Gedeelte van bost kan niet worden leeggedronken.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2mam2, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Heehee,
    Het bovenste gedeelte van mijn linkerborst kan niet worden leeg gedronken, het onderste deel is wel helemaal leeg en slap. Alsof het bovenste deel vast/verstopt zit ofzo.. Ik in de loop van de tijd beide kinderen al lang en in verschillende houdingen aangelegd en meegemasseerd maar er komt niets uit.
    Er zijn verder geen tekenen van een borstontsteking oid.
    Maar dat gedeelte staat wel op knappen en dat doet zeer!!

Iemand tips?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik zou zeggen even contact met een Lactatiekundige 😊

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik had dit een poos terug ook en toen bleek ik een melkblaar te hebben, maar als je dit al bij je eerste kindje had en nu nog steeds weet ik niet of het hetzelfde is. Ik had dus idd ook een kant van een borst die maar niet leeg wilde en steeds strakker gespannen kwam te staan en warme compressen en masseren hielpen niet. maart dat was een kwestie van anderhalve dag en toen zag ik het melkblaartje zitten.

4. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    In verband met overproductie heb ik dit ook gehad. Wat je kunt doen is voor het voeden een warm compres op die plek leggen, dat bevordert de melkstroom. Tijdens het voeden de plek masseren richting de tepel helpt ook.
    Verder wordt de borst het best leeggedronken waar het kinnetje van jouw baby heen wijst. Voor die plek zou je op je rug kunnen gaan liggen en dan je kindje op zijn buikje op jouw schouder. Klinkt ingewikkelt (is het ook wel een beetje) maar hielp bij mij heel goed!

Kijk eens op www.borstvoeding.com. Daar staan plaatjes op van verschillende voedingshoudingen. Daar kun je een voorbeeld vinden.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina