Bij voorweeën contact met verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misslisa, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Heey allemaal,

Wij hebben net een heftige tijd gehad met mijn oudste zoontje, nou merk ik aan mijn lijf dat dat er uitkomt de afgelopen week.

Ik had zoiezo al veel last van harde buiken en ontzettend vermoeid, nu heb ik sinds een paar dagen ook veel hoofdpijn en vannacht de hele nacht constant voorweeën gehad, ze gaan nu nog vrolijk door.

Ik kan ze makkelijk herkennen omdat ze beginnen met een harde buik en meteen pijnlijk zijn in mijn liezen en rug ze nemen niet toe kwa pijn maar komen heel regelmatig.

Nou vraag ik me af of je dit moet melden bij de verloskundige of dat dit onschuldig is.

Alvast bedankt :)

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik zou het voor de zekerheid melden. Hoewel het erbij kan horen is het misschien verstandig om uit te sluiten dat het niet de weeën zijn die zijn begonnen? En dus de bevalling op gang kan brengen?

3. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Heb je ze al getimed? Je hoeft in principe echt pas te bellen als de wee zelf een minuut duurt.

4. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hoef ik er niet voor te bellen. Heb ze al 3 weken. Wel melden bij de controle. Ik hoop elke dag dat het doorzet maar helaas 😊

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook niet voor gebeld. Wel aangegeven bij de volgende controle.

6. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    bedankt voor de reacties.. ik heb ze getimed ja, ze duren 30/ 40 sec. en komen om de 5 minuten.

Het is nu wel weer even rustig maar zodra ik opsta om iets te doen komen ze weer.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou zeker bellen. Weeen hoeven niet perse een minuut aan te houden, en het is voor de kleine het beste als die nog even blijft zitten!
    Ik zit zelf aan de weeen remmers sinds 2 weken, maar volgens mij doen ze dat niet meer na de 34 weken. Maar zou het wel even vragen voor de zekerheid

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ga anders eens een lekker warme douche nemen, vaak zakken ze dan weg, of nemen toe ;) hier begon het toen ook zo. had al dagen voorweeën, maar ze werden steeds heviger. en toen zette het heel snel door. binnen 4 uurtjes de kleine in mijn armen :)

9. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    30-40 seconden is wel echt een voorwee volgens het boekje. Zelf zou ik niet bellen, maar als je twijfelt kun jr altijd bellen he..

10. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Een warm bad, douche en kruik heb ik al geprobeerd. Ik moet zeggen dat ze dan niet echt afnemen ik heb het idee dat ze in bad eerder erger worden. Niet kwa pijn maar vaker komen. Ik ken dit helemaal niet van mijn vorige 2 kindjes.

Ik wacht vandaag nog even af denk ik en als het morgen nog zo is bel ik toch even voor de zekerheid.

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Misschien wel even overleggen, zeker omdat je ook al een paar dagen hoofdpijn hebt. Ze kunnen misschien je bloeddruk even controleren en gelijk even kijken of alles nog in orde is.

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Bij mij 1e en 2e zwangerschap ook gehad,
    Erg vervelend,.. als je niet vertrouwd gewoon bellen..
    En anders goed in de gaten houden..

Zijn je andere kindje te vroeg geboren? Of gewoon
    Voldragen

13. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij zulke regelmatige voorweeën bij jouw termijn zou ik wel bellen. 34 weken is toch nog wel erg vroeg mocht het toch doorzetten

14. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik neem morgen maar even contact op om het te overleggen inderdaad.

Mijn 2 zoontjes zijn allebei rond 37 weken geboren, allebei ingeleid ivm te hoge bloeddruk en ze groeide niet meer goed genoeg in de buik.

Deze baby loopt kwa groei 1 week voor, maar in het begin van de zwangerschap ben ik 3 weken terug gezet.

Deel Deze Pagina