Strippen, partner erbij?

Discussion in 'De bevalling' started by zusje87, Jul 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje87

zusje87 Lid

Jun 11, 2008
    20
    0
    0
    Ulrum
    Hey.

Ik heb gehoord dat strippen pijnlijk en erg vervelend kan zijn maar ook gelezen dat er vrouwen zijn die het alleen maar vervelend vonden voelen.
    Als de beeb dinsdag nog niet geboren is word ik (thuis) gestript.
    Wie vond het prettig dat haar partner erbij was of maakte het niet uit?

Liefs

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik ben gestript bij 40w5d en heb het helemaal niet pijnlijk ervaren. Prettig voelt het natuurlijk ook niet, maar ik vond het zeker niet pijnlijk. Maar elke vrouw ervaart dat natuurlijk anders ;).
    Ik ben in het ziekenhuis gestript tijdens een reguliere controle. Ik wist dus ook niet dat ik gestript zou gaan worden. Mijn man was er toen niet bij omdat het maar een reguliere controle zou zijn.
    Ik heb mijn man zeker niet gemist. Het was heel goed alleen te doen :).

Diezelfde avond begonnen mijn weeen en de volgende dag is onze kleine man geboren!

Je moet doen wat je gevoel je zegt! Als jij het prettig vindt om je man erbij te hebben, moet je dat gewoon doen!

Succes!

3. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, bij mij is het ook gebeurd, maar ik vond het niet heel bijzonder vervelend ofzo. Partner was er trouwens wel bij, maar dat was omdat mijn bevalling snel moest (en ze hoopten dat ik door het strippen zelf nog weeën zou krijgen).
    Voor mij zou mijn partner er niet perse bij hoeven zijn.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Lekker is anders inderdaad. Ik ging voor controle met 42 weken nog langs bij het ziekenhuis. De behandelend gynaecoloog zei nog dat hij niet zo erg geloofde in het effect van strippen, maar prompt zat ik op de terugweg naar huis met krampen die om de 5 minuten kwamen.

Mijn partner wat er niet bij, vond ik ook niet echt nodig. Het is geen grote ingreep ofzo.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ik vond het wel pijnlijk hoor, maar ja, in 3 minuten ofzo zijn ze klaar, dus het was meer van 'even tanden op elkaar'. Mijn man was er in beide gevallen bij (vorige bevalling ook gestript), maar ik wist van tevoren niet dat ze me gingen strippen. Ik vond het wel fijn dat hij erbij was, maar zonder was ik ook wel doorgekomen. Gewoon doen wat je zelf het fijnst lijkt.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben gisterochtend gestript. Man was er gewoon bij. Gewoon zoals bij elke controle. Even hartje luisteren, baby voelen naja en toevallig dus nu ook strippen. Als hij er niet bij was geweest, was het ook goed geweest.

Ik vond het niet pijnlijk, maar erg gevoelig. Het is zo gebeurd.
    Gelijk ook harde buiken om de 5 minuten, maar het heeft niet doorgezet.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Als het goed is word ik dinsdag gestript.
    Mijn partner zal wel hierbij zijn, maar alleen omdat hij vakantie heeft en dus meegaat naar de controle, als hij moest werken zou hij er niet bij zijn.

Heb geen idee hoe het voelt (vorige zw.schap gelukkig niet nodig geweest) maar ik ga ervanuit dat het wel meevalt.

8. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Mijn man was er niet bij. Lag al in het ziekenhuis en hebben me 's ochtends vroeg bij de controle gestript. Kreeg daarna lichte weeën, maar dag daarna waren ze weg.
    Vond het strippen niet pijnlijk.

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi, ik werd ook gestript, maar ik vond het wel pijnlijk. Man was er ook gewoon bij. Ik heb een hele gevoelige baarmoeder(mond), dus ik voel als snel dingen (een uitstijkje vind ik al heel vervelend :)). Het is niet om je bang te maken hoor, want voor hetzelfde geld vind jij het helemaal niet pijnlijk. Het is voor iedereen verschillend.

10. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Als ik nog een keer zwanger zou zijn, dan kies ik liever om over tijd te lopen dat te stippen :S..
    En ik was blij dat mn man erbij was...

11. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik vond het niet echt een prettig gevoel,mijn partner was er wel bij toen ik gestript werd bij de vk en dat vond ik wel erg fijn..Het is toch iets van jullie samen!!
    Succes ermee!
    Groetjes

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nou, ik ben net gestript en vond het zeer pijnlijk ;) Ga er maar niet verder op in.
    Partner was wel erbij maarja dat maakt niet veel uit, hij zat gewoon in de stoel...

Share This Page