Dag dames, Heeft iemand nog tips voor mij wat het slapen betreft... ik kan gewoon niet in slaap vallen. Mede door mijn onrustige benen, ik word er echt gek van! Vanmorgen ben ik echt in janken uitgebarsten nota bene waar mijn zoontje van 6 bij stond. Kind wist niet wat hem overkwam.. heel schattig komt hij mij dan troosten, maar ik ben zo kapot! De VK wilt mij pas iets geven bij circa 36 weken zwangerschap, dus ik moet nog even volhouden, maar van de afgelopen 48 uur heb ik max 6/7 uur geslapen. Het scheelt dat ik zelfstandige ben en ik dus ook thuis kan werken, maar ik zag al op tegen de bevalling en als dit zo doorgaat helemaal. Ik heb van alles al geprobeerd - Voeten hoog - kussens onder de voeten - kussens tussen de benen - op de bank liggen (gaat mij nog het beste af, maar goed je rug is dan echt killing) - mijzelf uitputten en dan hopen dat je in slaap valt...nou dat werkt al helemaal niet! Wat mij ook opvalt is dat de kleine gewoon continu wakker is! Echt de hele dag is ze aan het rondzwemmen in mijn buik en echt druk. Je zou haast denken dat ze een uitweg aan het uitzoeken is ofzo... Sorry voor mijn klaagmood, maar weet het nu even echt niet meer...
Hier precies hetzelfde probleem. Heb continu een enorm onrustig gevoel waardoor ik maar niet kan slapen. Als ik een keer in slaap, ben ik gemiddeld 8 keer per nacht wakker. Ik lees dus ook mee!
vannacht dus ook naar de bank vertrokken, maar dat onrustige gevoel bleef.. nu was ik aan het googlen dat je dan ook je benen in koud water kan dompelen... laten we nou gisteren een giga zwembad opgezet hebben haha...dus ik vannacht een plons gemaakt in dat zwembad.... Nou uhhh werkte ook niet hahahaha... de buurt zal wel gedacht hebben wie is daar midden in de nacht aan het zwemmen
Ook hier al een aantal weken herkenbaar. Slaap max 2.5 3 uur per nacht ik ben op gesloopt dood en dood moe. Jank om alles vanwege de vermoeidheid en ben mega chagrijnig!!! Vlk zei gisteren heel leuk het hoort erbij nou als ik dit nog max 12 weken vol mag houden dan ben ik na 5 min weeen al uitgeput
Heb hier ook vreselijk veel last van. Val meestal pas rond half 6 in slaap om dat om 8u met kikker ogen weer rond te kijken. Maar lichamelijk en emotioneel zit ik er ondertussen flink doorheen. Dus ik blijf ook ff meelezen.
Ok, ik ga dan in ieder geval vandaag naar de Drogist voor vitamine B tabletten...Thanks voor de link!
Vriendin van me had ook erg veel last van rusteloze benen, en die gebruikte een speciale creme van weleda. Wel vrij prijzig, en ruikt volgens haar niet erg lekker, maar het hielp wonderbaarlijk goed... Dus misschien kun je dan proberen?? Ik slaap ook slecht, maar gelukkig niet door rusteloze benen, vooral BI en nachtelijk plassen
Ik slik nu 3 weken magnesium maar merk geen enkele verbetering. Als ik niet zwanger ben heb ik ook last van rusteloze benen, maar daar heb ik pillen voor. Helaas kan ik deze nu niet slikken. Het is nu wel veel erger geworden en dat onbeschrijfelijke gevoel is ook in m'n armen begonnen .
Ik slaap de laatste tijd ook slechter, gynaecoloog heeft me temazepam voorgeschreven. Hoopt hiermee dat ik t nog even vol hou. Het is wel belangrijk dat jij t ook nog ziet zitten!
Hey Jolien! Wat goed trouwens even tussendoor dat de twins er nog lekker zitten!! Gaat goed of niet? Ja dat wilde de VK mij ook voorschrijven, maar dus pas vanaf week 36... ik moet volgende week maandag weer bij haar komen dus dan vraag ik er nog eens naar hoe of wat...
Ik probeer mezelf vooral voor te houden dat m'n lichaam rust nodig heeft en dat, ook wakker, "gewoon rustig liggen" voldoende is. Dan maak ik me niet zo druk en komt soms toch de slaap nog om de hoek. En m'n favoriete Bach Rescue druppels om rustig te worden helpen ook. Maar ja.. das misschien meer een psychische als een fysieke oplossing...
Ik slaap ook slechter (27 weken zwanger), of eigenlijk vooral minder. Ik voel me overdag namelijk niet moe, krijg wel echt grote kringen onder mijn ogen. Normaal heb ik veel slaap nodig en ben ik ook echt een ochtendmens, om half 10 ben ik moet en om 6 uur ben ik wakker. Tijdens de zwangerschap begon dat langzaam aan te veranderen en werd ik steeds later moe en kwam er 's ochtends moeilijker uit. Nu wordt ik pas slaperig om een uur of 2/3 en ben ik om 8 uur/half 9 wakker. Waar ik eerder ook altijd in 1 stuk doorsliep, word ik nu wel verschillende keren wakker (val wel weer snel in slaap) Ik weet niet waardoor het komt, maar heb er lichamelijk (nog??) geen last van, ik verveel me alleen 's avonds/'s nachts nogal...
Maar Sophy dat is toch niet houdbaar.. .ik zie het al voor mij dat ik de hele dag/nacht 'rustig ga liggen wakker te wezen' nou ja doe ik al natuurlijk, maar er is geen rust in mijn lijk op dat moment haha ... en rust nemen doe ik al overdags 'te vaak'. Godzijdank heb ik een man die heel veel thuis is bij ons en dat hij mij enorm kan steunen hierin anders was ik echt al gek geworden. We hebben toch ook nog een zoon van zes... die ga ik nu dus ook gauw ophalen en dan hup naar tennisles haha... ja het leven gaat gewoon door hoor
Gisteren dacht ik mij dus ook zelf lekker uit te putten...ik was al wakker geweest...en was eindelijk in slaap gevallen rond 4 uur in de nacht..vervolgens stond zoonlief om 7 uur naast mijn bed... manlief liet mij liggen en heb toen geslapen tot circa 8.30 uur.. Ben toen gaan werken, gelukkig wel thuis dus dat scheelt... en wilde tot 20 uur wakker blijven en dan hup mijn bed in... wat denk je.. manlief masseert mij, ik dommel weg... rond 21 uur KLAAR WAKKER!! tot weer vannacht 4 uur...vervolgens in slaap gesukkeld en drie keer WC moment gehad en toen om 7 uur stond zoonlief er weer.. Nu heb ik toch wonderbaarlijk energie voor 10...maar dat is toch niet vol te houden zo dag in en dag uit...
Ja daarom zei ik al, dat is meer psychisch terwijl jij gewoon de fysieke oplossing "wat moet ik doen om in slaap te vallen" wilt Logisch ook trouwens...
Ik zou t ook even vragen. Ik werd er ook even ontspannen van, en als je n nachtje goed slaapt is de volgende nacht ook beter te doen als je dan minder slaapt. (Je mag en kan t beter niet elke nacht nemen ivm verslaving) Ja de baby's zitten nog lekker in m'n buik,vind het zelf wel n keertje tijd worden dat ze zich laten zien maar daar denken zij anders over. T is ook beter nog eventjes te blijven zitten Hoe is t verder met jou? Een meisje verwachten jullie? Wat leuk zeg! Doet ze het goed? En wat vindt haar grote broer er van?
Off topic @ Jolien, ja ik las het al van de twins goed zeg! Lekker blijven zitten nog haha, maar ik denk dat ze wle gaan halen of niet rond week 38 of doen ze dat niet bij jullie in het ZH? Hier met de kleine meid alles goed, ze doet het wat dat betreft goed en terroriseert moeders al goed hahaha... nou ja... komt goed! Ben benieuwd hoe het gaat gebeuren met je twins..ik hou je in de gaten