Dankje! Maar denk dat we allemaal onze kindjes/ons kindje voeden met zoveel mogelijk liefde ! Hoe was het bij je moeder vandaag meid? Dikke knuffel!
Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad. Een extra motivatie voor mij om (extra lang) borstvoeding te geven. Jammer dat sommigen weer zonodig een of andere discussie moeten gaan uitlokken. Heel veel sterkte met je moeder
Goed dat je het nog even hebt nagevraagd na je vorige post , want die was nogal fel . Misschien lag het aan mijn formulering, maar dit is ook wat ik bedoelde. In dit soort onderzoeken wordt altijd gecorrigeerd voor factoren als leeftijd, geslacht, familiegeschiedenis, leefstijl etc. Anders krijg je volledig verwrongen onderzoeksresultaten. Ik heb het helemaal niet over causale factoren, maar alleen over aanwijzingen daarvoor. Toevallig doe ik zo ongeveer hetzelfde vak als je vriend, dus ik weet ook heus wel waar ik het over heb . Ik snap je boze reacties nu wel, nu ik lees dat je moeder borstkanker heeft gehad, dat vind ik echt heel erg voor jullie! Zoals ik al eerder zei heb ik dat ook van dichtbij meegemaakt, vreselijk. Maar we hebben het hier over factoren die kunnen beschermen, maar dat dus niet per se doen. Dit soort onderzoeken drukken hun resultaten (vaak) uit in odds ratios (hoe die tot stand komen kan je vriend wel uitleggen ). Ze zeggen alleen iets over een verhoogde of verlaagde kans. Ze zeggen dus niks over een oorzaak en geven geen zekerheid.
Bij deze zeg ik dat ik zo'n pb niet beantwoord. En als ze denk dat ik wil suggeren dat haar moeder borstkanker heeft gehad door kv dan heeft ze het mis. Sommige krijgen borstkanker hoe dan ook..Mannen krijgen borstkanker....bv vrouwen krijgen borstkanker. Zo is het leven soms heb je gewoon weg dikke vette pech. Maar als er uit onderzoek komt dat de kans verlaagd wordt vind ik dat je er best eens over nagedacht mag worden. Je heb je brains niet voor niets, toch? die kennis, die onderzoeken moet je dat allenmaal in de wind gooien...en zeker als je het naast je heb meer gemaakt? dat vind ik jammer...
Gisteren was ze iets helderder en ze herkende me dochter! En ze noemde haar naam zonder dat wij hem ieerst voorgezegt hadden. Ook de definitieve uitslag te horen gekregen. Het is inderdaad wat ze vermoede...een uitzaaiing van de borstkanker (nadat ze zeiden toen dat ze helemaal schoon was ) Naar het hersenvlies. Het hersenvlies zit dus om je hersenen en om je ruggengraad en dat is allenmaal besmet. Ze zal hieraan te komen te overleiden. Ze krijgt nu wel een medicijn zodat ze wat aanspreekbaarder zal worden en wat meer eetlust zodat ze nog een (hopenlijk dan) redelijk gesprek met ons kan voeren ....want zondag dachten we dat ze de einde van de week niet zou halen en nu hebben we nog even tijd...het is alleen maar uitstel maar toch als dat waardig kan ...graag!
Sterkte met alles meid! Fijn dat ze je dochter weer herkende! En idd het blijft uitstel gezien de uitslagen, maar wel een waardig uitstel als ik het zo lees. Mooi dat jullie er zo over denken meid! Hoe graag jullie je moeder ook hier willen houden, ook aan haar moet gedacht worden. Of eigenlijk JUISt aan haar moet gedacht worden! Knuf!
Ik heb op het punt gestaan om dit topic te sluiten...het is ook best een zwaar topic. Met voor sommige veel en hefige emoties (verdriet/boosheid) Maar toch wil ik mijn punt duidelijk maken. En iedereen heeft recht om een mening....ik wil daarbij wel zeggen dat er 1 het beter weet maar ik niet weet wie dat is...dat zal de tijd of onderzoeken moeten laten zien. (want simpel weg kunnen 2 verschillende meningen niet alletwee gelijk hebben)
Beastie, ik wil jou en je familie alvast heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd die ongetwijfeld op korte termijn nog moeilijker en zwaarder zal worden. Wel ontzettend fijn te lezen dat je moeder de kleine herkende. Liefs mamatje
Omdat jullie zo met me mee leven en zo wil ik even melden dat morgen de crematie is, ze is vrijdag de 13de savonds overleden. Het is goed zo...zoveel pijn, zoveel gevochten...en nu mag ze waken over ons.
Lieve Beastie Ik heb regelmatig dit topic gevolgd... Ik vind het moedig van je dat je het niet gesloten hebt, het is een pittige discussie. Maar een discussie met een ziel. Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van het overlijden van je moeder. Wat enorm fijn dat ze je dochtertje gedag heeft kunnen zeggen, dat moet zeker een hele goede herinnering zijn voor jullie. X, D.
och ik heb de tranen in mijn ogen, heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd, gecondoleerd
Gecondoleerd meis, wil jou en je familie heel veel sterkte wensen voor morgen, en voor de aankomende tijd die ongetwijfeld ook heel zwaar zal zijn zonder je moeder. liefs mamatje