Auww pijn bekken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1203mama, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Hey dames,
    Ik heb een vraagje ik heb sinds gister ontzettend veel pijn bij mijn schaambot, en heel laag in mijn rug net boven mijn bil.. ik liep in de supermarkt en kon gister echt even niet meer lopen.. ik voelde steken aan de voorkant die helemaal doorliepen naar verder beneden om maar zo te zeggen.. het deed echt zeer.. daarna bleef ik een zeurende pijn voelen maar die steken waren verdwenen. Gisteravond voelde ik het ineens vlak boven mijn bil maar nu aan de rechterkant. Ik hoopte dat het vandaag minder zou zijn maar de pijn blijft.. soms is het zo erg dat ik gewoon echt niet kan lopen.:( ik weet niet wat dit is maar ik zit nu al helemaal in de stress hoe ik dit deze week op werk ga doen, ik kan niet zomaar afzeggen want ik werk in een winkel en we staan altijd maar met zijn 2tjes.. ik ben zo bang dat dit toch me bekken zijn maar ik heb geen idee hoe dit voelt..
    Zouden jullie weten wat dit is?? En wat ik eraan kan doen..

2. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Urine inleveren morgen! Dit was bij mij 3x blaasontsteking!
    Hoewel de klachten ook absoluut horen bij bekkeninstabiliteit hoor!
    Sterkte!

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik had het ook.. De ene dag erger als de andere dag idd soms amper kunnen lopen .. volgens mijn vk een typische termijn kwaal vooral voor de 2e zwangerschap kan ook banden zijn .. nu idd alweer wat minder last

4. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Je kan inderdaad urine inleveren (better safe than sorry), maar klinkt als bekkenklachten. Vooral dat boven je bil. Ik zou echt naar de fysio gaan. Bij mij was met soortgelijke klachten mijn rug ingezakt en ik had bi. De fysio heeft me toen 'recht gezet' en oefeningen mee gegeven. Dat heeft goed geholpen. Voldoende rust is ook belangrijk.

Nog even over je werk. Ik snap dat het vervelend is voor je collega's, maar dit soort pijn moet je niet negeren. Niemand heeft er iets aan als jij straks na je zwangerschap niet meer kan werken, omdat je nu niet naar je lichaam luistert. En de kans dat klachten blijven (ook na je zs!) als jij gewoon door loopt met bi zijn vrij groot. Misschien is het een geruststellende gedachte voor je dat je werkgever jouw salaris van het UWV krijgt als jij ziek bent door zwangerschap, of hij/zij daar een vervanger voor in zet is natuurlijk een eigen keuze (als jij straks met verlof bent zullen ze het ook zonder je moeten stellen), maar zo komt het iig niet op jou aan.

5. 1203mama

Heel erg bedank voor de reacties.. ik ga morgen wel gelijk even naar de huisarts en mijn verloskundige opbellen. Maar gelijk even urine inleveren.. misschien is dat gewoon het probleem. Laten we het hopen.. maar bereid het me wel gewoon op het ergste voor en zal het morgen met mijn baas bespreken.

6. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

En urine ingeleverd?

7. aninaja

aninaja Niet meer actief

Zwangerschap Ichias. Ik heb dat ook! ;) lijkt ook op bekkenstabiliteit.
    Daarom werk ik nu al 6 weken niet meer, alleen therapeutisch.

8. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Je beschrijft precies mijn klachten. Bij mij is het bekkeninstabiliteit.

9. 1203mama

Nog bedankt voor de reacties dames.. zondagavond en maandag ochtend had ik minder last dus ik dacht laat ik toch nog maar proberen te werken maar daar merk ik vandaag wel de gevolgen van.. ik heb echt last van mijn hele linker bil.. het pijnlijke aan de voorkant is weg maar nu is het dus mn hele kont;) vanmorgen urine ingeleverd maar was niet ochtend urine dus de uitslag was niet duidelijk dus moet morgenochtend weer.. maar met al die pijn in mijn onderrug en bil begin ik echt wel een beetje bang te worden voor bekken instabiliteit.. als ik morgen na de urineonderzoek de uitslag heb en het blijkt geen blaasontsteking te zijn maak ik gelijk een afspraak bij de huisarts..

Maar zou het betekenen als het echt BI is dat ik vanaf nu niet meer kan werken?? Of nog halve dagen ofzo.. hoe zou dat dat allemaal gaan??

10. TheDoctor

Als je BI hebt dan betekent dat niet automatisch dat je niet of halve dagen kan werken. Dat verschilt nogal. Het betekent wel dat je heel goed moet luisteren naar je lichaam en dat de kans groot is dat het, naarmate je zs vordert, erger wordt. Als je geluk hebt kun je het met oefeningen en aanpassingen nog aardig lang volhouden, maar hele dagen staan? Ik heb er een hard hoofd in. Laat je hierover goed informeren door je huisarts en fysio.

11. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik werk nog volledige dagen hoor en dit tot 37 weken. Ik blijf gewoon volhouden, want ik wil na de bevalling langer bij mijn kindje zijn.

12. TheDoctor

Fijn dat dit kan Emib, helaas is dat niet voor iedereen mogelijk. Bovendien kun je in NL volgens mij maar doorwerken tot 36 weken. Anyway, het is niet aan te bevelen koste wat het kost door te werken. Natuurlijk 'spaar' je op deze manier wel 2 weken voor je bevallingsverlof, maar als je dan nauwelijks kan lopen of blijvende pijn hebt, wat heb je er dan aan?

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Als je de pijn voelt zoals ik op dit moment voel zou je misschien anders denken. Ik heb tot vorige week 6,5 uur per dag gewerkt ipv de gebruikelijke 10 uur en ik ben blij dat ik met 33 weken ben gekapt. Ik kan niet slapen en uit mn bed komen van de pijn en op de bank zitten is een hel.

Ik ben absoluut niet kleinzerig maar de pijn is 75% van de dag niet te harden. Ik blijf maar een beetje heen en weer lopen en max 25 min met de honden buiten want meer gaat niet. Autorijden is ook een drama. Dus zo vanzelfsprekend is "volhouden" niet helaas, ik ben helemaal kapot, ook kwa moeheid. Er loopt hier ook nog een 7 jarige meneer rond die aandacht wilt en naar school moet, dus uitslapen is er ook niet bij.

Gelukkig ben ik tot augustus 2016 vrij dus dat scheelt :D

14. 1203mama

Nou vanmorgen urine gestest en ik heb geen blaasontsteking. Vanavond om 9 uur naar de fysio en daar gaan we verder kijken. De pijn word wel steeds erger.. zitten om de bank doet al zeer..
    Na maandag 6 uur gewerkt te hebben kon ik dinsdag bijna niks meer.. en mijn werk is zowiezo lastig heel veel staan, bukken en trap op en af.. kom thuis al de trap zowat niet op.. ik hoop dat de fysio vanavond een beetje helpt.. dankjulliewel..

15. TheDoctor

Succes vanavond, hopelijk heb je er iets aan. ;)

Deel Deze Pagina