Voor de light-liefhebbers...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kim11, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
  2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik had zo iets ook gelezen.

t ergste vind ik nog dat het vaak heel slecht voor je is, en meestal ook niet zo lekker hihi.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vind het een wat wazig bericht hoor.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind light ook echt smerig! Vooral bijv coca cola light, chemische nasmaak, altijd borrelend gevoel. Nee dan drink ik liever een glas lekkere coca cola ipv meerdere lights! Ook ben ik nog steeds niet overtuigd dat aspartaam daadwerkelijk een gezond iets is op de langere termijn.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Er was laatst een onderzoek waaruit bleek dat aspartaam(n?) een miskraam of misvormde baby's veroorzaakte bij muizen wanneer ze extreme hoeveelheden binnenkregen.

Conclusie was dat het in kleine hoeveelheden dus geen kwaad kon. Maar hoeveel ze er nou werkelijk van weten.... Feit blijft dat het niet gezond kan zijn. Net als asbest. Duurde ook een lange tijd voordat ze dat doorhadden.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat ligt dranken een no go zijn tijdens zwangerschap is idd al langer bekend! Nou voor mij dus al t bewijs dat t niet goed voor je is!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier komt geen light in huis. Vooral voor kinderen erg slecht.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een ander onderwerp gelezen, dat ze erop terugkwamen dat je sneller trek krijgt door light producten en dat het allemaal wel mee valt.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Njah, hier geen light. Absoluut niet.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt toch ook?

Als je suiker eet, krijgen je hersenen een seintje dat er suiker binnenkomt , je bloedsuikerspiegel gaat omhoog en gaat je alvleesklier insuline aanmaken waardoor deze weer naar beneden gaat.

Als je zoetstof eet, krijgen je hersen ook een seintje binnen en gaat je alvleesklier ook insuline aanmaken, terwijl je suikerspiegel NIET omhoog gaat. Door de aanmaak van insuline gaat de suikerspiegel die je had, nog verder naar beneden en krijg je een te lage suikerspiegel, en dus honger.

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn schoonzus geeft haar 2 kids alleen maar light,omdat 1 van de 2 ernstig overgewicht heeft,met pas 4 jaar oud....

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dankje :p

Ik dacht ik zeg maar niks want 2 discussies op 1 mobieltje is teveel gevraagd haha

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Handig... Maar wat is de oorzaak van het overgewicht? Op die leeftijd moet er een ziekte zijn of een ernstige vorm van veelvraat hoor.

14. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ze heeft geen rem,eet de hele dag door. Krijgt het omdat ze geen discussies met haar aan willen gaan....
    OP haar verjaardag at ze bijvoorbeeld 3 grote stukken taart,en daarna nog van alles wat op tafel staat.

15. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    maar of het iets medisch is, denk ik niet

16. Delta

Delta Niet meer actief

Oh jeej, een kind van 4 drie stukken taart geven op een verjaardag, dat eet een volwassene volgens mij niet eens. Dan maar discussie aangaan, dit is wel een heel gemakkelijke weg. Zonde..
    Dan zal het vast niet medisch zijn, als ze dat kindje alles geven wat het maar wilt eten.

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    3 stukken?! Er is toch geen kind dat dat weg krijgt? Dat moet je wel heel erg stimuleren dan ofzo. Dat kan niet goed zijn hoor, die moet een enorme maaginhoud hebben. Die honger moet ergens door veroorzaakt worden.

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    en dan waren het ook echt volwassen stukken,ik was echt verbaasd...
    Ik vind het best zielig eigenlijk

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, het is ook zielig. Maar behalve dat ook gewoon raar. Hoe kan een kind zo'n maaginhoud hebben? Daar moet iets niet helemaal kloppen hoor. Dat staat naar mijn idee los van wel of geen rem of wel of geen hongergevoel hebben. Dat zou niet moeten kunnen passen.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kijk ik ben nu eenmaal gek op cola dus daar ga ik sowieso niet mee kappen. Nu probeer ik weer wat af te vallen en dan werken 4 glazen cola pd daar niet echt aan mee. Dus dan maar light, lijkt het tenminste nog een beetje op cola;)

Deel Deze Pagina