Bij wie begon de bevalling alleen met menstruatiekrampen???

Discussie in 'De bevalling' gestart door warhoofd, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nou ik ook niet hoor hahaha, vooral niet als iedereen je aan staat te moedigen :p

Hahaha, je liep daar met je benen gekruist en handen ervoor alsof je heel nodig moet plassen? :p

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hahaha!!, nou dat net niet, maar ik merkte wel dat ik steeds sneller ging waggelen (met benen zo dicht mogelijk bij elkaar en zo goed als het ging, want BI en zweette als een otter), om maar zo snel mogelijk bij de auto te komen! :D

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Whaaahahaha, ik zie het al voor me :p

Ik was daar in het begin ook bang voor hoor, maar op een gegeven moment dacht ik: dan gebeurt dat maar, maken die mensen ook wat mee :p en ik ook natuurlijk, hahaha. Meestal heb je nog tijd zat om in het ziekenhuis te komen, behalve die mevrouw bij de kinderboerderij, hahaha.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik ook! Ik ben om 02:15 wakker geworden omdat mijn vliezen gebroken waren... Eigenlijk alleen maar een menstruatieachtige kramp gevoelt..niets bijzonders... Toen ik zei dat ik het gevoel had dat ik moest persen verklaarden ze me ook voor gek...
    NA de ctg's etc heeft de gyn toch maar even gekeken, bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben...
    Ik weet nu nog niet hoe een wee voelt....

De meiden zijn binnen 2 uur geboren!

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Lijkt me eerlijk gezegd echt vreselijk om op zo'n openbare plek te bevallen :D dan toch liever thuis of in het ziekenhuis... je hoort ook wel eens van bevallingen die zo snel gaan dat ze gewoon in een auto of lift bevallen... moet er niet aan denken... :$ voorlopig blijf ik lekker thuis hoor ... zo lang het hier blijft rommelen althans... haha!

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Haha, heb het artikel gevonden op de website van AD:

Vrouw bevalt midden op straat in Zeist

UTRECHT - Een 34-jarige vrouw uit Bilthoven is zondag tegenover de kinderboerderij in Zeist bevallen van een dochter.

Dat heeft een vriendin van de kersverse moeder maandag bekendgemaakt. Een verpleegkundige van de ambulancedienst heeft het verhaal bevestigd.

De vrouw was met haar vriend en zoontje naar de kinderboerderij geweest en had al een paar dagen last van zogenoemde oefenweeën. Eenmaal bij hun auto kwam het stel erachter dat de bevalling al in volle gang was. Samen met een ambulancebroeder hielp de vader het kindje naast de auto ter wereld. ,,Het kindje werd geboren onder luid applaus en gefluit van een grote groep mensen,’’ vertelt de vriendin van de moeder.

Het meisje is iets te vroeg geboren, maar moeder en dochter maken het goed
    .

(ANP)

RESPECT voor die vrouw hoor :D

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Karel, wow...dat is echt snel gegaan dan inderdaad!! Eigenlijk zou ik daar wel voor willen tekenen, zo'n bevalling :D
    Gefeliciteerd!

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    nou zo snel is ook niet alles hoor :) Kon niet echt bevatten dat ik lag te bevallen, omdat de dag ervoor alees goed en rustig was...

Bij een eventuele volgende zwangerschap moet ik wel weer naar het zkh, anders krijg ik zoals bovenstaand verhaal :)

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ja, ik kan me wel een beetje voorstellen dat je dan ook weer in shock :$ bent omdat je je helemaal niet hebt kunnen voorbereiden op het feit dat je aan het bevallen bent... maar wel knap hoor... !
    Hihi, daar moet je toch niet aan denken... alhoewel het wel leuk is om applaus te krijgen van een grote groep mensen na de bevalling :D maar van de andere kant, moet er niet aan denken om pottekijkers te hebben bij mijn bevalling :p

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Voel je je wel goed? Ben je al een beetje bijgekomen van het avontuur?

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik voel me heel goed! vrijdag bevallen, zaterdag alweer thuis :) Maar dat is alweer bijna 5 weken gelden hoor!

Alleen het heen en weer reizen is erg pittig. Moet nog elke dag naar het zkh voor de voeding en verzorging, maar hopelijk zijn ze volgende week klaar om naar huis te komen :)

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh super meid, dat je je al zo goed voelt.
    Kan me voorstellen dat het reizen wel zwaar is en dat je je kindjes gewoon lekker bij je thuis wilt hebben! Lijkt me heel moeilijk. Zou super zijn als ze volgende week met je mee naar huis mogen!

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk dat TO echt oefenweeën heeft. Zolang er niet een beetje regelmaat in zit en je gewoon nog van alles kunt doen, komt de vk daarvoor waarschijnlijk echt niet langs.
    Mijn bevallingen begonnen ook met menstruatiekrampen, maar dan wel hele hele hele heftige. Bij de tweede had ik al wekenlang oefenweeën zonder resultaat, maar toen die overgingen in echte weeën merkte ik gelijk het verschil. Er zat weliswaar geen regelmaat in (elke wee kwam gewoon een paar minuten sneller dan de vorige tot ik binnen een half uur op weeën om de minuut zat), maar de pijn is zoveel erger dan bij een oefenwee....... Oefenweeën zijn echt kinderspel vergeleken bij het serieuze werk.
    De eerste keer heb ik trouwens geen oefenweeën gehad en toen dacht ik dus ook dat de echte weeën(storm) oefenweeën waren. Wist ik veel, ik dacht dat je altijd oefenweeën moest krijgen voordat je bevalling echt zou beginnen. Ik lag te janken op de grond van de pijn en van de gedachte dat het nog zoveel erger moest worden voordat de baby zou komen. Gelukkig had ik toen ineens al 8 cm ontsluiting, haha, dus veel erger hoefde het niet te worden. Maar goed, toen kon ik dus ook al niks anders meer doen dan liggen hijgen en hopen dat het snel voorbij zou gaan. Nu ik echt oefenweeën heb gehad, weet ik wel wat het verschil is. Oefenweeën zijn bijzonder ongemakkelijk, soms zelfs wat pijnlijk, maar stellen achteraf gezien niet zoveel voor.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    pffff..... lekkere mosterd na de maaltijd, zeg. Moet je het hele topic maar doorlezen voordat je gaat typen!
    Gefeliciteerd Karel!

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben vrijdag een gesprek met de arts, dus hopelijk weten we dan meer en kunnen ze ergens volgende week mee naar huis!
    Een van de meiden ligt nog aan de monitor en die moet nog 3 dagen zonder alarmpjes en dan mag ze eraf, en dan doen ze echt alles zelf, dus mogen ze gaan..we zitten dus af te tellen :)

Luppy dank je wel :)
    Ach ja, uiteindelijk is er helaas geen vast recept voor de bevalling..het gaat bij iedereen anders!

Deel Deze Pagina