Hallo allemaal, Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en vastgesteld is dat ik ongeveer 6 weken zwanger ben. Echter op de echo was er geen spoor te bekennen van een eventueel kindje of van een hartslag. Er is ook een inwendige echo gemaakt maar ook daar was niks op te vinden. Er werd gezegd dat het 2 kanten op kan gaan. Of dat het nog te vroeg is om een teken van leven te ontdekken, of dat het een miskraam wordt. Over 10 dagen moet ik terug komen voor nog een echo. Heeft iemand hier ervaring mee of wat kan dit betekenen?
Ik heb ook met 6 weken een echo gehad, maar ik zag toen al een klein kloppend stipje. Maar dit is wel door een speciale afdeling gedaan. Kan zijn dat jouw gyn of vk het niet kan zien hoor. Ik hoop het beste voor je!
Misschien ben je dan toch minder ver dan 6 weken. Op basis waarvan hebben ze de 6 weken dan vastgesteld, eerste dag laatste menstruatie? Wel vervelend zeg, dat je nu 10 dagen in onzekerheid zit. Heb je wel kwaaltjes?
Ik vraag me af waarom zó vroeg al een echo? Ik had mijn eerste echo pas met 11 wkn en 5 dagen en toen was er duidelijk een kindje te zien (kijk maar in mn album).
ik heb met 5 weken een inwendige echo gehad was alleen vruchtzakje te zien week later moest ik terug komen en was er een kindje met kloppend harte te zien mijn vriendin heeft met 5 weken een echo gehad ook alleen een vruchtzakje te zien week later een klein stipje er in geen hartje en ze heeft gister een miskraam gehad
@Maka123: Ze hebben mijn vruchtzakje gemeten en daaruit opgemaakt dat ik ongeveer 6 weken zwanger ben. Nou heb ik mij ook laten vertellen dat het vruchtje 2 weken jonger is? Dus dat ik dan alsnog op de 4 weken zou zitten?Oja het kwaaltje wat er erg bovenuit springt zijn pijnlijke borsten. Die heb ik ook dag en nacht. Voor de rest af en toe wat misselijk. Mijn eetlust begint wel wat meer terug te komen en ik ben sneller moe dan normaal. Dus de kwaaltjes zijn er wel. @Aaliyah86: Ze hadden de echo eerst in de 9e week van de zwangerschap gepland. Dit hebben ze dan weer berekend aan de hand van mijn laatste menstruatie. Dus dat ik nu alsnog korter zwanger blijk te zijn wisten we ook niet. Het is allemaal in mijn ogen dus erg onduidelijk en kan niks anders doen dan afwachten en intussentijd hopen dat alles goed mag blijven gaan.
Linni, het klinkt niet heel positief eerlijk gezegd. Sorry, ik begrijp dat dit niet het nieuws is wat je wil horen. Hoe is het nu met je? Wanneer had je een positieve zwangerschapstest? Ook 4 weken na je laatste menstruatie? Voor sommige mensen is het zelfs noodzakelijk om zo vroeg een echo te hebben. Bij andere mensen is het ter geruststelling omdat eerdere zwangerschappen fout zijn gegaan.
Ook ik heb een vroeg inwendige echo gehad. Ook toen was er alleen een vruchtzakje te zien en moest ik 2 weken later terug komen. Vreselijke 2 weken! Maar, op de 2e echo hadden we (zoals de gyn het zei) een krummel met een hartslag! Het kan dus 2 kanten op: of het blijkt straks een leeg zakje te zijn óf je hebt straks ook een krummel met een hartslag. In de tussentijd kun je niks doen, alleen maar afwachten. En kwaaltjes zeggen niet alles, ik had toen nog nergens last van. Ik wens je heel veel succes met afwachten en duim voor een goede afloop.
Hoi DrewB, De laatste dag van mijn menstruatie was 29 november. Ik heb mij 27 December getest en die testen waren positief. Ik snap alleen niet meer hoe ze het nou berekenen. Ze kunnen toch niet van de eerste dag van je laatste menstruatie uitgaan en dan de aantal weken tot aan nu tellen? De bevruchting vind immers veel later plaats. Ik hoor zoveel verschillende verhalen en berekeningen dat ik bijna nergens meer in durf te geloven, alleen in de echo die volgende week woensdag plaats gaan vinden. Het is wel erg moeilijk om te wachten en om in onzekerheid te zitten. Ik merk dat ik groter voor wil doen dan dat ik me eigenlijk voel, maar ja ik kan op dit moment niets anders doen dan wachten @Suuz750: Ik ben blij om te horen dat jou kindje wel groeide en dat je een hartslag mocht horen ! Dat lijkt me het mooiste wat er is, ik hoop dat ik dat ook nog mag ervaren. In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had met 5wk6dg ook alleen een vruchtzakje van 8mm groot. Geen vruchtje, geen zwangerschapsring o.i.d. te zien en al helemaal geen kloppend hartje. Het was trouwens ook een inwendige echo. Ik kreeg zo vroeg een echo omdat ik flink wat bloedverlies had (geen krampen). Eén week later, met 7wk, zagen we een kloppend hartje. Het was een lange week geweest (mét bloedverlies, dat heeft in totaal 4 weken geduurd) maar inmiddels ben ik bijna 22 weken zwanger! Het kan dus idd nog alle kanten op. Je kan momenteel niet anders doen dan afwachten helaas. Sterkte! Als ze berekenen hoe lang je zwanger bent gaan ze idd uit van de 1e dag van je laatste menstruatie. Je krijgt dus eigenlijk 2 weken kado want de bevruchting is pas rond dag 15. Als je 6 weken zwanger bent, ben je eigenlijk 4 weken geleden bevrucht (bij een cyclus van 28dgn). Het hartje van onze beeb klopte met 7 weken (vruchtje was toen dus eigenlijk 5 weken oud).
ik heb een echo gehad toen ik dacht 6 weken te zijn. ik bleek echter 5 weken en er was nog niks van een kindje te zien alleen een vruchtzakje. het kon dus bijde kanten op. met 8 weken weer een echo gehad en was toen 8 wk en kindje deed het prima. met 11 weken weer een echo en was 11 wk en 2 dg en weer alles goed het wil dus nog niets zeggen en een echo met 6 weken is gewoon een moment waarop het alle kanten op kan. waarschijnlijk ben je een paar dagen minder zwanger dan je dacht
Hoi Annalise74, Als je naar mijn laatste menstruatie kijkt zou ik nu rond 8 weken moeten zitten, maar de grootte van het vruchtzakje was 15mm, daaruit werd geconcludeerd dat ik 6 wkn zwanger moet zijn. Toch blijft het allemaal erg verwarrend want ook las ik ergens dat 15mm gelijk staat aan maar 5 wkn zwangerschap Ik blijf mezelf overladen met informatie over dit soort situaties maar soms spreekt het mekaar ook wel erg tegen. Ben in ieder geval blij dat jij een week later een hartslagje mocht horen... En 22 wkn alweer! Gefeliciteerd!
Het is voor mijzelf gewoon erg lastig uitrekenen. Aangezien dit geen geplande zwangerschap was, was ik ook niet erg bezig met mijn cyclus en kan ik dus niks met zekerheid zeggen. Ik kan het ook niet uitrekenen aan de hand van het klussen want dat gebeurde regelmatig. Al met al durf ik toch een beetje hoop te hebben na jullie berichten, maar ik blijf me voorbereiden op t ergste.
Oh, bij mij was het vruchtzakje dus 8mm bij 6wk. Dat klinkt dan wel erg klein. De echoscopiste gaf ons weinig hoop. De gyn stuurde me ook weer naar huis met de mededeling dat ik nog maar een week moest afwachten (makkelijker gezegd dat gedaan). Hij gaf ons 50% kans. Toen ik een week later terug kwam was ik ook voorbereid op het ergste en we waren ook erg verbaasd een kloppend hartje te zien. Ik wens je heel veel sterkte.
Je moet rekenen vanaf de EERSTE dag van je LAATSTE menstruatie. Dus als 29 nov. je laatste dag was, was 24/25 nov. je eerste dag en zou je nu dus 8 weken zwanger zijn. Jawel, dat doen ze dus wel! Je bent 38 weken zwanger en die twee weken daarvoor tellen ze er voor het gemak even bij, omdat het anders moeilijk na te gaan is wanneer je je eisprong had en dus bevrucht bent. Ongeveer in het midden van je cyclus valt de eisprong. Ja meid, dat is vreselijk he, dat wachten! Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je!