Ik ben dierenartsassistente bij een beginnende kliniek. Doordat ik hier pas een paar maand werk hadden we onze kinderwens (tweede) in de koelkast gezet. We willen nu niet langer wachten ondanks dat het op werk nog niet uitkomt. Ik werk met narcosestoffen en röntgenstraling. Ik zadel ze met een probleem op omdat ze nog geen financiële middelen hebben om mij te vervangen. Ik hoop dat ik het toch nog kan combineren want heb het zo naar mijn zin. Iemand een idee? Alsjeblieft niet te veel commentaar want de situatie is al vervelend genoeg en het zit me enorm dwars.
Ik weet het niet zeker, maar zwangerschapsverlof wordt toch vergoedt door het UWV? Wat betreft je vervanging zou het dan geen probleem moeten zijn. En is er iemand anders die de röntgenfoto's kan maken gedurende je zwangerschap? De vraag is vanaf welk moment het wel 'wenselijk' zou zijn voor de praktijk is dat je zwanger zou worden. Ik zou het daarom niet uitstellen voor hun, maar naar je eigen gevoel luisteren. En misschien gewaagd, maar is het een idee om dit met ze te bespreken?
Nee helaas nog geen vast contract. Het probleem is dat als je zwanger wilt worden je al niet met gevaarlijke stoffen mag werken en er dus nu al vervanging nodig is. Ik heb het besproken en het is echt een probleem.
Tjsah.. Dan zal je het moeten gaan afwegen. Het zal inderdaad nooit echt uitkomen voor je werk, maar de vraag is tot hoever je daar in mee wilt gaan. Als je wel nu zwanger wilt raken, moet je er rekening mee houden, dat ze wellicht gelijk een ander persoon gaan zoeken voor jou job.
Ik neem aan dat er op jouw werk toch voldoende beschermmiddelen zijn? Een risico heb je natuurlijk altijd, maar om dat allemaal te gaan vermijden... Ik heb zelf ook een zwaar beroep. Ik kom ook in aanraking met zware medicatie, uitscheiding van mensen, infectieziektes etc. Maar dat is voor mij nog geen reden om met mijn werk te stoppen. Hygiëne staat op 1! Goed erop letten en als protocollen niet lopen zoals het moet, moet je aan de bel trekken!
Je mag gewoon doorwerken tot je echt zwanger ben. Daar kun je vast wel wat over terug vinden. Ik werk op de OK )anesthesie) dus ook dagelijks narcose (duh) en straling etc. Gewoon op het moment dat je het weet werzaamheden aanpassen. Anders had ik jaren niet kunnen werken