Hoi meiden aankomende dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, nu kreeg ik een bevestigings mail van ze met daarin uitleg over wat je kan verwachten. Nu stond erin dat ze je ook gaan wegen en nu komt het.. Ik ben in het afgelopen jaar best wel veel aangekomen (8Kilo) ik heb me eten wel aangepast en eet ook veel gezonder, vooral nu ik zwanger ben. Maar de kilootje's vliegen er niet echt af ondanks ik wel veel beweeg. nu vroeg ik me af, als ze zien dat je iets overgewicht heb wat dan? gaan ze je daar alleen op wijzen dus meer gezond eten en meer bewegen of hoe gaat dat? ik vroeg me het eigenlijk gewoon af, aangezien ik me niet heel erg genmakkelijk ga voelen als ik daar op de weegschaal moet. Liefs
Hier heeft de vk er nooit wat van gezegd hoor....Bij de 2e was ik de zwangerschapskilo's van de 1e nog lang niet kwijt
Ik heb overgewicht. Niet onwijs overigens. Ze heeft wel gezegd dat als ik wilde ze me een dietiste kon aanraden. Nu ben ik altijd al stevig geweest en heb dat ook gezegd. Verder heeft ze er geen woord meer over gesproken. Word ook elke keer gewogen en dat is altijd goed.
Oke ja ik vroeg me het is af, ik ben zelf altijd wel dun geweest alleen sinds de kilo's eraan zitten ben ik iets forser geworden en aangezien ik niet heel erg lang ben valt het sneller op. ik zal het ook wel zien dinsdag maar ik voel me een beetje ongemakkelijk door mijn gewicht. het kan overigens toch geen kwaad als je een beetje overgewicht heb tijdens de zwangerschap?
volgens mij is het voornamelijk om te kunnen vergelijken zeg maar... dus hoe veel je gaat aankomen tijdens de zwangerschap, en mssn gaan ze er iets van zeggen als je heel veel aankomt ofzo (bij mij nooit wat van gezegd overigens, bij de eerste kwam ik 22 kilo aan en bij de tweede 20...) de metingen zijn natuurlijk ook helemaal niet precies, want je hebt gewoon kleding aan en je komt op verschillende tijden op de dag... dus zou me echt niet te druk maken hoor!
Nah, zal wel loslopen hoor! Ze willen idd vooral de gewichtstoename tijdens de zwangerschap monitoren. Ze zijn wel verplicht je door te verwijzen naar de gyn als je BMI hoger is dan een bepaalde waarde, omdat je dan meer risico loopt in je zwangerschap. Maar het klinkt niet alsof dat het geval is bij jou? Verder is lijnen tijdens een zwangerschap afgeraden hè? Gezond eten is belangrijk, maar lijnen mag niet.
Daar zal ik me niet te druk over maken hoor, ze zeggen daar echt weinig van, tenzij je ineens enorm aankomt. Maar ik ben bij mijn zoontje ruim 20 kg aangekomen en er is nooit wat van gezegd.
Ik hoef zelfs niet eens meer te wegen bij de vk! Bij de eerste wel maar nu niet meer, mijn vriendinnen ook niet meer, dus maakt niet zoveel meer uit denk ik wat je weegt en wat je aankomt!
beetje het zelfde verhaal als bij moorske ! bij de eerste moest ik me wel elke keer wegen maar deze keer hoeft dat niet meer... alleen mijn startgewicht doorgegeven... maakt tegenwoordig niet meer uit, hoeveel je aankomt... de beeb vinden ze veel belangerijker.... maak je niet druk, zolang je je zelf niet vol propt met van alles, na de zwangerschap zie je toch weer verder !!
Ik moest de eerste keer ook op de weegschaal, maar verder gaat dat niet weer gebeuren zei ze. zoals altijd geeft een weegschaal elders altijd 5 kilo meer aan dan thuis dus dat was niet heel fijn, maarja. Ik ben ietsje te zwaar dat weet ik zelf ook wel. Ze gaf dat ook aan dat mijn BMI aan de hoge kant is (niet extreem). En ze adviseerde tijdens mijn zwangerschap vooral gezond te eten, gezonde tussendoortjes enzo. Dat sommige mensen 30 kilo aankomen en dat dat echt niet allemaal aan het kind zit.... Nee dat snap ik, dus die boodschap was wel duidelijk Niet altijd leuk, maar ik weet het van mezelf dus ja ach...
dankje meiden voor de reactie's! dat stelt me toch weer gerust! Mijn bmi hoort 24 te zijn... en ik zit nu op 25.7 dus iets erover....maar begrijpelijk ook want ben veel aangekomen in 1 jaar tijd. ik maak me soms alleen een beetje zorgen als ik zie hoeveel ik ben aangekomen en er niet echt heel veel van af is gegaan en ik misschien straks wel 13 a 15 kilo aankom door de zwangerschap dat ik dan helemaal rond word.. afvallen dat doe ik ook niet, ik beweeg wel meer lopen, fietsen,zwemmen etc...en gezond eten ook natuurlijk. ik wacht het af dinsdag of ze er veder iets over zeggen of niet?! wat zijn overigens dan de risico's als je te veel bent aangekomen?
Niet te druk maken, en als je zwanger bent; niet gaan afvallen. De afvalstoffen door het afvallen komen ook bij je kind terecht. Overigens begon ik bij een bmi van 34. Geloof dat ik me er minder druk om maak dan jij en mijn verloskundigen doen dat ook niet. Het is belangrijker dat je verder gezond bent en dat je lichaam in staat is voor het kindje te zorgen. Het komt allemaal goed!
dankje wel voor je woorden eva, doet me goed. ik kan afentoe zo piekeren over de kleinste dingetjes. maar ik ga het op me af laten komen Liefs
Euh, je raakt serieus in paniek omdat je een BMI van nog geen 26 hebt?! Ik heb een BMI van 46, en hierdoor heb ik de controles bij de gyn, maar verder wordt er niks over gezegd hoor!
Ik woog in mijn vorige zwangerschap bijna 100 kilo en was 6 kilo aangekomen in de zwangerschap en nooit iets gehoord over mijn gewicht mocht ook gewoon thuis bevallen zelfs op de 3de verdieping. Hoorde ook allerlei horrorverhalen dat je als je zwaar bent niet thuis mag bevallen en als je dat wel doet alleen op begane grond maar hier dus helemaal niks gehoord ( gelukkig maar ) Lees net dat je een BMI hebt van 27?? haha dat is toch niet erg. Ik heb die van mij net berekend en die is 31
Maak je maar niet druk om die weegschaal! Ik heb 't 1x erg gevonden - toen mn man mee was en ik hardop mn gewicht moest zeggen. Ik weeg nu 104 kilo en mn verloskundige zeurt NOOIT over mn gewicht! 't Enigste wat ze gezegd hebben, is dat ik vanwege mn overgewicht niet op de 1e verdieping ( boven een trap ) mag bevallen en dat ik niet teveel ( = 6 kilo ) aan mag komen tijdens mn zwangerschap.
Nee Ik maak me ook niet druk...maar ja Voor iemand die altijd dun is geweest was deze bmi voor mij Wel even schrikken. Dat heeft niks met een ander te maken. Het enige ongemakkelijke leek mij daar staan met vriend erbij en dan je gewicht op noemen .... Veder ben ik er heel cooltjes onder hoor mede door jullie haha.
ik heb ook overgewicht maar er is eigenlijk weinig van gezegd. Ik ben verder ook prima gezond heb geen last van hoge bloeddruk of suiker bijvoorbeeld. Het enige wat mijn VK erover zei was: Tja je bent gewoon te klein voor je gewicht. En daar is het bij gebleven.
Hier het laatste jaar van BMI 41,6 afgevallen naar een BMI van 33. Hier geeft de VK weegschaal echt geen 5 kg meer aan hoor! Dan is een van beide weegschalen toch niet helemaal ok. De VK vond mijn BMI prima, ook geen geneuzel over hoeveel kilo ik al dan niet mocht aankomen. Gewoon niet al teveel mee bezig zijn en tevreden zijn met je lichaam waarin je beebje huist. Komt het helemaal goed! Na je kids is er nog genoeg tijd voor diëten!