van mijn vriend z'n ma over zouden nemen in rotterdam maar dat bleek niet te mogen, dus het was ff een nood oplossing!

ik dacht dat ik het wel naar m'n zin zou hebben maar de mensen zijn hier best crue en moeilijk om er tussen te komen dus vriendinnen maak je hier niet zo snel...
    nu 7 maanden later willen we echt weg hier we staan weer in de omgeving van rotterdam ingeschreven maar het duurt vrij lang voordat we een huis aangewezen krijgen, en dan komt er ook nog een bij dat m'n vriend het niet naar z'n zin heeft op zn werk, en dus ook een andere baan wil.

maar doordat we ineens naar almere moesten verhuizen is er veel geld opgegaan aan verhuizen en dat soort dingen, nu kwam mijn vriend z'n ma met het idee om voorlopig bij hun in huis te gaan wonen, omdat mijn vriend daar in de buurt misschien een nieuwe/leuke baan kan krijgen.

we hebben wel goed contact met hun maar toch het blijft moelijk om zomaar bij iemand anders in huis weer te gaan wonen aangezien we nu ook een kleine hebben.
    maar er zitten ook wel positieve kanten aan zo kunnen we wel wat langer blijven zoeken naar een geschikt huis, en zo kunnen we ook lekker sparen das toch ook wel fijn, en we kunnen allebei ons rijbewijs halen, die hebben we ook nog niet!

ik weet het niet zit zooo in 2 strijd heeft 1 van jullie hier ook ervaring mee???

xxx sorry voor het lange verhaal pfff

2. poohbeertje

poohbeertje Nieuw lid

1 jul 2006
    4
    0
    0
    Lerares
    Ik heb bijna een jaar bij mijn schoonmoeder in huis gewoond. In het begin ging dat best goed, maar uiteindelijk zit je toch teveel op elkaar en ga je je ergeren aan kleinere dingetjes. Bij ons is op een bepaald moment de bom gebarsten en ik ben er het huis uitgelopen. We zijn toen tijdelijk in een huisje gaan zitten dat wel klein was en via onderverhuur aan ons werd verhuurd. Ik raad het dus niemand aan.

3. Niet meer actief

@poohbeer nou we willen ook proberen om zo snel mogelijk aan een huis te komen al is het maar via de vrije sector, we willen niet langer dan een half jaar a 3kwart jaar (als we dan een huis kunnen krijgen hoor da's nog afwachten ik hoop op nix!!! maar dromen mag ahhaha :D ;) )

wel vervelend idd en daar ben ik ook best bang voor hoor!
    dus vandaar ook deze vraag kijken hoe andere er tegenover staan...

xxx

4. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb een half jaar bij mijn schoonouders ingewoond, en het heeft ons heel goed gedaan... ik heb er dus geen spijt van dat ik dat heb gedaan....

5. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik zou het doen. Maaaaar: wel eerst rond de tafel gaan zitten. ragen waar zij zich aan ergert en aangeven wat jij en je man absoluut niet willen.
    Mijn schoonmoeder kan bijv. doen alsof ze alles beter kan, opvoeden, liedjes zingen, koken. Prima maar als ik bij mijn kind ben dan doet ie het maar met de liedjes die IK zing en het eten wat ik kook en we hebben aangegeven dat wij de dingen op onze manier willen dien en niet willen dat zij het overneemt TENZIJ ze erom gevraagd wordt.

Je moet echt eerst met elkaar praten anders kan het zelfs zijn dat je na een maand al rennend de deur uit gaat.

Hoe goed je namelijk ook met haar kan opschieten mijn man zegt altijd : wil je van iemand afkomen :
    moet je hem of geld lenen, of mee op vakantie gaan, of 1 in huis mee gaan zitten!

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou niet goed worden als ik ook maar 1 dag bij me schoonmoeder onder 1 dak moest leven. pff moet er niet aan denken.

Maar mij lijkt het best moeilijk, want je bent zo gewend aan je privacy en aan je eigen gezinnentje, en bij een ander heb je toch minder privacy. En is het toch aanpassen.

Het zou niks voor mij zijn.

7. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    sorry, maar ik moet er niet aan denken, bij mijn ouders wel maar bij mijn schoonouders echt niet. Leuk om bij elkaar een keer op de koffie te gaan, maar verder dan dat hoeft het voor mij echt niet!!

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Het ligt er denk ik ook aan hoe je kontakt met je schoonmoeder is en inderdaad zul je afspraken met elkaar kunnen maken.

Zelf zou ik het niet kunnen ook al heb ik goed kontakt met mijn schoonouders...

Maar nood breekt 'wetten' en kan het dus wel een goede oplossing voor jullie zijn.

Succes met je beslissing.

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Angeleyes !

Persoonlijk zou dit voor mij geen optie zijn, vooral met zo'n kleintje zou ik niet zeker weten of ik de opdringerigheid (die ik nu al sterk merk) van mijn schoonmoeder zou kunnen verdragen.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw schoonmoeder is. Je zou duidelijke afspraken met hun kunnen maken over zaken rond het kindje en de privacy.

Het is natuurlijk wel een super oplossing om Almere te verlaten. Het spaart een hele boel geld uit en je hebt inderdaad een rustiger gevoel hij het vinden van een nieuwe woning. Klinkt allemaal heel aantrekkelijk toch !

Een vriendin van mij heeft ook een tijdje met man en dochter bij haar schoonouders ingewoond, en daarna bij haar ouders. Dat was omdat hun nieuwe huis nog niet klaar gebouwd was en ze moesten hun oude huis al eerder verlaten. Ideaal was het niet, maar het kan slechter. Zij heeft er in ieder geval geen spijt van gehad.

Succes met je beslissing !

Groetjes,
    Nikki F

10. Niet meer actief

heey meiden bedankt voor jullie reactie...
    het contact met mn schoonmoeder is al vrij goed we hebben al een keer met haar samen gewoont da was voor we in het huis konden in almere da was opzich wel heel gezellie mn schoonmoeder is heeel makkelijk bij mn vader zou ik dus niet in huis kennen wonen omdat dat contact heel anders is.
    en i8k weet ook wel da contact veranderd zodra je weer bij elkaar woont maar gelukkig is ze niet zo moeilijk.

er word idd eerst nog ff gesproken en heb ook al tegen haar en tegen mn ventje gezegd dat de opvoeding voor hem en mij is en idd als we er naar vragen of als ze vraagt om iets te doen dt het dan goed is.

dus jah heb net ff lekke rmet mn pa en zn vriendin gesproken en die waren ook vrijpossitief ook omdat we dan lekker kennen sparen en ook lekker ons rijbewijs kennen halen dat is toch wel het makkelijkste...

xxx

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Angelique,

Wij hebben er toen ook over gedacht om tijdelijk bij mijn schoonmoeder te gaan wonen, zodat we niet hoefde te huren en konden sparen om een huis te kopen.

Ik keek daar toen echt tegen op, niet omdat ik het niet goed kan vinden met mijn schoonmoeder, maar omdat ik verschrikkelijk gesteld ben op mijn privacy en ook supergraag eens een keer alleen ben en dat is bij mijn schoonmoeder huis onmogelijk. Daar is het echt een komen en gaan van mensen.

Wij hebben er dus voor gekozen om minder te sparen maar wel onze privacy te behouden.

Gelukkig begreep mijn man het helemaal.

Succes met je beslissing!

12. Niet meer actief

hmm lastige situatie..ik zou er niet aan moeten denken om bij mn schoonmoeder te wonen..maar als jij een goede band met haar hebt waarom niet..het is tenslotte maar voor tijdelijk en jullie kunnen ff lekker sparen ;)

Als je een keertje zin hebt om af te spreken dan moet je het maar zeggen hoor..woon ook nog niet zo lang in Almere..sinds dec. 05..

13. Niet meer actief

ik snap het best wel hoor het is ook een moeilijke situatie en denk ook idd niet dat veel mensen met hun schoonmoeder zouden samen willen wonen, of laatstaan een goeie band hebben.
    maar wij hebben opzich best een goeie band dus jah ik had zoiets van waarom niet.
    en tuurlijk ga je er op achter uit maar misschien als je goed gespaard heb en een leuk huis ken krijgen ga je er wel weer op voor uit ja toch.

xxx

14. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik heb bijna twee jaar bij mijn schoonmoeder gewoont
    omdat mijn relatie met mijn eigen moeder niet zo goed is
    en mijn moeder moest later het huis uit omdat ze problemen had

in het begin ging het nog wel
    maar de laatst paar maanden gingen wel zwaar
    en in januari hebben we dit huis toegewezen gekregen
    en nu gaat het weer goed met mijn schoonmoeder

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik kan me voorstelllen dat je dit doet als je echt niet anders kunt, maar je hebt toch een huis? Er is toch geen probleem dat je zo snel mogelijk weg moet? Ik zie de haast hier niet eigenlijk. En als je ergens 7 mnd woont dan heb je idd nog geen kennisenkring opgebouwd nee, daar is tijd en investering voor nodig dat komt niet uit de lucht vallen. Waarom zijn jullie eigenlijk naar Almere verhuisd?
    Ik zou er als ik jullie was nog even goed over nadenken, als jong gezinnetje hebben jullie de tijd nodig om een gezin te worden, wonen bij je schoonmoeder draagt daar niet aan bij vrees ik, ook is het financieel niet echt handig lees ik, denk er dus echt nog even rustig over na!

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is wel waar wat Ayla zegt... Je hebt echt tijd nodig om je draai te vinden en echt een gezin te vormen met z'n drieen...

17. Niet meer actief

ja ik snap ayla wel hoor, maar ik heb hier van alles geprobeerd zwangerschaps gym, en nog een paar dingen om maar onder de mensen te komen, en ik vind als ik het niet naarmn zin heb hier en ik weet dat dat richting rotterdam wel is dan is de keus voor mij makkelijker.
    ik weet dat een vriendenkring niet zomaar komt, maar ik heb aardig mn best gedaan.

@ayla we zijn in almere gaan wonen omdat ik onverwachts zwnger was en we hier aan een huis konden komen via een kennis, en dit was voor ons toch al een nood oplossing.

en wa bedoel je met ook is het financieel niet echt handig lees ik???

xxx

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan om een paar vriende te krijgen in de stad waar ik nu woon. Het is inderdaad niet makkelijk. Ik heb geen behoefte aan een grote vriendengroep maar anders zou ik er nog meer tijd in steken.

Zoals je ziet woont Sonnie ook in Almere, en ze stelt al voor om eens iets te drinken, zulke dingen kun je aangrijpen om nieuwe mensen te leren kennen. Zet anders ook een oproepje hier op het forum er zullen zat meiden zijn die in Almere eo wonen, en dan heb je nog andere moeders of as moeders erbij ook. Je hoeft niet altijd een drastische oplossing te zoeken.

Je zei dat het verhuizen veel geld heeft gekost, nou dat gaat het nu dus weer, je zult toch je spullen moeten verhuizen en mss zelfs opslaan ergens.

Je kunt natuurlijk altijd ingeschreven blijven staan in Rotterdam en in de tussentijd je eigen huis houden in Almere, dat is minder risicovol dan het plan dat je nu hebt. Je huis opgeven en intrekken bij je schoonmoeder met je kind is nogal wat hoor, onderschat het niet.

19. Niet meer actief

heey meid ik heb hier toen een oproepje gedaan en heb er dus 2 meiden aan over gehouden waaronder saraah...
    maar mn familie woont ook in rotterdam en mn moeder is in 2004 overleden dus heb wel geleerd dat familie voor mij ook heel erg belangrijk is. en in rotterdam hebben we vrienden!

kwa verhuizen gaat dit nix kosten we hebben mensen met bussen en schuren dus opslag en vervoer hoeven we niet te regelen dus vandaar dat we nu lekker kenne gaan sparen...

xxx

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook bij mijn schoonmoeder gewoond en dat doe ik NOOIT meer,niet dat dat gebeurt want we hebben geen contact meer met haar.

Deel Deze Pagina