En nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Robano88, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Misschien dat ik dit niet in het juiste topic plaats, maar kon niet een andere bedenken waar dit thuis zou horen.
    Ik zal mij eerst even kort voorstellen aangezien ik mij pas vandaag heb aangemeld hier ;)
    Ik ben Cynt en ben 23 jaar en heb al meer dan 3 jaar een hele lieve vriend. Hij is 26.

Nu is het zo dat ik héél graag wil gaan stoppen met de pil om proberen zwanger te worden. Dus ik heb het hier de afgelopen dagen/weken/maanden met mijn vriend over gehad. Maar we zitten een beetje 'vast'.

Zijn antwoord is twijfelachtig, hij wil wel maar toch ook niet. Hij vroeg of ik dan 3 dagen ging werken (ik werk nu fulltime), want hij kon niet parttime werken. Omdat hij dan denkt niet verder te kunnen met zijn carriere (hij is bezig om manager te worden). En dat zijn baas niet 100% achter 4 dagen werken zou staan, waardoor hij in zijn functie niet verder komt dan nu. Echter heeft hij dit helemaal nooit besproken met zijn werkgever. Dus dan is mijn gedachte, hoe weet je nou dat je baas het niet goed gaat vinden...? Maar goed...ik zelf kan wel naar 4 dagen, maar 3 dagen keurt mijn werkgever nooit goed. Dit weet ik omdat een andere collega van mij ook 3 dagen wilt werken, maar heeft hier een harde nee op gekregen :(

Dus we zitten een beetje vast als jullie mij begrijpen...ik hoop eigenlijk dat iemand dit misschien bekend voor komt of ook heeft mee gemaakt & die mij wat tips en/of adviezen kan geven :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm ja da's nogal een dilemma waar je in komt te zitten. Je zou evt kunnen overwegen om ouderschapsverlof te nemen tegen de tijd dat het zover is... dat kan je werkgever je nl. niet zomaar klakkeloos weigeren. En al hoe geëmancipeerd we zijn in NL... het is nog altijd een issue wanneer een man minder wil werken ivm de kinderen.
    Een managementfunctie is in veel bedrijven idd minimaal 4 dagen p/w en bij voorkeur vaak 5. maar ook je vriend zou ouderschapsverlof kunnen opnemen.

En, zou het financieel haalbaar zijn om een andere baan te zoeken? Voor drie dagen bijv? Is in deze tijd uiteraard ook erg lastig te zeggen natuurlijk.

Deel Deze Pagina