Oudste (3,5) is er trouwens wel enorm mee bezig. 's Avonds schoen zetten, liedjes zingen, tekening erin voor Sinterklaas. 's Morgens vroeg komt hij ons goedemorgen knuffelen en gaat daarna gauw naar beneden om in zijn schoen te kijken. En dan roept hij: "Het is gelukt! Er zit iets in mijn schoen!"
Hier werd het altijd al gevierd met schoonfamilie dus nu ook nog, de oudste van 2 jaar en ruim 3 maanden vind het allemaal wel leuk, ze snapt het redelijk. Toen ze nog baby was vierden we het al, maar goed dat deden we al elk jaar. De jongste doet nu ook gewoon mee, zet ook een schoentje want ja anders komt het natuurlijk wel stom over voor de oudste.
Mijn meisje is 2,5 en die begrijpt het perfect hoor!! Komt zelf al met ideetjes aan wat Sinterklaas moet meenemen aan cadeautjes!! Grappige is wel, dat als ze haar schoen zet, ze de volgende ochtend altijd vergeten is dat ze haar schoen had gezet hahaha!! Moet ik altijd zeggen "heb je al gekeken of er iets in je schoen zit?" en dan kijkt ze met grote ogen op en rent ze naar de gang hahaha
Hier is zoonlief 3,5 en we vieren t dit jaar voor het eerst.. Toen ik m zaterdag vertelde dat Sinterklaas kwam was zijn antwoord: Waarom? En op t feit dat hij zijn schoen mocht zetten: 'ik kan mijn schoen toch niet zetten??'. Kadootje smorgens: ohhh das lief van jou mama....' Hier dus ook op een oudere leeftijd druk bezig om Sinterklaas uit te leggen (zijn ook naar de intocht geweest).. Zonder succes dus.. Ach ja, komt vanzelf denk ik..
Hier vorig jaar voor het eerst gevierd met 2,5 jaar. Hij snapte lang niet alles maar vond het wel heel interessant en leuk. We hadden alleen geen pakjesavond maar pakjesochtend. We hadden een mand met kado's in de kamer gezert en de houten treinbaan die hij kreeg dooe de hele kamer gelegd. Was een groot succes. Dit jaar met broertje van anderhalf erbij is het nog gezelliger. Samen schoen zetten en zingen. Ik geniet er meer van dan ik in eerste instantie had verwacht.
Evy is 2 jr+9mnd en legt geen verbanden tussen schoen, sinterklaas, zwarte piet en derglijke. Tijdens de intocht hier in he dorp, was ze meer onder de indruk van de vriendjes van het kdv die we tegenkwamen dan van de optocht, sinterklaas en zwarte piet . Ik had me ook zo verheugd op schoen zetten, maar ze taalt er niet naar haha.
Mijn dochter snapte het vorig jaar ook nog niet helemaal, toen was ze net geen 2. Maar het was toch gewoon heel gezellig en al doende leert men. Ik snap wel dat jouw zoontje er niks aan vind als hij nu voor het eerst een plaatje van sinterklaas ziet, ik snap wel dat hij dat niet boeiend vindt. Het is het hele gebeuren er om heen. En gewoon vaak herhalen, sinterklaas komt binnenkort een hoop kadootjes brengen, leuk he?? enz