Bij wie baby ook groter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Britt1, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makje

makje Lid

15 jul 2006
    50
    0
    0
    Nou, dat viel dus reuze mee, ik werd om 3.30uur wakker omdat ik iets voelde wat op weeën leek en om 7.40uur is ze geboren (na 8 minuutjes persen) :) :)
    Zo wil ik het deze keer graag ook...... ;) ;) :) :)

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ze maken gewoon een inschatting wat ze voelen en daaruit kunnen ze eventueel op zwangerschap suiker testen voor de zekerheid.
    In eerste instantie lag het beebje ook voor op de groei, maar ze denken nu dat het het gewoon een 6 a 7 pond is bij de geboorte.
    Ik heb ook niet echt een hele dikke buik en ben tot nu toe maar 12 en half kilo gegroeit dus het is even afwachten wat het over een paar weken brengt! ;)

3. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Bij mij vroeg de verloskundige van de week hoe zwaar ik zelf was bij de geboorte. Ik vertelde dat ik 8 pond was. Toen zei ze dat ons kindje dat ook zou gaan halen. Ik loop verder niet voor op het aantal weken zwangerschap, maar ze voelde al een stevig babytje! Ik wacht het wel af haha!

Groetjes

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.485
    113
    Ook bij mij verwachten ze een grote baby en dus kreeg ik een groeiecho.
    Uit die echo bleek dat de kleine 3 weken voor liep op de groei, dus werd ik meteen gecontoleerd op zw suiker.
    Die had ik dus niet, maar dat wist ik zelf al. Heb een paar keer verteld dat ik het niet raar vond omdat in onze familie veel grote baby's geboren worden.
    Ik was ruim 8 pond, mijn man ook, mijn oom was 14 pond en mijn neefje bijna 10 pond. Dus eigenlijk maakte ik mij weinig zorgen.

Een paar weken later moest ik weer voor een groeiecho en toen liep hij nog 1 week voor op de groei, dus alles was oke.
    Hij werd toen geschat op 4200 gram (week 37)
    Uiteindelijk ben ik met 43 weken (42+6) bevallen, na 1,5 uur persen bleek dat mijn bekken te smal waren en kreeg ik een keizersnee.

Kylian was precies 5000 gram en 55 cm.

Groetjes Anita

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Bij mij was helemaal niet verwacht dat Joey groot zou zijn, maar dat was hij wel (niet heel erg, maar toch). Hij was 4200 gram, en is geboren met 39 weken.

6. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Mijn eerste was 6 pond, maar de tweede bijna 8 en een halve pond (en ik ben zelf maar klein en licht gebouwd) :confused: . De bevalling van haar is net zo 'makkelijk' geweest als van de eerste: twee en een half uur en niet ingeknipt of ingescheurd of niks. Nu heeft de vk gezegd dat de groei van mijn buik ook een paar weken voorloopt. ik vraag me alleen af of ze daarmee een uitspraak kunnen doen over de grootte van het kindje. Als ik de reacties van de andere dames zo lees, hoeft het dus niets te zeggen.

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb 11 uur over de bevalling van Joey gedaan, maar ik weet niet of dat met de grootte van Joey te maken had hoor ;) Ik ben iig niet geknipt en was ook niet gescheurd tot hij op het laatste moment met zijn armpje en hoofdje tegelijk kwam, hij scheurde me een heel klein beetje met zijn elleboogje, maar echt maar een heel klein beetje ;)

Deel Deze Pagina