Onze knul is 7 maanden, en we zijn nu een maand bezig met bijvoeden, wat erg goed gaat. 'smorgens fruithapje, 'smiddags een broodkorst en 'savonds groente, afgesloten met een klein beetje fruit. Ik geef daarnaast borstvoeding, dat altijd (nouja, vanaf 2,5 maanden) goed ging, maar nu zijn we een beetje aan het klooien en ben ik bang dat het te hard terugloopt. Hij heeft beduidend minder dorst, en drink ook veel korter, en is sneller afgeleid en gaat soms zelfs spelen met de borst.. Hoe hebben jullie dit gedaan? Onze knul drinkt om 8 uur, 1 uur, half 5 en 8 uur. soms nog 1 of 2 x savonds/snachts.
Het is logisch dat zijn vraag naar bv terugloopt en daardoor ook jouw productie. In fruit, groente en zelfs in brood zit ook vocht, waardoor hij minder vocht hoeft binnen te krijgen via de bv. Zolang hij nog steeds goed plast en poept en je het idee hebt dat hij na elke voeding (borstvoeding of andere voeding) nog steeds tevreden is, zou ik me geen zorgen maken. Dan komt hij kennelijk toch wel aan de hoeveelheid melk waaraan hij behoefte heeft. Groetjes, Wendy
Ik zie ook nog geen probleem, tenzij je gaat merken dat de borstvoeding te weinig wordt, maar dat lees ik nog niet in je verhaal. Heb je het gevoel dat je zoontje er niet genoeg aan heeft of vind je gewoon dat hij kort drinkt? Overigens had ik hier rond die tijd ook moeite om de aandacht van mijn dochter bij de BV te houden, ze vond toen zoveel leuk dat ze continu wegkeek, ik werd daar toen ook gek van. Maar dat ging wel weer over, was een fase.
dank meiden! denk dat ik idd moet wennen aan het minder en korter drinken... de twijfel komt denk ik door het korter drinken: doordat hij minder vaak drinkt moet hij voor mn gevoel flink 'bij'drinken, en juist na een paar minuten is het al weer genoeg wat hem betreft (afgeleid, spelen..)..
Je productie is pas rond de 10 maanden stabiel en door bijvoeding heb je idd rond de 7/8 maand een natuurlijke terugloop. Je kan je kind eens op jouw verzoek aanleggen. En tot 11 maanden is het altijd eerst borst, dan eten en dan toetje borst. Borstvoeding is dus hoofdvoeding. Rond de 11/12 maanden zie je een verschuiving en wordt de BV steeds meer bijvoeding.
Hoi Croky! Wat ook nog meespeelt, is dat kleintjes van die leeftijd steeds krachtiger en dus sneller drinken. Dus wie weet krijgt hij evenveel als eerst, maar drinkt hij gewoon sneller. De tip van eerst BV en dan pas vaste voeding is wel goed om ervoor te zorgen dat je productie niet achteruit holt. Maar 4/5 voedingen in 24 u is prima voor een kindje van 7 maanden, hoor. Suc6!