Geen melk lekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cato1981, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik heb een vraagje. Ben nu 39 weken zwanger en lek nog steeds geen melk. Nu lees ik dat het niets zegt, wel dat lekken aangeeft dat de melkproductie al goed op gang is. Maak mij een beetje zorgen, is er iemand die hetzelfde heeft/ had en gewoon borstvoeding heeft gegeven zonder extra gedoe.

2. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Nou maak je maak geen zorgen hoor :). Ik heb tot 41 weken gelopen met onze dochter en ik heb nooit geen druppel melk verloren!!

Ik ben begonnen met borstvoeding, en het kwam ook wel op gang. Alleen gestopt omdat m'n tepels zooo veel pijn deden.

Dus lekker niet druk om maken hoor.. En doe je het toch, vraag je het even na bij de volgende controle :).

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Idd geen zorgen maken hoor! Ik ben bij mijn dochter ook geen drupel verloren en toen ze na de geboorte aan de borst werd gelegd dacht ik nog nou ben benieuwd of er wel iets uit komt. Nou dat was zo hoor e ze heeft het er 9 maanden super op gedaan;)

4. elpira

elpira Lid

9 apr 2013
    30
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik Ben zwanger van de derde en heb ook nog nooit melk gelekt, en mijn 2 andere kindjes hebben 4 mnd bortsvoeding gekregen... Wel of niet lekken zegt niks

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier niks gelekt,en geef nu al ruim 16 maanden borstvoeding,ik heb zelf een overproductie gehad op het begin,ik kon 300 cc kolven per keer (2 kanten samen)terwijl ze zo'n 40 cc dronk aan het eind van de kraamweek ( Dit weet ik omdat we haar wogen op advies van de kinderarts).

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik lek (nog) niet. Wel heb ik een doorzichtige en soms donkergele afscheiding uit mijn tepels als ik mijn borsten masseer, maar van zichzelf zitten ze potdicht vooralsnog. Het heeft niets met de mogelijkheid om borstvoeding te geven te maken hoor, je kindje heeft een maag ter grootte van een erwt als het geboren wordt dus het heeft ook geen liters nodig. Zodra het kindje aangelegd wordt aan de borst ga je vanzelf hormonen produceren waardoor de productie op gang komt. Geen zorgen maken, lekken lijkt me ook niet leuk :p

7. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Bij mij begon dat pas na de bevalling.
    En nu 15 dagen verder lek ik nog steeds melk,soms spuit het eruit!!
    En dat terwijl ik geen borstvoeding geef (gaat helaas niet)
    Zodra babymeisje begint te huilen of een van mijn andere meiden dan begin ik te lekken haha.
    Loop dus 2 weken na de bevalling nog ''fijn'' met zoogcompressen in mijn bh rond.
    Dus geen zorgen,wedden dat je gauw genoeg melk krijgt ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nooit gelekt tijdens de zwangerschap. M heeft 20m bv gehad. T 18m. S 'slechts' 11m...

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier hetzelfde als dromertje.. Geen gelek van te voren.. Ook geen bv gegeven, maar de eerste 1.5 week bleef het er uit stromen na drie dagen na de bevalling ofzo..

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier lek ik ook (nog) niet hoor. En ik heb ook begrepen dat dat helemaal niks zegt over wel of niet borstvoeding kunnen geven.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook geen druppel van te voren gezien.

Wel kwam hier iets te langzaam op gang, een dagje. Dus een beetje bijvoeding voor 2-3 dagen, en daarna produceerde ik zelf ook als een koe (volgens de kraam). Kolfde zo hele flesjes vol..

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou me echt geen zorgen maken hoor.
    Heb ook nooit melk verloren en na de bevalling dag 1 & 2 had ik ook nog niet echt melk, maar na dag 3 &4 (stuwing) was 't geen probleem meer;)

13. Ambidextrous

17 aug 2013
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Prijs je dus maar heel gelukkig!
    Bij mijn eerste heb ik 6 maanden gelekt en ik vond het zo smerig! 's Ochtends zaten VL en ik helemaal onder het plakkerige spul. Erg charmant ;)

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Hier ook nooit lekkage gehad voor de bevalling.
    Meiden 9 maanden gevoed en zoon (net 2) nog steeds
    Zegt dus niets over je productie.
    Lekker veel aanleggen na de geboorte dan komt het helemaal goed. En bij pijn, altijd een lactatiekundige laten komen:)

Succes met laatste loodjes!:p

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

ik lekte bij mijn eerste zwangerschap vanaf 11 weken al, had nog geen echo gehad! Maar de bv liep niet goed en ben na 2 maanden gestopt.

bij mijn tweede nauwelijks gelekt tijdens de zwangerschap, gelukkig want het was niet zo praktisch haha! Ook nu ging de bv niet geweldig, maar wel beter want 5 maanden gegeven.

Dus het komt vast wel goed :)

Deel Deze Pagina