Vraagje waar ik me eigenlijk over schaam "" schoonmaak""

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al maanden niet gedwijld door problemen en zware zwangerschap. Heb nu een soort schoonmaakvrees, denk nu dat dwijlen niet genoeg is.heb vinyl en het gevoel dat er een laag vuil op zit dat pas weggaat sls je schrobt.

Bestaat er een apparaat die je kan huren om dat te doen iets van stoom of schrob app. Anders ben ik van plan om kamers 1 voor 1 nat te maken met glorix sop en in laten werken en dan met een schuursponsje te schrobben op me knieen en vloer met de hand schoonmaken. Wie heeft een verlossende tip.

Vorig zwangerschsp ging ik (voor een keer) gewoon met een doekje en ajax schoonmaken ook op me knieen en bukkend maar toen hield ik alles bij met de dwijl

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gewoon een stoomapparaat...

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat vinyl schuren met een apparaat of schuurspons niet echt handig is en het er daarvan beschadigd. Als je het echt zo extreem schoon wil maken zou ik het gewoon dweilen en dit misschien daarna nog 1 of 2 keer herhalen. Het komt op mij erg obsessief over, wellicht is een gesprekje met de huisarts een optie?

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Misschien moet je er wel wat vaker overheen (en meerdere emmers water gebruiken) maar gewoon schoonmaken zou moeten volstaan hoor.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Gewoon ff bij de Wibra een fles ontvetter halen en mixen met groene zeep of schoonmaakazijn. Dan ipv 1 keer gewoon 2 of 3 keer dweilen.

Er blijft heus geen dikke laag zitten met ontvetter + schoonmaakazijn of groene zeep. En maak jezelf niet gek door op je handen en knieen bezig te gaan.... nergens voor nodig ;)

6. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je ziet ook op plekken waar geen tapijt ligt de kleur verl donkerder is, anders vraag ik me man grondig te dwijlen 2 x met volle kracht :) en dat ik dan 1 keer overheen kan gaan. Hoop dat die grijze plekken ook weggaan vooral de gang en keukeb zien er vies uit :). Stroommachine lijkt me ook ideaal om te proberen is toch maar voor 1 xtje

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou gewoon een paar keer achter elkaar dweilen als dat nodig is..

8. Dweilen met goeie ontvetter en misschien beetje dettol als het echt zo lang geleden is..
    En volgende keer gewoon bijhouden, ondanks dat er moeilijke periodes zijn, even dweilen is zo gebeurd!

9. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linans goede tip met dasty wordt de vloer alleen wel glad maar ga daaroverheen toch weer dwijlen met ajax ofzo thnxxx

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Emmer water,soda erin en dweilen maar.
    Van al die schoonmaakmiddelen krijg je alleen maar een waas over je vloer en t wordt spekglad.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gewoon een paar keer achter elkaar dweilen, en elke keer je dweil in een emmer met alleen water uitspoelen.(en dat water elke keer vervangen)
    Duurt effe, maar dan heb je ook wat. ;)
    Vinyl NIET schuren!

Jammer dat je man dan tijdens je zwangerschap enzo niet kon dweilen...

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meen je dit nou serieus?:$ Wat een opmerking zeg.. Kan me voorstellen dat als je al maanden je vloer niet hebt kunnen schoonmaken je tips wilt om het oude vuil eraf te halen.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Herken je kriebels wel hoor!! maar waarom heeft manlief of ouders/vrienden niet geholpen toen je zwanger was??
    Mijn man zou dat met gemak even doen.

verder zou ik een emmer sop maken van allesreiniger of wat dan ook en dan stukje voor stuk je schoonmaken.
    Als er echt zo`n dikke vieze laag vuil op zit mag jeje man weleens bij zn kraag vatten!:D

14. Islah

Islah Niet meer actief

Je kan ook schrobben met zo'n stugge bezem, gewoon met een sopje, en daarna met een trekker (die voor de douche) weghalen. Schoonmaakazijn en soda desinfecteren trouwens ook! Ik denk dat het echt wel zal meevallen hoor. Na een paar keer dweilen zal het ergste wel weg zijn. Veel mensen hebben toch ook tapijt in hun huis liggen en dat wordt ook niet dagelijks gedweild : )

15. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien omdat ze erbij vermeldde dat ze een soort van schoonmaakvrees heeft nu...

16. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Dettol is je grootste vriend :D

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Misschien stomme vraag hoor maar komt er geen kerel voor in het verhaal..

Gek dat er niemand is geweest die je ff kon helpen met dweilen..
    Zeker omdat je Schoonmaakvrees hebt.. Meis geloof me als je dat gehad had had je nooit maanden niet gedweilt;)

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    ALS je wilt schrobben, alleen met zo'n silicone bezem doen!

Maar TS, ik begrijp dat je momenteel zwanger bent? (dan sowieso niet op handen en knieën gaan zitten hoor!)
    Ik neem aan dat je oudste kindje dan momenteel al rondkruipt...en dan zo lang niet dweilen? :)

19. Eens..
    Krijg er altijd maar de kriebels van als mensen zulke vieze vloeren hebben!

20. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    dat was ook mijn gedacht :( .. als het al van de vorige zwangerschap niet meer gedwEILd is en je bent nu opnieuw zwanger, zou ik toch hulp gaan inroepen
    mss is het een idee om aan iemand te vragen je af en toe te helpen met huishoudelijk werk
    want zolang je vloer niet opnemen lijkt me alles behalve gezond voor de kleine spruit die er nu rondloopt

Deel Deze Pagina