Ik weet het, er zijn al heel wat topics langsgekomen over zwangerschapsdiabetes maar ik heb nog niet gevonden wat ik zocht. Ik heb dus ook zwangerschapsdiabetes en had rond de 30 weken een goede groeiecho. Het gewicht werd toen geschat op een net gemiddeld gewicht. Mijn waardes na prikken zijn ook meestal heel netjes (soms uitschieters tussen 8 en 9). Nu ben ik benieuwd...Wat is jullie ervaring met het uiteindelijk geboortegewicht? Was dit uiteindelijk vrij gemiddeld of toch nog 8 pond of meer?En vanaf welke week ging het bij jullie voorlopen op groei? Dank jullie alvast
Ik had ook zwangerschapssuiker bij de eerste maar niet insuline afhankelijk. En pas bevallen bij 41+5 en hij woog 3080 een gewoon gemiddeld kind dus.
Eerste zwangerschap is dochter met 38.6 dmv keizersnee geboren met een gewicht van 4840gr. De "kleine" die nu nog in mijn buik zit, loopt al drie weken voor op de groei dus wie weet wat dat gaat worden.
3e kind. 38 weken. 4200 gr. Insuline afhankelijk. eerste twee waren 4320 en 4840 gr. Toen wrs ook al diabetes.
Ik had ook zwangerschapsdiabetis en bij 39+1 ingeleid vanwege een hoge bloeddruk. Damian woog 3430 gr. Hij liep niet voor op de groei. Nu afwachten of ik deze zwangerschap ook weer zwangerschapsdiabetis krijg.
Ik had ook zwangerschapssuiker. mijn zoontje werd geboren met 40 weken en 3 dagen ( vliezen waren spontaan gebroken ) Zijn geboorte gewicht was 3795 gram. Niet bijzonder zwaar ofzo. Hij loopt volgens het consultatiebureau goed op schema voor zijn leeftijd.
Bij tweede had ik zwangerschapssuiker, goed gemonitoord door artsen/gyn en onze dochter bleef steeds netjes binnen de lijntjes, geen insuline gehad. Ben ingeleid met 40+4 en met 40+5 bevallen... 4120 gram
Bedankt voor jullie reacties! 2g4e Voor jou was t dus geen kleintje! Gebruik jij insuline? En liep t al voor met 30 weken? Aan de rest te zien dus heel verschillend..
ben benieuwd waar ik qua gewicht op uit kom Enne, houden jullie je heel strikt aan dieet of zondigen jullie ook wel eens? Lekker een bord pasta ofzo...
Ik heb het zelf niet, mijn moeder had het bij mijn geboorte wel: 41+0: 2830gr Haar zw-suiker was onbehandeld omdat ze zich niet aan het dieet hield veel snoepte.
Ik had ook zwangerschapsdiabetes met insulinegebruik en streng dieet, hield me er perfect aan maar had soms toch uitschieters tussen de 10 en 12! Ben ingeleid met 38 weken precies, kleine werd rond de 3000 gram geschat en was 2953 gram bij de geboorte en kerngezond. Nu is hij 5.5 week oud (jongetje) en doet het nog perfect en was met 4 weken al 3530 gram!
Ik had ook zwangerschapsdiabetes, wel goed onder controle gehouden zonder insuline. De kleine liep tijdens alle echo's goed op schema. Hij werd geschat op 6-7 pond. Uiteindelijk woog hij 2780 gram, een kleintje dus!
Geen suiker ... Maar baar gewoon grote kinderen. 1ste : 4510 gram met 38+6 2de : 5090 gram met 40+1 en deze.... wordt een meisje, maar loop weer erg voor met de groei. Weer een groot kindje dus