Mijn zoon, nu ruim 7 maanden, heeft volledig BV op verzoek gehad. Ik moet nu langzamerhand gaan afbouwen omdat ik op mijn werk in de problemen kom met het kolven (overigens vind ik het nu ook goed om te gaan afbouwen, dus niet tegen mijn zin of zo). Omdat ik niet in NL woon, kom ik niet bij het consultatiebureau en heb ik geen idee van een voedingsschema met kv voor een kind van 8 mnd. Kunnen jullie me op weg helpen? Mijn zoon krijgt nu 5 a 6 BV per dag, en eet een fruithap en groenten tussendoor. Thanks!!
Een schema wat betreft kunstvoeding of een schema van het cb kan ik je ook niet aan helpen. Hier namelijk nooit een schema van het cb geaccepteerd of een schema erin willen stampen ! Hier gewoon ons eigen schema laten bepalen door onze kindjes! Wat is het schema wat je nu ongeveer hebt? Je zou namelijk ook gewoon alleen de voedingen van onder werktijd kunnen afbouwen, maar de ochtendvoeding, late middag voeding, avondvoeding en nachtvoeding gewoon lekker zelf blijven geven. Stel je voed normaal rond 11.00 en rond 15.00 en je kolft dus op je werk op die tijden. Dan ga je die proberen over te slaan of steeds wat minder kolven, wat minder lang laten drinken, zodat je lichaam snapt dat er op dat moment minder melk nodig is en zo door gaan tot je lichaam weet dat er op dat moment geen melk behoefte meer is. Je kan dan de andere voedingen gewoon behouden. Bij het afbouwen, moet je uiteraard wel geduld hebben en je lichaam de tijd geven om de signalen te begrijpen ! En natuurlijk goed naar je lichaam luiteren en je borsten in de gaten houden. Hier kregen de oudste twee met die leeftijd afwisselend live bv, gekolfde bv en kunstvoeding. Het door de kindjes zelf bepaalde 'schema' met 10 maanden was -> 06.00 - 06.30 Melk, ongeveer 165cc. 08.30 - 09.00 Fruit, vers zoveel ze lusten. 10.30 - 11.00 Melk, ongeveer 135cc. 13.00 - 13.30 Paar hapjes brood met boter en soms beleg, slokje water/thee. 14.30 - 15.00 Melk, ongeveer 150cc. 17.30 - 19.30 Avond eten 'met de pot mee', ongeveer 100cc melk. 20.30 - 21.00 Melk, ongeveer 165cc melk. Evt nachtvoeding, ongeveer 135cc melk. Heb je iets aan mijn antwoord? Liefs, Hanneke!
Kijk even in mijn topic Exit strategie, ik heb net een progress rapport geplaatst, misschien heb jij iets aan. Mijn dochter is een stuk ouder maar toch verloopt het meer of minder hetzelfde. Succes!