Zwanger worden en hardlopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dana23, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Ik heb even een vraag ;).

Deze maand heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen want ik wil graag zwanger worden.

Nou heb ik me een half jaar geleden ingeschreven voor de Ladiesrun 10 km, 1 juni. Maar hoe verstandig is het om hard te lopen als je zwanger wilt worden/bent?

Ik lees zoveel verschillende verhalen op internet de ene website zegt dat het in de begin periode geen kwaad kan en de anders zegt dat het juist kwaad kan in de begin periode.

Toch wil ik graag blijven hardlopen, ik was begonnen met trainen voor een halve marathon in oktober maar goed misschien is dat iets te intensief.

Iemand hier ervaring mee?

2. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelf liep ik gewoon hard tijdens het zwanger worden....en inmiddels al wel geruime tijd zwanger. Volgens mij altijd goed voor je lichaam om te sporten en te ontspannen. Voor mij een combi die samenviel in hardlopen.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Het word afgeraden om te gaan beginnen met sporten als je zwanger bent omdat je lichaam dat niet gewend is. Maar als je al gewend bent aan hardlopen kan je tot 8 maanden zelfs nog lopen hoor. Zolang je maar luistert naar je lichaam. Ik kreeg na 12 weken erge last van me benen en krampen dus ik stopte er weer mee

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het is niet verstandig om te beginnen met hardlopen als je zwanger bent. Maar als je al een poosje hardloopt is er geen probleem. Ik heb tot ruim 30 weken hardgelopen. Meestal liep ik 3/4x per week zo'n 5 km. Gewoon naar je eigen lichaam luisteren, dan komt t wel goed.

Hardlopen als je zwanger wilt worden is helemaal geen probleem.

5. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Bedankt voor de reacties, loop zelf al geruime tijd hard 3 soms 4 x per week rond de 5 a 7 km. Dus de basis is er sowieso :).

6. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Ik ga altijd hardlopen van februari tot november en volleyballen tussen aug en juni.
    Ben nu 7 weken zwanger, maar durf niet echt te gaan hardlopen door de verschillende berichten op internet, zoals jullie nu zeggen kan je wel gaan hardlopen al is je lichaam eraan gewend, maar wat als je 1 á 2 keer in de week hardloopt weer vanaf februari? Is me lichaam dan te min getraind of denken jullie dat dat prima kan

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben beide keren zwanger geraakt terwijl ik trainde voor wedstrijden. De Ladiesrun in '09 heb ik afgezegd omdat ik toen net zwanger was en erg misselijk van rennen werd. Maar ik heb bij het zwanger worden (in 3 rondes raak toen) gewoon getraind, en best intensief ook, liep toen ook al 1/2 marathon schema's. Tussen de zwangerschappen ook weer 2 keer een 10k gelopen, maar wegens ondergewicht niet meer getraind tot het oude niveau. Nu op zich wel weer, want ik wil toch echt die 1/2 marathon lopen. Ik ben nog steeds wat mager (misschien mede door het trainen), maar heb nu geen haast met de 3e zwangerschap. Over 3 weken loop ik mijn eerste 1/2 marathon, die wil ik nog wel echt doen voor ik weer een jaar of meer lang niet zulke afstanden kan doen. :)

Ik zou zeggen, gewoon blijven doen maar als je net als ik wat schaars in je vetpercentage zit kan het misschien wel je kans wat verkleinen.

8. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hou je eigen hartslag in de gaten, die mag niet boven de, ik meen 150 of 160 uitkomen. Maar dat kun je ook even navragen aan de huisarts. Verder kun je gewoon blijven lopen.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Echt? Daar zit ik echt al heel snel boven, gem. 180 en bij sprinten zelfs boven 200 :) Maar is dat als je al zwanger bent of als je het wil worden?

Deel Deze Pagina