Bij wie begon de bevalling alleen met menstruatiekrampen???

Discussie in 'De bevalling' gestart door warhoofd, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb al een tijdje last van krampen...en heb eht idee dat er van alles in mijn lijf gebeurd en dat ik stiekem toch al bezig ben en bijv. al 6 cm ontsluiting heb zonder dat vliezen zijn gebroken of weeen zijn begonnen...

    Wie heeft meegemaakt dat dat wel zo is???

    Ben te onzeker om te bellen (bel best vaak omdat ik een irrie zwangerschap heb)....

    Liefs
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Hey meid!

    Ik heb het meegemaakt. Ik had lichte rugpijn wat kwam en wat ging. Toevallig moest ik die middag naar de vk en had ik gebeld of ze toch maar hier kon komen omdat ik bang was dat het in de wachtruimte door zou zetten, bleek ik gewoon al volledige ontsluiting te hebben ;)

    Ik ben lachend het ziekenhuis ingelopen en lachend in de verloskamer op bed gaan liggen (ik wou perse niet thuis bevallen)

    Dus het kan en als ik jou was zou ik toch maar even de vk bellen ;)

    Heel veel succes :D
     
  3. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hier ook alleen maar ongikrampen!!!

    Had het van maandag avond al, dat is door gezet de hele dinsdag ook nog. Om 19.10u zijn we naar het ziekenhuis vertrokken, om 19.30u daar aangekomen en toen is het eigenlijk pas pijn beginnen doen... Om 23.15 was hij er!!! Mag dus niet klagen!!! Hoop dat t voor jou ook zo zal zijn!
     
  4. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Oh ja toen ik in t ziekenhuis aankwam meer dan 4 cm ontsluiting... Vliezen hebben ze moeten breken op de verlostafel omdat dat maar niet vanzelf gebeurde!
     
  5. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Bij mij begon het inderdaad met wat lage rugpijn en toen het echt begon had ik al 4 cm ontsluiting en mijn vliezen zijn bij 7 cm gebroken door de VK..

    Je moet echt in je gedachte houden dat je maar één van de 10 bent als je vliezen breken voor de bevalling begint..
     
  6. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Ik weet het allemaal niet. Er zit geen enkele ritme in, maar voelt gewoon apart...snappen jullie wat ik bedoel, wel krampen, zonder ritme en gevoel dat de beeb helemaal gezakt is ....

    weet niet zo goed wat ik moet, als ik dat uitleg komen ze vast niet langs kijken en noemen ze dat staqndaard riedeltje op van dat het fruquent enz moet zijn....
     
  7. Skye

    Skye Niet meer actief

    Hier had ik ook wat last van soort rugpijn die je ook bij de ongesteldheid hebt. Daarna braken mijn vliezen en toen begon het echt
     
  8. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had alleen wat rugpijn, net als wat ik voel als ik ongi ben. Toevallig moest ik naar het ziekenhuis voor een CTG, ze vroegen of die "harde buiken" niet pijnlijk waren, ik zei "nee hoor". Haha bleek dat ik weeen had en 3 cm ontsluiting had. De vliezen zijn bij 4 cm door de gyn gebroken.
     
  9. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Bij mij zat er wel ritme in toen het echt bezig was.
    Ik begon dat pas te controleren toen we de vk gingen bellen mochten ze het vragen, had ik gewoon elke drie minuten een "wee"

    Maar je moet gewoon bellen hoor! Beter teveel dan te weinig bellen ;)
     
  10. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hey hey,

    Die krampen die jij beschrijft heb ik al een week of twee...
    Dan komen ze weer opzetten en dan zwakt het weer af.
    Heb ze vooral in de avond- en nachturen.

    Helaas zegt het niks over wanneer de bevalling zich gaat aandienen.
    Het is gewoon het betere oefenwerk. Denk dat de meeste vrouwen die al een keer bevallen zijn wel zullen zeggen dat je toch wel "echte" weeen krijgt wanneer je gaat beginnen.

    Natuurliijk zijn er vrouwen die zonder weeen al tot een behoorlijke ontsluiting komen, maar die zijn er niet zo heel veel :)

    Heel veel succes, hoop dat je beepje snel komt!
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik ben het met elke eens. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste vrouwen zullen een wee echt direct herkennen.

    Ik heb ook al een week of 2 dit soort krampen vooral in de avond en 's nachts. Mocht er nu echt regelmaat in komen kun je sowieso natuurlijk even bellen, maar zoals jij het beschrijft lijken het me eerder oefenweeen.
     
  12. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Is ook zo hoor. Ik zou zeggen, let op je eigen voorgevoel!
    Ik heb altijd gedacht dat ik het niet zou merken en het is overal weggewuifd (door de vk's, de zwangerschapsgymlerares enz.) met: Als jij weeeen krijgt merk je dat echt wel. Ik werd nog net niet uitgelachen, maar ik kreeg wel gelijk ;)
     
  13. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    bij mij waren menstruatiekrampen geen voorbode van de bevalling.
    overigens herkende ik de echte weeen niet direct, er heeft nooit een regelmaat ingezeten en ik heb géén harde buiken erbij gehad. pas toen de vlos ruim 4 centimeter constateerde geloofde ik dat het echt was.
     
  14. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hallo,

    ik heb afgelopen nacht en deze ochtend menstruatiekrampen gehad (ook al eens eerder trouwens) deze namiddag is het weer weggezakt. mijn vliezen zijn vanavond om 20u45 gebroken en nu heb ik weer menstruatiekrampen, maar dan iets heftiger dan vanacht/deze ochtend.

    Groetjes,

    Lieselot
     
  15. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Ik had s' ochtends ook een beetje menstruatiekrampen. Maar weeën waren het duidelijk niet. Toen ik daarna het bed uitstapte braken mijn vliezen en 24 uur later zijn we naar het zkh gegaan omdat de Milan er echt uit moest.
    De vlk zei toen ik haat belde dat ik nog veels te helder was en het geen echte weeën konde zijn. In het zkh bleek ik toch al 8cm ontsluiting te hebben!

    Wat ik wil zeggen is dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Als je twijfelt bellen!
     
  16. Astrid0482

    Astrid0482 Actief lid

    26 nov 2008
    454
    0
    0
    Bij mij begon het ook met menstruatiepijn en diezelfde nacht nog zijn de weeën begonnen. En idd als je echte weeën krijgt merk je dat echt wel ;). Mij hadden ze aangeraden een warme bad (of douche) te nemen, mss verlicht dat de pijn wat, zo niet dan heb je kans dat het echte weeën zijn/worden.
     
  17. mamatoB

    mamatoB Fanatiek lid

    15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Door dit soort verhalen word ik zoooo nieuwsgierig of hier ook al iets aan het beginnen is he... ;) ik heb al de hele dag rommelende buik, menstruatie krampjes en al drie keer diarree gehad... het kan helemaal niks betekenen, maar het zou dus ook zomaar kunnen dat het voortekenen zijn dat de bevalling snel gaat beginnen... :$ :D
    Ik hoop dat het zo is hoor, ik ben er klaar voor... maar zul je zien dat het weer niets is en overwaait.
     
  18. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Er zijn uitzonderingen! Ik twijfelde altijd of ik wel echte weeen zou krijgen maar iedereen (vk's, zwangerschapsgymlerares, huisarts) verklaarde mij voor gek. Ik zou het echt wel merken ;). Nou ik ben lachend met volledige ontsluiting het ziekenhuis binnengelopen hoor ;)

    Toen de vliezen doorgeprikt waren kwamen na een half uur pas de weeen in alle hevigheid opzetten als een weeenstorm. Daarvoor heb ik gewoon mijn huishouden gedaan en bukte ik even als er een "wee" kwam om daarna weer vrolijk verder te gaan ;)
     
  19. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Doet me denken aan die mevrouw die bij de kinderboerderij is bevallen. Als mijn zoontje er niet scheef voorlag dan was ik volgens mij alleen bevallen zonder hulp.

    Moet zeggen dat ik daar ook een beetje voor vrees bij een eventuele volgende zwangerschap ;)
     
  20. mamatoB

    mamatoB Fanatiek lid

    15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    haha, bloem, ik zou toch liever niet op de kinderboerderij bevallen :D ik was net even winkelen (nog wat dingetjes halen bij de hema voor de kinderkamer, omslagdoekje en zo), en ik dacht de hele tijd alleen maar 'als mijn vliezen nu maar niet breken' , zeker toen ik langs de terrasjes waggelde ... haha!
     

Deel Deze Pagina