Afgelopen dinsdag was ik bij gg geweest om info te krijgen over hoe de IVF procedure gaat. Nu moest ik gaan bellen als mijn menstruatie was gekomen en dan weer op CD 28 een afspraak maken (eigenlijk CD 21, maar ik zei dat mijn cyclus normaal rond de 35 dagen is). Nu zit ik inmiddels op dag 39 en nog steeds geen menstruatie. Ik heb pcos, maar de laatste maanden was 't nooit na de 37 dagen. Soms zelfs 28/30 dagen. Ik snap echt niet hoe dit opeens kan Wat moet ik nu doen? Zal ik dan nu opeens een cyclus overslaan? Of kan ik dan beter gg bellen en krijg ik dan iets van medicijnen om de menstruatie op te wekken? Vorig jaar waren mijn cyclussen heel goed: 30, 32, 28 etc. Maar de laatste tijd wordt 't steeds langer.. Ik heb al van alles bedacht, maar snap niet waar 't door komt. En als ik nu net zo lang afwacht tot de menstruatie (dan duurt 't heeeel lang), maar dan zijn er toch ook allemaal cystes? Dat werkt ook niet mee lijkt mij?
vind je t spannend om met ivf de beginnen? spanning/stress kan namelijk je menstruatie uitstellen, maar ik zou idd je gyn ff bellen, en dit voorleggen.
Heb je de pil moeten slikken voor je begon met IVF? Toen ik begon met IVF moest ik eerst aan de pil, zodat zij konden zeggen wanneer ik daarmee mocht stoppen. Ik begon hem netjes te slikken op dag 1 van mijn cyclus, maar mocht er na 2 weken al mee stoppen, omdat ik voor IVF aan de beurt was. Doordat ik nog niet zolang daarvoor had gemenstrueerd kwam er nu opeens amper iets: 1 drupje ofzo. Pas als het doorzette hoefde ik te bellen, maar het zette dus niet door. Ik na 2 dagen toch maar gebeld en mocht ik voor controle, toen zagen ze dat ik het dus wel als menstruatie had mogen zien en mocht ik vlug beginnen met puregon en deca. Dit was eigenlijk een dag te laat, maar ik heb er wel een gezond en lief kindje door gekregen In tegenstelling tot normaal menstrueerde ik dus voor mijn IVF ook nauwelijks.... Misschien speelt bij jou ook zoiets, vandaar mijn verhaal.... En mijn cyclussen begonnen ook steeds een beetje langer te duren inderdaad. Nu na mijn zwangerschap weer keurig 28dagen. Weet niet waardoor dat was...
Vind het inderdaad wel heel spannend, maar opzich heb ik wel vaker spanning/stress, dus denk niet dat 't nu opeens zo is dat ik hierdoor geen menstruatie meer heb.. Toke: ik hoef niet te beginnen met eerst de pil slikken, dan doen ze daar nooit zeiden ze. Wat super dat je een kindje hebt gekregen via de IVF!
dan zou ik je gyn bellen, misschien dat ze je menstruatie op kunnen wekken, zodat je daarna kan beginnen.
Ja maybe moet ik dat maandag maar doen.. Aw valt wel tegen dit! Wil gaan beginnen en niet nog weer weken moeten wachten en op deze manier werkt 't weer niet mee. Ben overigens ook paar dagen echt verkouden geweest, kan dat er ook nog mee te maken hebben?