Hoi meid, wat naar he die HG. Bij mij is het sinds week 20 een stuk minder geworden. En nu gaat het steeds beter! Dus er is nog hoop. Ik dacht dat ik er ook niet meer vanaf zou komen tot aan geboorte. Gelukkig was dat niet het geval. Er was toen een meid die zei na week 20 word het beter, en bij mij had ze zeker gelijk!!
Ik kon met 17 weken weer af en toe een maaltijd binnenhouden...... Daarna heb ik best een paar goede weken gehad gelukkig. Maar het was heftig die eerste maanden. Sterkte!
Hier kwam er ook weer een beetje leven in met 4 maanden, zo'n 16 weken dus. En dit was mijn eerste; bij de tweede schijnt het vaak veel langer te duren. Joepie
heb het helaas nog steeds, al is het wel "onder controle" ik weet wat ik kan eten en drinken, en mn medicijnen zijn heilig
Sterkte meid! Ik weet er alles van helaas. Bij mij ging het steeds beter vanaf ongeveer 4 maanden. Echt waardeloos was het, hels. Ik zie dat het ook jouw 2e is, had je er bij de 1e ook last van? Ik zelf niet. Wel last van misselijkheid en overgeven gehad, maar niet zo extreem 24/7 misselijk als bij deze zwangerschap... Hou vol!
Ik heb 2e trimester gestemd, maar misschien is '3e trimester' eerlijker. Het ging beter na een week of 20, maar 'over' was het niet. Dat kwam pas in het 3e trimester. Maar 'beter' of 'hersteld' raak ik tijdens de zwangerschap niet meer, daarvoor heb ik teveel ingeleverd aan kracht en conditie e.d., plus dat je daarbij ook zwanger bent, waardoor vrijwel alle vrouwen op het laatst vermoeider en niet lekker zijn. Meid, it sucks. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt, maar ik weet niet of het heel reeël is om te denken dat het over gaat, in de zin dat je je zo fit gaat voelen als voordat je zwanger was. Het kan wel dragelijk worden en naar de achtergrond verdwijnen. Maar helemaal herstellen is gewoon heel moeilijk doordat je ook zwanger bent en daardoor ook al minder energie enzo hebt. Waar ik me aan vastgehouden heb (en wat voor mij klopte): HG usually extends beyond the first trimester and may resolve by 21 weeks; however, it can last the entire pregnancy in less than half of these women. (bron: Help HER - » Understanding Hyperemesis | Overview) Dat betekent dat voor meer dan de helft van de vrouwen het beter wordt na 20 weken.
hier met 18 weken nog in het ziekenhuis gelegen imv uitdroging door het vele spugen.. vanaf 23 weken iets minder misselijk 26 weken helemaal niet meer en nu met 29 weken is het weer terug:x
Over is een groot woord, maar hier ging het na 20 weken ook weer zo goed dat ik geen medicijnen nodig meer heb we weer gewoon helemaal kon gaan werken, heb met 17 weken nog wel in het ziekenhuis gelegen sterkte en succes!
Bij mij ging het niet over. Bij allebei de zwangerschappen niet overgegaan. Bij de eerste was het na de bevalling over. Bij de tweede, ze is nu drie maanden, is het nog steeds niet hoe het altijd geweest is. Sterkte!
Vanaf 20 weken werd het dragelijk, maar nog steeds iedere dag misselijk. Het overgeven is gelukkig niet meer iedere dag.
Bij mij was het overgeven klaar met 20 weken en de misselijkheid was weg zo rond de 29e week. Heb helaas de hele zwangerschap niet gewerkt, was met 29 weken zo slap en uitgeput dat ik eigenlijk nog steeds niets kon. Heb toen revalidatiefysiotherapie gedaan. Dat hielp gelukkig wel. De laatste paar weken kon ik weer wat meer doen.
Ik gaf niet meer over na een week of 18. Het is nu nog niet over, maar ik heb me er al bij neergelegd dat dat pas na de bevalling gebeurt. Dat ik niet meer overgeef vind ik al heel wat! Waar ik mij trouwens heel erg aan geïrriteerd heb, is dat veel mensen in mijn omgeving 'wisten' wanneer het over ging. De eerste keer dat ik het hoorde zou het met 9 weken weg zijn, toen met 12, 14, 16 en tenslotte met 20 weken. Helaas zullen deze mensen met 'normale' zwangerschapsmisselijkheid te maken hebben gehad, want nadat ik voor het eerst in het ziekenhuis had gelegen hoorde je ze niet meer....
HG sucks... Helaas, bij mij ging het niet over. Misselijkheid is bij mij continue gebleven tot na de bevalling. Ook de intense vermoeidheid, gevoel van zwakte. Spugen werd wel minder in 2e trimester en kon ook beter eten/drinken, dus gevaar van uitdrogen werd stukken minder. Heb medicatie gebruikt tot 18 wkn, daarna maakte het niet meer uit of ik ze nu wel of niet gebruikte. Ik heb een kleine opleving gehad tussen 19-22 wkn, maar de rest van zwangerschap heb ik echt letterlijk op bed en/of op de bank moeten doorbrengen, als ik te veel deed, ging ik meteen weer flink spugen. Veel beterschap! (na bevalling overigens meteen weer over)
Hier begon het met 6 weken en is gestopt met 20 weken Wat een hel is dat zeg. Ik dacht op een gegeven moment waar ben ik aan begonnen Na die 20 weken nog wel wat zwak natuurlijk. Was 12 kg afgevallen Maar kon wel weer even naar buiten enzo Ik had thuis een medicijnen pompje in m'n arm of been En die gaf de hele dag door medicatie Gestopt met 18 weken en toen nog twee weken zetpillen Daarna gelukkig niks meer Wat een opluchting om weer een beetje normaal te kunnen functioneren Is de garantie er dat je het met een tweede ook krijgt??
Interessant die medicijnpomp! Wat had je erin zitten? Had je dat via het ziekenhuis geregeld? Vind het wel interessant om er een keer iets over op onze website te zetten! De kans dat je het een volgende keer weer krijgt is ongeveer 2/3 (67%). Die kans wordt wel groter als het ook in je familie voor komt.
Er zat primperan in. Ze hadden een naaldje in m'n arm gedaan en toen die het niet meer trok ging hij in m'n been Zo kwam de thuiszorg in het begin elke dag en daarna om de dag Dan verwisselde ze de cassette met medicijnen Zo hoef je niks in te nemen en heb je constante toevoer van de medicatie Ik kreeg dit nadat ik twee weken in het ziekenhuis had gelegen
Bij de eerste helemaal niet, heb de hele zwangerschap medicijnen moeten slikken, bij de tweede gelukkig wel, in de 14de week en bij mijn laatste zwangerschap hielpen zelfs de medicijnen niet meer maar was het na 22 weken over.