Beste allemaal! Ik heb deze vraag ook in een andere groep gesteld, maar ik kreeg helaas geen respons! Ik hoop dat het hier misschien lukt. Ik zit al een hele tijd in de MMM, gelukkig is het na veel ellende al een keer gelukt om een prachtig kindje te krijgen. Nu weer opnieuw. Eindelijk een eisprong gehad mbv hormonen en pregnyl. Nu moest ik op dag 21 progesteron prikken, bleek hij maar 11,8 te zijn?! Wie van jullie is er ooit wel eens zwanger geraakt met zo een lage waarde? En wat zijn jullie waarden? En wat kan het ziekenhuis hier nu nou nog aan doen? Ik gebruik al hormonen en pregnyl. Hoop dat iemand antwoord heeft. Groetjes Marlies
Met Pregnyl kwam je waarde terug met 11.8? Dan heb je dus helemaal geen eisprong gehad. Je waarde moet boven de 20 (mijn ziekenhuis hanteerde zelfs 30) zijn voor een eisprong. Alles daaronder wordt weggezet als geen eisprong. Het komt zeer weinig voor dat vrouwen na Pregnyl geen eisprong hebben, maar ik heb weleens gelezen over het lufs syndroom. Vrij onbekend, maar daar komt het dus wel bij voor dat vrouwen zelfs na ovitrelle en Pregnyl geen eisprong hebben.
Ze geeft aan dag 21 van de cyclus. Als je progesteron dan laag is. Dan kan dat wijzen op een aankomende menstruatie. Ik kreeg met iui altijd dag na inseminatie een bloedtesten. Om te zien of mijn eisprong daadwerkelijk heeft plaats gevonden
je wordt altijd geprikt tussen 5dpo en 7dpo. In een cyclus van 28 dagen is dat dag 21. Is je progesteron dan laag dan heb je geen eisprong gehad.... Een dag na je eisprong prikken is totaal onbetrouwbaar. Of ik moet mijn behandelingen, voor het niet hebben van een eisprong, voor niks hebben gehad
Je progesteronwaarde moet inderdaad 5-7 dagen na de vermeende eisprong geprikt worden. Op alle andere dagen zegt de uitslag helemaal niks. Je waarde moet minimaal 20 zijn. Zit je daaronder, dan heb je geen of geen goede eisprong gehad. Heb je deze ronde Pregnyl gespoten of de vorige cyclus? Want zo'n lage progesteronwaarde komt niet overeen met een Pregnyl-injectie. En zit je op het juiste aantal dagen na je vermeende eisprong? Het kan zijn dat je ondanks de Pregnyl toch geen eisprong hebt. Heb je 5000 IE gespoten of 10.000 IE? In het eerste geval kun je de dosis dus nog verdubbelen. Mijn arts gaf aan dat een eisprong met 5000 IE niet altijd zeker is, met 10.000 IE eigenlijk wel. Of je hebt wel een eisprong gehad, maar geen goede. Dan zou er bijvoorbeeld geen eicel in je follikel hebben gezeten.
Nee een dag na de inseminatie. Je krijgt pregnyle. 30 uur later de inseminatie en daarna na 50 uur de bloedtesten. Zo kreeg ik mijn afspraken 4 jaar geleden. Dan kom je idd ong 5 dp0
Helaas is het ook dan te dicht op de eisprong. Misschien deden ze het 4 jaar geleden wel anders hoor...dat kan makkelijk.
Een belangrijkere vraag: in welke meet eenheid was dit? Ik had een waarde van 13.5 ng/ml. Wat overeenkomt met een waarde van 42.93 nmol/l. En dat was zeker een goede eisprong want hij is blijven plakken Ik vermoed dat die "het moet hoger dan 30 zijn" slaat op nmol/l.
Ik moet straks rond 5-7dpo ook bloedprikken om progesteron waarde te checken. Ben wel benieuwd.. ben 3 rondes terug zwanger geworden met waarschijnlijk een te laag progesteron. Of juist die ronde niet te laag? kan dat eigenlijk? Ene ronde wel laag en andere ronde niet? Hm heb nou ineens allemaal vragen
Jazeker! Je kunt een ronde geen eisprong hebben, wat helemaal niet zo gek is op zijn tijd en je kunt de ene ronde 31 hebben en de volgende 80 en daarna weer 32. Zolang het maar boven een bepaalde drempel uitkomt.
Nou.... inmiddels een week verder.... Ik heb met 100% zekerheid 7 dagen na de eisprong progesteron geprikt en bij navraag in het ziekenhuis bleek de waarde echt 11,8 te zijn. Toch ben ik zwanger! Nu 4,5 week. Bij precies 4 weken mn HCG laten prikken en die gaf heel duidelijk aan dat ik zwanger ben. Dus... de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Natuurlijk moet ik wel Utrogestan gebruiken. Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb laatst iemand gelezen die zei dat met utrogestan de waarde van je progesteron weleens kan afwijken. Blijkbaar heb je toch een goede eisprong gehad anders was je nu niet zwanger geweest. Gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst!