Hallo lezers, Ik al een maand bevallen me meissie, zie is met 31+6 geboren en doet het TOP! Geen sprake van problemen ecs. Nou ben ik het eigenlijk gewoon helemaal zat! ik wil dat ze naar huis komt!!! Dus ben ik wat gaan googlen. waar ik gevonden heb dat er meerdere mensen hun kind meegenomen hebben tegen het advies van de kinderarts. ecs. Nou kan ik niet vinden of je daar problemen door kan krijgen. Dus mijn vraag is als ik mijn kind mee neem uit het ziekenhuis kan ik hierdoor problemen krijgen???? Namelijk is de enige reden dat ze haar houden daar omdat ze alles moet drinken.. Omdat ze soms nog via de sonde krijgt, ze drinkt prima!! De laatste dag dat ik in het ziekenhuis was met haar was toen ik om een ontslag brief vroeg die ik niet kreeg! Nu is het de volgende dag en ik kijk er nog eht zelfde tegen aan ik wil mijn dochter thuis hebben!! De dag ervoor had ik haar om elke 3 uur dat ze voeding moest krijgen wakker gemaakt en de fles gegeven om 12 uur dronk ze prima om 3 uur dronk ze prima om 6 ook had ze 10 cc over gelaten. Ik vind da dit ook best mag, aangezien ze in de nacht meestal sondevoeding krijgt is ze dit al gewent dus dat ze al alles gedronken had terwijl ze dat niet gewent is isal heel knap! dus zo zie j maar dat ze het thuis ook vast prima zou doen! nu ik weg ben vraag ik me af of ze der gewoon weer gaan vol proppen via de sonde ofdat ze der fles gaan geven want namelijk '' willen ze er alles aan doen om der binnen een paar dagen naar huis te krijgen'' JAJA! ckkr omdat ik der mee wou nemen ineens .. noou dan hoort er ook bij om haar de fles te geven aangezien dat de enige reden is dat ze in het ziekenhuis is! Btw ze drinkt daar 45ml als je je dat nog afvroeg. ze weegt 2210 en groeit vaak echt zown 40 gram per dag dus het groeien gaat ook goed! dus nogmaals mijn vraag, als je je kind meeneemt uit het ziekenhuis tegen het ''ze moet blijven'' advies van de kinderarts in kan je er problemen door krijgen bvb bij jeugdzorg of kinderbescherming??? #help #help #help ik wil me kind thuis!!! :x
Ik snap dat je je kind thuis wilt, dat wilden wij ook. Omdat het zo lang duurde hebben wij op een gegeven moment wel een gesprek met de arts aangevraagd en toen kon onze zoon een halve week later mee. Ook onze zoon kreeg nog sonde, omdat ook hij goed dronk is die er toen uit gehaald om te voorkomen dat hij gebruikt werd omdat hij zo lekker sliep, of omdat ze meerdere baby's op dezelfde tijd hadden en hij had nog een sonde en dat is lekker snel. Bij dat gesprek bleek dat onze zoon er klaar voor was, echter was hij toen wel wat ouder. Hij is met 32 weken geboren en heeft 6,5 week in het ziekenhuis gelegen. Hij is na 4 dagen thuis weer 4 dagen terug naar het ziekenhuis gegaan omdat hij last had van reflux. Dus toen hij hierbij thuis kwam uit het ziekenhuis zaten we 2 dagen voor de uitgerekende datum. En die hou ik eigenlijk aan als dag van zijn uiteindelijke thuiskomst. Omdat ik denk dat als wij dat gesprek niet hadden gevraagd en hij dus een paar dagen later mee naar huis had gemogen, die opname misschien niet nodig was geweest. Ik zou zeggen die het niet overhaast! Ik heb begrepen dat kindjes sowieso niet ontslagen worden voor de 36 weken die je zwanger zou zijn geweest. Ben je daar al overheen? Ik zou vragen, als jij het idee hebt dat jullie meid het kan, of je 1 of 2 nachten mag blijven slapen. De sonde eruit en haar zelf alle voedingen geven. Dan zie jij of ze het een hele dag kan, jij hebt het geduld dat met haar te doen dan, en de verpleging kan zien dat het gaat. Mocht het niet gaan nog kun je dat misschien voor jezelf ook accepteren en kun je er misschien weer even tegen aan. Je uiteindelijk vraag; of je er problemen mee krijgt, dat weet ik echt niet. Heel veel sterkte. Het is zwaar!
Ik snap niet dat je je kind mee naar huis wilt nemen als het nog sondevoeding krijgt... Mijn kindje was geboren met 35,3 weken en kreeg eerst ook met de sonde bijgevoed. Ik ben er in het ziekenhuis dag en nacht bijgebleven om iedere voeding zelf te doen en hem zo zo snel mogelijk mee naar huis te krijgen. Lijkt me verstandiger om te doen dan om haar al mee te nemen als ze 3 van de 7 voedingen maar zelf drinkt en de rest met de sonde krijgt. Geloof me maar dat ze echt niet zomaar de voeding met de sonde geven in het ziekenhuis. Maar feit is wel dat jij er meer tijd voor hebt dan hun. dus mijn tip is niet meenemen, maar erheen gaan en zelf meer tijd erin steken door haar zelf te verzorgen. Dan maar een paar dagen niet thuis... Maar dan wel op een veilige manier mee naar huis....
Voorop gesteld dat ik ook vind dat overhaast mee naast huis nemen niet goed is wil ik wel even aangeven dat onze zoon zijn sonde wel heel makkelijk werd gebruikt. Hij dronk goed uit de fles en had nog een sonde voor de zekerheid maar bovenstaande voorbeelden; -hij slaapt zo lekker -tijdsdruk, 3 andere huilende baby's zonder sonde die ook moeten eten op dezelfde tijd "en daarom geven we hem nu via de sonde ipv de fles" komen echt voor. Beaamd door de verpleging. In de tijd dat ikzelf baby was en lang in het ziekenhuis lag werd er zelfs bij tijdgebrek een sonde ingebracht, voeding gegeven en er weer uit gehaald. Ik mag hopen dat dat nu niet meer gebeurd. Ik wil dus alleen even aangeven dat als er sonde wordt gegeven het niet automatisch wil zeggen dat de baby het zelf niet kan. Verder; rooming in lijkt mij hier absoluut ook de beste oplossing.
Mijn meisjes hebben ook lang een sonde gehad. Ze zijn geboren in UZ maar na 3 weken naar een regionaal ziekenhuis overgebracht. In het UZ waren ze al snel daar om een flesje te proberen. In het regionaal ziekenhuis vonden ze dit niet kunnen en hebben we nog 2 weken moeten wachten tot ze het flesje mochten proberen en kregen ze alles via de sonde. Toen ze dan eindelijk de fles kregen niks dan geklaag van verpleging dat ze te traag dronken. Na een kwartier werd de fles afgenomen en verder via sonde gegeven. Wij weigerde dit en ze dronken hun flesje op een half uurtje leeg bij ons. Nu begon mij op te vallen dat de momenten dat wij niet daar waren bij de voeding ze weinig of geen voeding via de fles kregen maar (bijna) alles via sonde. Ook uit gemakzucht in mijn ogen dan! Opeens gingen ze bij Emma geen nieuwe sonde steken en het zonder proberen. Dat ging niet goed genoeg in hun ogen (te traag) en hebben ze er terug een gestoken. 2 dagen later trekt Emma deze zelf uit en mochten we terug proberen zonder. Eva had al die tijd haar sonde nog. Op zich ging het goed met allebei, ze dronken goed maar op hun gemakje. 2 dagen nadat Emma haar sonde had uitgetrokken moesten mijn meisjes terug naar het UZ voor de wiegendoodtest. Ze zouden daar dan 1 nachtje blijven en dan nog voor een dag of 4 terug naar het regionale ziekenhuis owv Eva haar gewichtje (woog net geen 2,5kg). Nu hebben ze dus de avond voor hun transport terug naar het UZ Emma terug een sonde gegeven met de redenen 'omdat dat gemakkelijker is voor daar met al die onderzoeken'. Ik kreeg zelfs een hele zak spuiten mee om de voeding via de sonde te geven. Aangekomen in het UZ dag erna is het eerste wat ze daar deden sonde verwijderen! Daar vonden ze absoluut niet dat ze te traag dronken, ik mocht ze ineens aan de borst leggen wat ik in het regionaal maar voor 5 minuutjes mocht en maar 1 keer per dag. De dames waren al een tijdje klaar om het zonder sonde te doen en van het UZ is er via de telefoon toch wel eens gepraat geweest met regionaal ziekenhuis dat dit niet kon! Mijn meisjes zijn dan op vraag van ons ook niet meer terug verhuisd naar het regionaal maar voor die paar dagen nog in het UZ gebleven. Ik kan dus ook bevestigen dat die sonde vaak ook gebruikt wordt uit gemakzucht en tijdgebrek van verpleging. Veel hangt ook af van de verpleegkundige van dienst natuurlijk want we hebben er in het regionale ziekenhuis ook gehad die wel de moeite deden van het flesje te geven en er hun tijd voor namen.
Geen idee of je er problemen mee kan krijgen, maar ik vind het onverstandig om je dochtertje tegen het advies van de kinderarts mee te nemen. Ik snap best dat je haar thuis wil hebben, maar het is gewoon niet wijs. Wj hebben ook dit 5 weken moeten wachten, waarbij het de laatste twee weken puur om drinken ging. Heel vervelend, maar ze waren er gewoon nog niet aan toe. Ik zou nog even geduld hebben en eventueel vragen of je rooming in mag doen; dus samen met haar op een kamer, alle zorg zelf, maar toch de zekerheid van medische hulp in de buurt.
Ik zou een gesprek vragen met de kinderarts, vragen of de sonde eruit mag zodat ze alles moet gaan drinken. Zou haar echt niet zomaar mee naar huis nemen! ! Ze is nu eigenlijk pas 35/36 weken he..
Noukytje; oei dat is wel extreem zeg! Vervelend dat dat zo gedaan is!! 20 minuten tot een half uur is de tijd die ze over een fles mogen doen maar hier werd de afgelopen dagen (zoonlief nu ivm virus weer opgenomen) de fles tussendoor nog verschillende keren opgewarmt omdat hij er een uur over deed. Daar deed niemand moeilijk over. Daarna werd wel gezegd dat we beter konden stoppen want anders is het zo lastig er een ritme in te houden.
Ja, je kunt er problemen mee krijgen. Als een arts het een beetje aan de vroege kant vindt, maar op zich kan het wel, dan zul je er niet veel van merken. Als je écht tegen medisch advies je kind uit het ziekenhuis meeneemt en de arts schat in dat je kind gevaar loopt, dan wordt-ie door de politie weer opgehaald en naar het ziekenhuis vervoerd en heb jij het AMK op je dak. Ik heb 't meegemaakt.. (niet zelf, maar tijdens mijn werk)
Mijn dochter is met sonde naar huis gegaan. Kinderthuiszorg was "achterwacht" mbt de sonde. Ze was al wel 3 weken voorbij de uitgerekende datum.
Hier ook alleen nog zelf alles drinken. Wij wilden haar ook mee naar huis en hebben ons ingelezen op internet. Steeds meer ziekenhuizen laten je wel gaan met sonde. De kinderarts stond er niet negatief over maar wilde dat ze nog een weekje in het ziekenhuis de tijd kreeg iets zwaarder te worden. Ze heeft het met collega's overlegd en we mochten haar een week later meenemen. We zijn wel de eerste ouders van een prematuurtje die dit gedaan hebben. Maar iemand moet de primeur Ik gaf toen nog borstvoeding en woog haar voor de voeding, dan voeden, wegen en wat ze niet genoeg had via de sonde. Afspraak was wel een week proberen en als volledig aan de borst niet lukte dan bijvoeden met fles. Na 2 dagen kon ik niet meer. Het was te intensief en ze dronk maar 20cc en moest 45cc. Dus de fles gepakt. Sonde sneuvelde een paar dagen later om 23u. Zo dronk toen bijna de flesjes leeg. We kregen het voordeel van de twijfel en sonde mocht uit blijven. En ze dronk alles leeg! Met sonde naar huis kan echt wel mits je weet wat je doet. Maar vaak doen alle mama's het al zelf in het ziekenhuis. Ik had een mini stethoscoop te leen om te luisteren of de sonde goed zat als de sonde zich aan de maagwand vacuüm trok. We zouden haar nooit zomaar meenemen maat hebben het wel aangekaart en gemotiveerd waarom we dat wilden. En kunnen. Zelf verpleegkundige en werk heel veel met neusssondes wel bij volwassenen maar het werkt hetzelfde. Dus motiveren en gesprek aanvragen. Bij ons hield de sonde het zelf drinken tegen en juist toen dat kreng eruit was ging het super.
Onze zoontje is met 34 weken geboren met een flink startgewicht van ruim 5 pond. Ook hij kreeg een sonde, maar na een aantal dagen trok hij die eruit. Hij mocht toen ook uitblijven en hij kreeg de borst aangevuld met kunstvoeding. Precies een week na zijn geboorte vroeg de verpleegkundige of ik aan rooming in wilde doen met hem. Ik heb meteen mn spullen gehaald en mocht daar in een kamer met mn zoontje. Op die manier was ik toch zelfstandig en als er iets was kon ik bellen en kwamen ze helpen. De dag erna waren ze zo tevreden dat hij mee naar huis mocht. Hij was toen exact 35.2 weken oud. De kinderarts had nog nooit zo'n jonge baby meegegeven. Ik zou dus vragen op welke termijn de kinderarts denkt dat jullie kindje naar huis mag en of je voor die tijd aan rooming in mag doen.
Ik heb niet alles gelezen, maar mijn zoontjr (geboren met 36 weken) heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en is toen met sonde naar huis gekomen. In het ziekenhuis toe leren dienen, transmuraal team begeleide ons thuis. Is zoiets niet mogelijk? Ik begrijp volkomen dat je je kleintje mee naar huis wil, maar tegen de wil vd artsen in lijkt me niet verstandig. Overigens las ik een reactie (vluchtig) over echt niet zomaar sonde voeding toedienen, nou in 'ons' ziekenhuis waren ze daar nogal makkelijk in hor, ach laat hem maar slapen, ach het is zo druk, ach anders duurt het zo lang. Enz enz. Sterkte er mee! Hopelijk heb je je kleintje snel thuis!
Ik vind het enorm dom om je kindje tegen advies in mee te nemen. Ze doen er echt alles aan hoor om je kindje zo snel mogelijk klaar te maken voor een leven zonder medische hulp. Je zou ipv zeuren over de verpleging dankbaar moeten zijn dat ze goed voor je kindje zorgen, met of zonder sonde voeding. Ze doen hun uiterste best!
Mij lijkt het ook niet verstandig een baby mee naar huis te nemen tegen advies in. Ik zou een gesprek met de kinderarts aangaan hoe jullie samen een plan kunnen bedenken om het naar huis gaan te bespoedigen. Ik ging bijvoorbeeld elke dag bijna de hele dag naar het ziekenhuis zodat ik veel voedingen zelf kon doen. Bij ons in het ziekenhuis waren zo overigens wel gemotiveerd om de fles te geven gelukkig. De sondes gingen eruit toen ze 75% uit de fles dronken. Nadat de sonde eruit was hebben ze nog 1.5 week in het ziekenhuis gelegen omdat ze nog onder de 36 weken waren. uiteindelijk zijn ze bij 36+2 naar huis gegaan en konden ze alle flesjes super goed drinken (55cc) en konden ze ook 2 keer per dag aan de borst drinken. Ik moet wel zeggen dat ik het echt fijn vond ze goed konden drinken toen ze thuis waren want het is anders echt heel vermoeid. Mijn kindjes waren geboren bij 30+6 weken en we hebben dus lang moeten wachten tot ze naar huis mochten, maar wat maakt die ene week langer uit op een heel leven? als ze daardoor mooi sterk zijn en het thuis super goed doen dan is het het wachten toch waard?
Niet tegen advies in maar ziekenhuizen moeten ook mee gaan in de ontwikkelingen en als het kan dan vind ik dat als de ouders aangeven dat ze het aankunnen er ook in mee moeten gaan. Dat waardeer ik enorm van onze kinderarts. Ze lag daar alleen om nog 20cc voeding via de sonde na te geven verder geen medische dingen. En de opname duurt al zo lang. En je ziet dat eenmaal thuis het ook met sprongen vooruit gaat in de meeste gevallen.