Vandaag hebben we gehoord dat we vrijdag ons moeten melden in het ziekenhuis voor een inleiding. Ze gaan beginnen met gel. Omdat dit ons 1e kindje is en ik nog geen noemenswaardige ontsluiting heb enzo hebben ze ons gewaarschuwd dat we er rekening mee moeten houden dat het gellen misschien niet genoeg zal zijn. In dat geval stoppen ze in de loop van de dag en moet ik een nachtje blijven. Zaterdag gaan ze dan verder met infuus. Wie heeft deze ervaring ook en hoe liep het bij jullie? Hoe werkt dat gellen en hoe vaak doen ze dat en kwamen de weeen langzaam/snel op gang enzo? Of moest je ook een nachtje blijven omdat het niet werkte en dan volgende dag infuus? Ik weet hier zo weinig van en was vanmiddag zo in shock dat het allemaal zo snel gaat dat ik dat allemaal niet heb gevraagd haha.
ik heb op dezelfde dag gel en een infuus gehad. Daar tussen hebben ze nog de vliezen gebroken. Ik had wel 1 a 2 cm ontsluiting. Van het infuus kreeg ik echte weeën en zette het ook redelijk snel (is 3 uur naar volledige ontsluiting) door. Dus het kan ook snel gaan. Ik heb om 9 uur gel gehad, om 2 uur hebben ze de vliezen gebroken en rond 4 uur het infuus aangesloten. Om half 8 is onze dochter geboren. Ik ben wel een nachtje gebleven maar meer omdat we geen kraamzorg meer thuis kregen dan omdat het nodig was. Gewoon aan over geven, kijken hoe het gaat en niet te druk maken maar juist proberen te ontspannen. Sterkte!!
Wat toevallig, wij worden ook vrijdag ingeleid. Dit is ook ons eerste kindje. Ik heb 1 cm ontsluiting en heb dus geen idee waarmee ze gaan beginnen. Ik ben ook nieuwsgierig hoe het verder gaat. Lees dus ff met je mee. Veel succes in iedergeval vrijdag.
Hier een paar weken terug ingeleid. Vrijdagmorgen en middag heb ik toen gel gekregen en daarna was het afwachten. Die vrijdag deden ze niets meer. Uiteindelijk begonnen gelukkig in de avond de weeen door te zetten en kon ik weer even later naar de verloskamer. Lag trouwens al in het ziekenhuis ivm te vroeg en langdurig gebroken vliezen. Heb toen toch nog weeenopwekkers gekregen om ze krachtiger te maken.
Ik ben ook ingeleid bij mijn eerste dochter, omdat ik 2 weken overtijd liep. Ik werd donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis en daar zijn ze begonnen met gel. Ik had nog niks van ontsluiting. Toen een nachtje slapen en de volgende dag rond 12uur ben ik op het infuus aangesloten met weeenopwekkers om 20uur s`avonds konden ze mijn vliezen breken en rond 4 uur de volgende ochtend is mijn dochter geboren. Succes.