Bij welke symptomen laten testen op corona?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nummer4, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, de teststraat zit hier op 5 km vandaan. Dus dat is het probleem niet, maar gelukkig was het niet nodig. (En daar ben ik zelf heel blij mee, want we gaan vrijdag op vakantie, en dat zag ik al in het water vallen).

Ik heb trouwens wel zaterdag en zondag gewandeld, maar ben eigenlijk niemand tegengekomen op een paar mensen op veel afstand na. Nu had ik geen koorts of benauwdheid. Dan waren we sowieso allemaal thuis gebleven.

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.565
    113
    Vrouw

Neem aan dat je mij bedoelt met je vraag.
    Uiteraard ben ik thuis gebleven. Ik kom sowieso sinds begin van de pandemie alleen in eigen tuin en in eigen straat en een blokje om op de skeelers. Op een ronde van 5km kom ik één of twee fietsers tegen als ik mazzel heb. Voordelen van ver buitenaf wonen.
    Ik ga niet naar de winkel met klachten en zoek niet bewust mensen op.

Overigens, update na openingspost: de boeren hadden gemaaid. Dat verklaart in mijn geval de klachten. Twee dagen later weer klachten vrij. Ondertussen één keer boodschappen gedaan sinds OP.
    Vandaag ga ik voor het eerst weer naar een groter dorp verderop omdat mijn dochter klei wil kopen en daar een action is. Ben al sinds begin maart niet meer in de stad geweest.

Zoals hier boven werd genoemd, ik ben ook voor een a twee dagen afwachten, zeker omdat ik bekend ben met dit soort klachten in deze periode. Als ik zo ziek was geweest als in februari (8 weken enorm verkouden met keelpijn, hoesten, snotteren) had ik me al lang laten testen.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik hen flinke hooikoorts. Maar dat komt altijd in vlagen bij mij. Tot ik eergisteren ineens de hele dag verkouden was, net als mijn zoon. Dus inderdaad gebeld voor een test en helaas ook niet de deur uit... heel vervelend want we hadden leuke dingen gepland maar belangrijk!

suus1983 en Huismuisie vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee maar even testen is zo makkelijk en dan weet je ook direct of de rest van het gezin geen gevaar loopt. Of een gevaar voor andere kan zijn.

de kans dat je het hebt is nog steeds maar iets van 2% dus bijna verwaarloosbaar. Maar als je nu wel net die ene bent kan contactonderzoek er wel voor zorgen dat het minder verspreid.

suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Man heeft bij keelpijn laten testen. Gelukkig negatief.

Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #46 Snoopy1979, 21 aug 2020
    Laatst bewerkt: 21 aug 2020
    Ik ben sinds maandag niet lekker. Maandag echt heel lamlendig en veel geslapen, niet getempt, dagen erna wel getempt en ik heb elke dag verhoging maar vaak net geen koorts. Verdere klachten zijn spierpijn en soms hoofdpijn, soms buikpijn (maar heb ik wel vaker) en gewoon niet helemaal fit. Wel regelmatig oplevingen. Soms steekjes op de borst maar heb ook last van chronische hyperventilatie en dat heb ik wel vaker. Zijn geen corona klachten toch? Testen of niet? Of maandag gewoon naar de huisarts als ik nog verhoging heb en me nog niet fit voel? Stom dat ik vandaag pas getempt heb nadat de huisarts dicht ging... Ik dacht dat ik aan het opknappen was, maar ergens toch twijfel. Oh en loop al weken te kwakkelen met mijn oor maar daar kunnen ze niet veel aan doen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga morgen toch maar laten testen en voor vanmiddag en dit weekend alles afgezegd. Maar baal wel flink als de test wel positief is, want van corona ging ik absoluut niet uit van de week en nu twijfel ik toch.

bosi333 en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Mijn man en ik hebben ons beide laten testen met een (lichte) neusverkoudheid.
    De uitslag was negatief maar zou me de volgende keer met zelfde klachten zeker opnieuw laten testen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    #49 MamaChantal, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2020
    Ik heb 37.5, voel mij niet helemaal top maar niet ziek ofzo.
    Gewoon wat moe.
    Wel benauwd maar heb astma waar dat vandaan kan komen.
    Heb wel vaker benauwde dagen..

Twijfel of ik waarbij ook al moet laten testen?
    Ik ben niet verkouden

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    En viel het mee, de uitslag?
    En niet geheel onbelangrijk,weer wat opgeknapt?

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Hier laten testen i.v.m. verkoudheid klachten en hoesten. Zelf last van hooikoorts, dus i.v.m. mogelijk wel verspreiden bij niezen, zelf ook laten testen.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb vanmorgen gebeld om mij te laten testen. Alleen last van een verstopte neus, maar o.a. vanwege mijn werk in de zorg voel ik mij verantwoordelijk om mij te laten testen.

Ik kon pas morgen om 15.30 uur terecht.

Zuul, Trirani en bosi333 vinden dit leuk.
  13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Vandaag laten testen met vooral keelpijn en druk in m'n neus, oorpijn, soms loopneus. Klachten begonnen gisteravond, vanmorgen aangemeld en paar uur later kon ik terecht.
    Viel me reuze mee. Fijn was het niet, maar het deed geen pijn. Ik ga er vanuit dat het negatief is, maar ik sta voor de klas en wil wel zeker weten dat ik gezond op school kom. (overigens wel al twee dagen gewerkt, zonder klachten)

bosi333 en Trirani vinden dit leuk.
  14. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Vanmorgen laten testen met keelpijn, loopneus en algeheel ziek zijn gevoel.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Man heeft gisteren gebeld naar werk. Hij moet negatief getest zijn voor hij weer mag komen.
    Morgen kan hij pas getest worden.
    Als hij vrijdag voor 11u de uitslag heeft zou hij zaterdag de nachtdienst in kunnen, anders wordt het toch thuis blijven....

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb morgen een dagdienst en vrijdag een late dienst. Morgen werk ik sowieso niet. Maar als ik om 15.30 uur getest wordt, ga ik ervan uit dat ik vrijdag voor half 4 nog geen uitslag heb.

Als jouw man voor zaterdag de uitslag heeft en die is negatief, dan kan hij prima de nachtdienst in.

17. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Je jongste was ook ziek toch? Gaat het wat beter nu?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Fijn dat jij het beleid van zijn werk bepaald...

19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Pfff vanmiddag een mail gehad dat 2 leidsters positief zijn getest die vorige week op de groep van mijn zoons stonden... Vanmorgen had zoon een beetje een loop neus en zelf loop ik sinds gisteren met een kriebel in m'n keel... Niet erg genoeg om thuis te blijven, want het was geen keelpijn.. Zoon heeft wel vaker een loopneus als hij net wakker is, dus zocht er niks achter... Nu kijk ik daar toch anders naar! Met dit nieuws toch maar besloten een test te laten doen... Sturen ze een mail dat we een afspraak hebben gekregen op een plek waar we niet met de auto mogen komen.... Verzetten doen ze nu lastig over want dan is er zaterdag pas weer plek o_O ipv dat ze gewoon gelijk aangeven dat deze plek niet met auto toegankelijk was dan had ik gelijk aan kunnen geven dat ik dat niet wil!

20. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hé wat goed onthouden! Ja klopt, hij heeft een nacht, een dag en toen nog een nacht koorts gehad. Gelukkig gaat het met hem stukken beter. Geen koorts meer, wel nog flink verkouden. Daarna begon ik mezelf lamlendig te voelen. Zitten al vanaf maandag allemaal thuis. Hopelijk snel negatieve uitslag, zodat de oudere kinderen weer naar school kunnen.

Vitamientjuh en bulakgirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina