Ik ben zooooo vreselijk moe. Ik slaap 's nachts goed maar ik wil de hele dag slapen.. Ik denk alleen maar aan mijn bed.. Nu hoorde ik van iemand over floradix.. Hebben jullie hier ervaring mee?
ik heb het wel gehad na mijn bevalling omdat ik wat lusteloos was. het hielp wel maar het was zoooooo vies!
Voor het ijzergehalte zou het wel uit kunnen maken, maar dan wel consequent gebruiken!! Je hebt het ook in tabletvorm, dan is het echt niet vies hoor! 3 x per dag en een tijdje volhouden, dan zou het effect moeten hebben! Wat je ook kunt proberen is vitamine B-complex, ook erg goed bij vermoeidheid! En let op je voeding en dan met name de combinaties die je maakt. Zo is melk bij het eten niet slim want daardoor wordt het ijzer uit je voeding niet goed opgenomen, beter kun je sinaasappelsap nemen dat bevordert de ijzeropname.
Hmm.. Helpt het alleen maar bij een laag ijzergehalte..?? Want die was prima.. 7.6 dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen..
Ik zal wel raar zijn, maar vond het niet echt vies, al is lekker ook wat anders. Ondanks consequent gebruik geen enkel resultaat. Misschien even overleggen met je vk?
Luisterje bent zwanger daardoor ben je waarschijnlijk vermoeid is vrij normaal. En gewoon als het kan toch even ' smiddags een dutje doen het kost geweeon veel energie van je lichaam. Je zou eventueel nog naar je voeding kunnen kijken misschien dat je te weinig eet of drinkt dat speelt natuurlijk ook een rol. Ik bedoel je hoeft niet veel meer te eten en te drinken, maar het moet wel voedzaam genoeg zijn voor jou. Succes ook bij de v ik ben benieuwd wat ze er van zegt. Xxx joyce
Ipv Flordix kan je ook limonde kopen bij de drogist 'ferro' staat erop. Het is dus ijzerlimonade. Ik kan die beter verdragen dan floradix. Gewoon 3 eetlepels gelijk doorslikken net als een pil eigenlijk. En dan gelijk een beker lekker drinken erachteraan om de smaak weg te spoelen. Dit moet je wel dagelijks doen. Moet wel zeggen dat mijn ijzergehalte aan de lage kant is, dus daarom doe ik het, niet omdat ik moe ben (ben ik wel, maar dat komt ook gewoon door de zwangerschap! dat kost heel veel energie die beeb.)
Misschien handig om eerst je ijzer even te laten checken? Als die laag is, is floradix handig idd, als het iets anders is, (zoals laag vitamine B), kun je beter daarvan bij gaan slikken
Mijn ijzer was de vorige keer 7.6.. En ik moet altijd 1 keer per jaar laten prikken omdat mijn ijzer veel te hoog is.. Tuurlijk weet ik wel dat zwanger zijn veel energie kost maar ik heb nog een zoon van 5 en er moet ook gewerkt worden dus ik moet toch wel iets kunnen doen.. En na 15a16 weken wordt het toch meestal minder..
Ik heb er hele positieve ervaringen mee, maar ijzer is altijd al een aandachtspunt bij mij en ik weet van mezelf dat ik me beter voel bij een hogere waarde dan wat goedgevonden wordt. Je moet het wel consequent gebruiken en ook zo als op de verpakking staat een half uur vóór het eten en dan ook geen koffie thee of melk drinken in de tussentijd anders wordt het niet goed opgenomen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je HB 7,6 was. Denk dat het handig is als je ook op Vitamine B11 (foliumzuur) en B12 laat prikken, als die laag zijn voel je je net zo rot als bij een ijzergebrek. Echt doen, want een ijzertekort is niet de enige vorm van bloedarmoede. Ik had het ook maar ik wist niet dat dat het kon zijn. Je HB kan goed zijn door bijvoorbeeld een hoog ijzer maar een laag B12 dan brengt dat je HB weer meer in evenwicht zeg maar. Terwijl je toch bloedarmoede kunt hebben. Suc6