Hai meiden, Ik vraag me af hoeveel bijvoeding een borstvoeding gaat vervangen op den duur. En geven jullie naast d borstvoeding ook ander vocht? Mijn zoon is bijna 8 maanden (10-05) en ik vraag me af hoeveel kinderen van die leeftijd nog bij je drinken? Heb het idee dat die van mij echt een hongerlap is.. Hij zou wel heel de dag aan me kunnen hangen heb ik het idee. Hij krijgt nu naast de borstvoeding per dag ongeveer; Half stukje fruit Half broodje (soms met roomboter, avocado toevallig net in de borstvoedng gesopt) Halve rijstwafel Met geluk 3 hapjes groenten ( dat vindt hij echt niet lekker tot nu toe) 's avonds een fles bv van 150 cc met rijstbloem. Daarnaast drinkt hij zeker nog 5 voedingen per 24 uur. Wat vinden jullie? Zit ik een beetje op de goede weg? Groetjes Chocotof
Komt mij heel bekend voor. Hier dronken ze ook nog zeker vijf keer op die leeftij (vaak meer). Ik bood meestal eren asn als ik zelf ook at, zodat ze aan de normale maaltijdtijden gewen raakten, borst bleef op verzoek.
Hier tankte ze s nachts toen nog flink, dus we zaten volgens mij nog op 6-8 voedingen. Vanaf 8 maanden ook brood als ontbijt, dus 2x brood, 1x fruit, groente en rijstwafeltje. Met 10 maanden ben ik volgens mij gaan sturen dat er 1 borstvoeding verviel overdag, kon ik 1x kolven onder werktijd. Ze dronk bijv. nog om 11 en 14u borstvoeding en dat werd een voeding na de boterham rond 13uur. Ze sliep s morgens vaak tot 11.45u en gaf dan een boterham en daarna borst of fles bij de gastouder. Tot haar 1e zaten we op 5-6 voedingen. Op haar verjaardag weigerde ze en dat duurde 5 dagen, daarna zaten we op 3-4x. Met 13 maanden verviel middagvoeding en dronk ze nog s morgens, s avonds en s avonds laat en langzaam richting 2 jaar werd dat minder, ook mede door de zwangerschap en ze is gestopt toen er niks meer kwam rond 16 weken zwangerschap.
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn voedingen nog eens geteld en ik kom op 8. Wat meer dan 5 dus. is het niet te weinig aan bijvoeding wat ik geef denk je?
Ik gaf hier de bijvoeding ook op verzoek, tenminste de hoeveelheden. Verder wel op een wat logische tijd als ik zelf ook at. Dus bijv. s morgens bij wakker worden borstvoeding, samen een boterham eten. Ik denk dat ze een halve tot hele boterham per keer at. 's Middags ergens tussen 12 en 1 net zo. 's Morgens of s middags fruit, net wat handig uit kwam rond het slapen. Vanaf 9/10 maanden gaf ik 2x per dag fruit, ca 2 stuks. Ze kreeg hier bijvoeding a la rapley, alleen appel gaf ik geraspt en dan gewoon een hele. De ene keer at ze meer als de andere keer maar ik bood gewoon een heel stuk aan en keek wel wat ze at. Tussendoor gaf ik een bambix rijstwafeltje, 1 of 2. Soms een broodkorstje. Vaak als wij wat hadden, wilde ze ook wat te eten hebben. Avondeten bijv. een aardappel en schep groente, net wat ze wilde en er viel natuurlijk ook aardig wat op de grond.
Wat ik doe komt aardig overeen met red88. 's Ochtends vaak een broodje (niet altijd), tussen de middag ook, een keer per dag fruit (of 's ochtends of 's middags), soms een rijstwafel tussendoor, en 's avonds groente. Maar daar eet hij wel meer van dan een paar happen. Meestal eet hij wel zo'n 150 gram. Die vaste voeding is ook wel redelijk op verzoek. Soms heeft hij duidelijk honger, maar wil hij niet de borst, en dan gaat iets vasts er zo in. Lunch is wel echt samen met ons, en meer op ons verzoek. Dat vind ik gewoon makkelijker. Hij drinkt bij mij nog 5 keer per dag. En verder niets anders. Die 5 keer heb ik wel zo gestuurd. Eerst dronk hij vaker, maar heel slecht. Nu drinkt hij 5 keer goed. Dat gaat ook op verzoek, maar toevallig (?) wel op redelijk vaste tijden. Wel makkelijk moet ik zeggen.
Hoi! Mijn zoon is 8 maanden en die voed ik volledig op verzoek. En ik kijk nooit op de klok, dus hij bepaald wanneer. Weet ook niet hoeveel voedingen ik geef. Echte vaste maaltijden en maaltijd ritme hebben we ook nog niet. Hij eet nog zo weinig. Ik neem maar aan dat hij minder gaat drinken als hij meer gaat eten. Ik laat de natuur alles regelen.
Helemaal herkenbaar! Hier een dame van bijna 8maanden die nog 7 keer drinkt en kleine beetjes eet. Nog een stuk minder dan wat jouw zoon eet. Maar als ik het zo lees bij jullie zal ik maar wat vaker iets gaan aanbieden. Maar tot nu toe vervangt het vaste voedsel geen enkele voeding, ze wil nog steeds net zo vaak. En ik ga er in mee. Overdag heerlijk, 's nachts minder.....
Mijn zoontje krijgt nu nog 5 x bv per 24 uur, en eet 2 stuks fruit, een halve boterham (vaak gedoopt in wat afgekolfde bv), zo'n 150gram groentehap en soms wat yoghurt toe. Ik geef verder geen ander vocht trouwens. Heb begrepen dat je daar je productie mee om zeep kan helpen. Klinkt prima hoor, hoe jouw zoontje eet. Bv blijft tot 1 jaar het belangrijkst!