Bij welke symptomen laten testen op corona?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nummer4, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Zou ik ook niet doen. Oudste was verkouden en binnen 24 uur weer over. Was net zo snel als een test uitvoeren denk ik dan.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Dat is ook het hele euvel nu bij de GGD's nu, mensen laten zich testen omdat dit vanuit de overheid gevraagd wordt te doen. en je anders je kind niet naar school of opvang kan of als gezin in quarantaine moet en je dus niet kunt werken. Dus je wilt graag dat je een negatief testje hebt, zodat je verder kunt. DAt dit de hele GGD overbelast zal alleen maar meer worden nu de herfst eraan komt, met al zijn verkoudheden.
    Ik ben benieuwd wat de overheid gaat doen, of ze in de loop van het jaar nog verder blijven opschalen en al die verkoudheidjes mee willen blijven nemen in al die testen. of dat ze hun Eisen toch gaan aanpassen naar verkoudheid met koorts of benauwdheid. ipv. alles!

2littlemonkeys en Wellesnietes vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Jij hebt zo te lezen redelijk veel symptomen, blijven jullie nu allemaal thuis? in Quarantaine? want dat wordt ook gevraagd door de overheid, als je meerdere symptomen hebt blijft het hele gezin thuis, toch?

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    #104 Zonnestralen, 8 sep 2020
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
    Dan hadden ze het hier beter moeten regelen. Testen kan één ochtend per week en dat schijnt vaak al vol te zitten. En anders moet je een stuk met de metro als je geen auto tot je beschikking hebt. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Net als thuis blijven als één persoon in het huishouden koorts heeft. Leven is niet gratis.

Ik wil alles best opvolgen. Maar dan moeten ze het wel mogelijk maken.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Precies. Ik mag nu niet naar mijn werk maar met een negatieve test wel. En mijn hoestbuien zijn nu niet echt te verbergen dus ik kan ook niet toch gaan en kijken waar het schip strand. Ik kan heus wel zelf nadenken en heb me met een snotneus een paar weken geleden ook niet laten testen (was in het weekend netjes thuis gebleven) maar dit is nou eenmaal nu het advies waar mijn werkgever ook op inhaakt. Dus dan wil ik een negatieve test. De kans is het grootst dat hij negatief is natuurlijk. Of wellicht is ie positief dat weet ik natuurlijk nog niet ;)

Overigens is mijn collega dus positief getest met alleen een snotneus dus dat is dan weer lastig. Hoewel de kans klein is kan dat natuurlijk wel.

mamameer en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja druk op de overheid moet er komen en flink ook

mamameer vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik heb geen koorts dus ze hoefden niet thuis blijven volgens ggd.
    Had het nog nagevraagd.

mamameer en tuc vinden dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik voel me de hele week al wat ziek maar niet de typische symptomen van corona.

Maandag moe
    Dinsdag snotterig maar niet niezen of hoesten.
    Woendsdag was het snottrig zijn weg maar toen kwam buikpijn
    Donderdag buikpijn weg maar de hele dag hoofdpijn en heel moe ( dat niet over ging na even slapen)
    Vrijdag ( vandaag dus) hoofdpijn weg..gevoelige huid ...net als bij griep. En weer moe later op de dag.

Is de gewone griep er ook al?

9. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik vraag me ook af of ik me moet laten testen. Heb me al een paar keer laten testen bij verkoudheidsklachten, die zijn tenminste duidelijk. Maar nu heb ik al een week een bittere smaak in m’n mond (maar ruik en proef gelukkig wel alles),vermoeidheid, pijnlijke gewrichten en duizelig. Kan natuurlijk vanalles zijn, want ik geef nog nachtvoedingen aan onze baby, dus ben ook wel gewoon moe. Mocht ik er nou keelpijn of loopneus bij hebben zou ik me sowieso laten testen, maar nu heb ik eigenlijk geen duidelijke symptomen.

10. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113

Ik was ook duizelig deze week.

Maar net als jij twijfel ik over een test. Het lijkt eerder gewoon op griep...maar dan net niet doorzettend.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    herkenbaar! Mocht er een symptoom bij komen dan ga ik toch maar testen.

bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina